• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vermoedelijk probleem met mijn voeding (PCI-e power probleem)

Sw333t

I Love my NUC
Na veel geneuzel gehad met een aantal gpu's die een aparte 6/8-pins power aansluiting nodig hadden, vermoedt ik dat mijn voeding (Cooler Master SilentPro M500) een probleem heeft met de PCI-e power aansluiting.

In de tijd dat ik deze psu heb (circa 3 maanden) heb ik al meerdere gpu's op bezoek gehad, namelijk:

- 8800GTS 512 (1x 6-pin)
- 8800GT Alpha Dog 512 (1x 6-pin),
- 450GTS (1x 6-pin).

Met al deze kaarten kon ik wel booten, maar tijdens gamen was het na 5 a 10 minuten een freeze van het systeem. Furmark kon wel heel lang draaien. Nu schijnt Furmark de hitte flink te kunnen laten oplopen, maar zou het getrek aan de powerconnectie niet zo extreem zijn. Kaarten die geen PCIe power nodig hebben, werken perfect.

Nu waren de 8800GTS, 8800GT en de 450GTS wel 2ehands, maar het lijkt mij zeer sterk dat ze alle drie defect waren.

Enige waar ik dan dus aan denk is dat mijn voeding een probleem heeft met de PCI-e power aansluiting, de voeding zelf zou sterk genoeg moeten zijn met 1 rail van 34A op 12V (= 408W). Ik heb net nog even met de multimeter de spanningen nagemeten en ik meet 12,4 tot 12,8 volt. Die laatste waarde valt dus buiten specificatie (+/- 5%).

Ik heb niemand in de buurt waarvan ik even een voeding van kan lenen en krijg ook weinig reactie op mijn Te Leen gevraagd topic, dus zit ik te kijken naar een andere test mogelijkheid.

Ik zou dan een 2e psu willen gebruiken voor puur de gpu:

dual_psu.png


Deze voeding kan ik dan door middel van de bekende paperclip op laten starten.

Nu zit ik met een aantal vraagjes:

1. Kan ik op deze manier de voeding uitsluiten?
2. Wat voor wattage heb ik nodig voor de 2e voeding (voor aansluiten van een 450GTS)?
3. Kan het uberhaupt kwaad als de gpu eerst power krijgt via de 2e voeding voordat de huidige voeding ingeschakeld wordt?
 
Laatst bewerkt:
De onderstaande vragen zijn beantwoord:

2. Wat voor wattage heb ik nodig voor de 2e voeding (voor aansluiten van een 450GTS)? SilentPro M700 aangesloten, should be enough (voor 450GTS).
3. Kan het uberhaupt kwaad als de gpu eerst power krijgt via de 2e voeding voordat de huidige voeding ingeschakeld wordt? Dit kan dus geen kwaad, wel eerst de gpu psu aanzetten.

De eerste vraag hangt samen met het testen met de 700 Watter. Zelfde euvel. Straks eens alles loskoppelen en volledig op de 700 Watter testen.

Edit: Ik heb Need for Speed Hot Pursuit nog niet kunnen testen omdat ie over de activatiecode loopt te zeuren (en heb een legale)), maar NFS World heb ik net kunnen spelen zonder freezes.

Edit2: Blijkbaar is Hot Pursuit een stuk zwaarder dan NFS World. Want met Hot Pursuit blijf ik dezelfde freezes, rare opbouw van het beeld en errors krijgen als bij het gebruik van de M500.

vreemde%20opbouw.jpg


Kan dus hiermee wel uitsluiten dat het aan de voeding ligt.

Temperaturen van de gpu lopen ook wel erg omhoog (net 96c na een uurtje Furmark (en dat met 2 casefans @ 2400rpm erop). Klopt niet in mijn ogen.

Wat mij betreft kan het topic op slot, ik leg voor nu de fout alsnog bij die 450GTS.

Edit3: NFS Hot Pursuit doet het wel bij gebruik van de HD5570 (zowel met de M500 als met de M700).
 
Laatst bewerkt:
Cpu en gpu lopen al een hele tijd op stock. Het overclocken was enkel om te kijken hoever de cpu kon. Daarna gewoon lekker op standaard snelheden zodat ze pc zo stil mogelijk zijn werk doet.
 
Het kan zijn (komt helaas wel eens voor, ook bij bijvoorbeeld de GTX560Ti HAWK) dat de koeler er strak op LIJKT te zitten, maar dat wanneer je em uit elkaar haalt, toch een deel van de GPU niet bedekt is met het koelblok+pasta. Wat je zou kunnen doen (als je niet meer met garantie zit) die de koeler erafhalen en wat mx-4 erop gooien en kijken of hij beter aansluit op de GPU.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Enola Waterpump header probleem Waterkoeling 3
J probleem primochill slang icm ek fitting Waterkoeling 2
M Resonantie probleem met Aquacomputer D5 en XPSC Bay Reservoir Waterkoeling 1
X Probleem Battlefield 4. Gaming 2
S GPU temp/fps probleem - HD7870 Crossfire Waterkoeling 7
B probleem met watercooling loop Waterkoeling 34
B pmp 500 probleem Waterkoeling 18
A Swiftech H220 pomp is verbrand dik probleem. Waterkoeling 5
K Cat 6 probleem Problemen & Oplossingen 6
DieHard Probleem met HTC One X. Practisch nutteloos toestel na update KitKat en waterschade. Problemen & Oplossingen 17
X Probleem met windows 7 activeren Problemen & Oplossingen 2
G Waterkoeling GPU Probleem. Waterkoeling 14
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
Skydrone BOOT Probleem Problemen & Oplossingen 5
Stephan---pro Probleem directx !!! Hardware & Software 12
DeKentering Luxe probleem! Welke pomp? Waterkoeling 9
Sanders Probleem met automatische mail, Android Gadgets 16
D scaleo p2 amd690vm-fmh opstart probleem Handleidingen en Installatie Tips 6
tomasvanderpijl Probleem externe hardeschrijf Problemen & Oplossingen 28
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
W Club3D 6950 Coolstream waterblok probleem Waterkoeling 6
D Probleem overclocking Asus Radeon HD6990 Overclocking 4
NAVYVIPER sli probleem NVIDIA 23
N Dual screen Beeldschermen probleem, slechts 1 heeft beeld Problemen & Oplossingen 20
Fuwa Fuwa Videokaart probleem (error 43) Problemen & Oplossingen 7
DutchMicro Wachtwoord probleem. HighFlow Webshop 0
S Processor koeler probleem Hardware & Software 4
S deadrising 2 probleem Gaming 0
Rico CPU fan probleem! Problemen & Oplossingen 2
EJJN Heatkiller Rev 3.0 schoonmaak probleem. Waterkoeling 11
Rico Probleem met nieuwe Videokaart! Problemen & Oplossingen 3
mukkel Nibitor probleem Overclocking 6
M Rampage 3 extreme i7 920 boot probleem. Problemen & Oplossingen 5
D [Vraag/probleem] GTX 460 FTW/SC SLI? NVIDIA 10
thijs2163 [probleem]Router Problemen & Oplossingen 20
dark viper zwolle probleem met me gtx 480 NVIDIA 4
G G15 profiler probleem Problemen & Oplossingen 3
X Opstart probleem Black Ops: DirectX encountered an unrecoverable error Gaming 7
P Gigaworks S750 geluids probleem Problemen & Oplossingen 0
thijs2163 [PROBLEEM]Geluid Problemen & Oplossingen 2
The_Saviour# E2140 overklok probleem Overclocking 14
S gtx 260 sli probleem Hardware & Software 1
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan