• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Probleem overclocking Asus Radeon HD6990

Dwarf

New member
Allereerst een thumbs up voor Highflow en jullie snelle service. De bestelling van de Arctic HD6990 luchtkoeler was super snel binnen (incl. lolly :) )

Mijn systeem:

Corsair Carbide 500R Black
Sony DVD brander
Corsair H100
i7 2600K (stabiele overclock naar 4.4)
Corsair 8gb (stabiele overclock naar 1866mhz)
Asus P8Z68-V Pro
Crucial M4
Asus HD6990 (incl Arctic HD6990 luchtkoeler)
Corsair Professional Gold AX750

Alles draait als een zonnetje en enige tijd geleden heb ik de bios switch van de 6990 omgezet naar de 880mhz stand. Ook dit werkt allemaal prima.

Het probleem zit hem nu in het volgende; Toen ik de originele luchtkoeler er nog op had zitten maakte hij veel te veel lawaai (is bekend van deze kaart) maar kon ik ook de kaart niet extra overclocken.

Bij de reviews die ik gelezen heb, zetten ze bij AMD Overdrive het energievermogen op 20% en gaan ze vandaar uit verder middels Trixx of Afterburner. Bij mij kreeg ik dan het bekende zwarte scherm als ik Furmark deed draaien of BF3 deed spelen (temps naar de 103 celcius GPU1) terwijl anderen de kaart vlot naar 950mhz core en 1375mhz memory trekken.

Maakt niet uit wat ik deed enkel de stock 880mhz doet het stabiel. Om zowel van het harde fan geluid af te zijn als de mogelijkheid om mn kaart enigzins te clocken heb ik de Arctic 6990 luchtkoeler aangeschaft.

De installatie liep vlot (alles volgens het boekje en diverse youtube filmpjes voor hulp) en draaien maar zou je zeggen. Helaas is dit niet het geval. Ik kan wederom niet clocken op de een of andere manier :(

Hebben jullie opties of ligt het aan mijn voeding?

Alvast bedankt!
 
Allereerst welkom op het forum!

Nee aan de voeding ligt het denk ik niet, moet zat wezen
Ik zou bijna denken dat het probleem bij de nieuwe bios van jou 6990 zit (al zitten de temps nog tegen kritisch aan dan nog kan je zeker wel 10 mhz extra).

Als eerste zou ik dus eens kijken of nog een andere bios van je kaart werkt
Is het trouwens alleen de gpu clock of ook de geheugen clock die niet hoger wilt?

Wat zijn verder je temps en heb je misschien een foto van je kaart/systeem? (altijd leuk en misschien nog handig ook)
 
Bedankt voor je reactie :) inmiddels wel een update...

Ik ben begonnen om BF3 intensief online te spelen en te OC'en. AMD Overdrive energievermogen nu wel op +20% en
de gpu core op 920 mhz. Bij 930mhz chrashte hij. Ik ga nog 925mhz proberen en dan ga ik kijken naar het geheugen van de kaart...

Wat ik dus niet begrijp is waarom hij bij Furmark chrashed bij full load en bij BF3 niet. Als ik de GPU Z log bekijk na het gamen dan zie ik dat de GPU's full load draaien...

Zeg je van, probeer alsnog een andere bios voor de kaart? of gewoon zo verder gaan? Ook vraag ik me af hoe het toch zit met Furmark?

Foto's zal ik asap plaatsen :)
 
ok dat is allicht mooi!

ik weet niet of er een temp sensor op de stroom regelaar van je kaart zit? en hoe deze evt gekoeld word? (aangezien non stock cooler en dit soms wat minder koelt als stock)

verder strest furmark verder als 100% net als intelburntest je gpu verder als welke applicatie ook strest, het is gewoon bijna belachelijk ver waardoor het een goeie maat is voor 100% stabiel.
ofwel stel je hebt hem met bf wel stabiel furmark niet, dan kan het zijn dat hij eens in de zoveel tijd alsnog crashed...


andere bios kan helpen met zelfs verder clocken en kan ook juist tegenwerken (net als dat bij een mobo ook kan schelen)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Enola Waterpump header probleem Waterkoeling 3
J probleem primochill slang icm ek fitting Waterkoeling 2
M Resonantie probleem met Aquacomputer D5 en XPSC Bay Reservoir Waterkoeling 1
X Probleem Battlefield 4. Gaming 2
S GPU temp/fps probleem - HD7870 Crossfire Waterkoeling 7
B probleem met watercooling loop Waterkoeling 34
B pmp 500 probleem Waterkoeling 18
A Swiftech H220 pomp is verbrand dik probleem. Waterkoeling 5
K Cat 6 probleem Problemen & Oplossingen 6
DieHard Probleem met HTC One X. Practisch nutteloos toestel na update KitKat en waterschade. Problemen & Oplossingen 17
X Probleem met windows 7 activeren Problemen & Oplossingen 2
G Waterkoeling GPU Probleem. Waterkoeling 14
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
Skydrone BOOT Probleem Problemen & Oplossingen 5
Stephan---pro Probleem directx !!! Hardware & Software 12
DeKentering Luxe probleem! Welke pomp? Waterkoeling 9
Sanders Probleem met automatische mail, Android Gadgets 16
D scaleo p2 amd690vm-fmh opstart probleem Handleidingen en Installatie Tips 6
tomasvanderpijl Probleem externe hardeschrijf Problemen & Oplossingen 28
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
W Club3D 6950 Coolstream waterblok probleem Waterkoeling 6
NAVYVIPER sli probleem NVIDIA 23
N Dual screen Beeldschermen probleem, slechts 1 heeft beeld Problemen & Oplossingen 20
Fuwa Fuwa Videokaart probleem (error 43) Problemen & Oplossingen 7
DutchMicro Wachtwoord probleem. HighFlow Webshop 0
S Processor koeler probleem Hardware & Software 4
S deadrising 2 probleem Gaming 0
Rico CPU fan probleem! Problemen & Oplossingen 2
EJJN Heatkiller Rev 3.0 schoonmaak probleem. Waterkoeling 11
Rico Probleem met nieuwe Videokaart! Problemen & Oplossingen 3
mukkel Nibitor probleem Overclocking 6
M Rampage 3 extreme i7 920 boot probleem. Problemen & Oplossingen 5
D [Vraag/probleem] GTX 460 FTW/SC SLI? NVIDIA 10
thijs2163 [probleem]Router Problemen & Oplossingen 20
dark viper zwolle probleem met me gtx 480 NVIDIA 4
G G15 profiler probleem Problemen & Oplossingen 3
Sw333t Vermoedelijk probleem met mijn voeding (PCI-e power probleem) Problemen & Oplossingen 7
X Opstart probleem Black Ops: DirectX encountered an unrecoverable error Gaming 7
P Gigaworks S750 geluids probleem Problemen & Oplossingen 0
thijs2163 [PROBLEEM]Geluid Problemen & Oplossingen 2
The_Saviour# E2140 overklok probleem Overclocking 14
S gtx 260 sli probleem Hardware & Software 1
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan