foxbuster
Member
Allen,
Afgelopen week bezig geweest met het ombouwen van mijn PC.
Ik ben van een i9700k naar een i13700KF gegaan, dus er tevens ook een ander moederboard in.
Ik heb ook een aqaucomputer OCTO gemonteerd om alles aan te sturen, dit gaf in het begin problemen, maar is inmiddels opgelost
Bij het vorige moederboard kon ik vanuit de BIOS de pomp 100% uitsturen, dit werkte allemaal makkelijk.
Nu heb ik dus een nieuw moederboard, maar tot nu toe lukt het mij niet om de pomp 100% te krijgen.
Ik heb deze vraag al eens meer gesteld en toen kwam er als antwoord uit dat ik de groene draad moest verbinden met de 5+ op de molex.
Als ik dat doe, dan stuurt de pomp tijdelijk naar 100% en zwakt dan weer af.
Graag zou ik hem continue op 100% willen hebben draaien, zodat ik de temperatuur met de fans kan regelen.
Heb dus geprobeerd:
1. BIOS settings op PWM en manueel
2. PWM aansturing op AIOI en op CPU fan
3. Groene draad op 5+ molex
Tot nu toe geven alle drie bovenstaan niet het resultaat wat ik wil
Misschien dat ik een fout maak, daarom vraag ik jullie voor extra input
Zouden jullie ook even naar de temperaturen kunnen kijken?
Mvg Foxbuster
Afgelopen week bezig geweest met het ombouwen van mijn PC.
Ik ben van een i9700k naar een i13700KF gegaan, dus er tevens ook een ander moederboard in.
Ik heb ook een aqaucomputer OCTO gemonteerd om alles aan te sturen, dit gaf in het begin problemen, maar is inmiddels opgelost
Bij het vorige moederboard kon ik vanuit de BIOS de pomp 100% uitsturen, dit werkte allemaal makkelijk.
Nu heb ik dus een nieuw moederboard, maar tot nu toe lukt het mij niet om de pomp 100% te krijgen.
Ik heb deze vraag al eens meer gesteld en toen kwam er als antwoord uit dat ik de groene draad moest verbinden met de 5+ op de molex.
Als ik dat doe, dan stuurt de pomp tijdelijk naar 100% en zwakt dan weer af.
Graag zou ik hem continue op 100% willen hebben draaien, zodat ik de temperatuur met de fans kan regelen.
Heb dus geprobeerd:
1. BIOS settings op PWM en manueel
2. PWM aansturing op AIOI en op CPU fan
3. Groene draad op 5+ molex
Tot nu toe geven alle drie bovenstaan niet het resultaat wat ik wil
Misschien dat ik een fout maak, daarom vraag ik jullie voor extra input
Zouden jullie ook even naar de temperaturen kunnen kijken?
Mvg Foxbuster