• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ik hoor mijn pomp niet !

Zolang je systeem niet oververhit raakt is er niets aan de hand, en betekent het gewoon dat je een stille pomp hebt ;). D5's staan er bekend om erg stil te zijn, helemaal als ze niet direct o metaal zitten (DDC's hebben dit nog meer trouwens).
 
dat heb je met een D5 ;)
die zijn lekker stil...
maar als hij draait en je houd je hand er op moet je hem wel zachtjes voelen (je kan hem ook een standje hoger zetten met het rode draaiknopje op de achterkant)
 
In geen van alle gavallen hoor ik hen of voel ik heb
Ik heb m'n oor er zelfs op gelecht maar helemaal niks
Ik zal denk ik toch ook maar een waterflowmeter er tussen doen
Maar ik denk zelf dat m'n systeem niet vol Genoeg zit
Maar dat mag niet de oorzaak zijn van m'n pomp die je niet hoort
 
Met je oor er tegen zou je 'm zeker moeten horen, zo stil is een D5 nou ook weer niet. ;)
Deed de pomp het in het begin wel? Dus is er wel beweging geweest van het water wat al in de loop zit?
ook al zit er niet voldoende water in de loop, de pomp hoort dan evengoed te draaien wanneer deze aan staat.
 
Met je oor er tegen zou je 'm zeker moeten horen, zo stil is een D5 nou ook weer niet. ;)
Deed de pomp het in het begin wel? Dus is er wel beweging geweest van het water wat al in de loop zit?
ook al zit er niet voldoende water in de loop, de pomp hoort dan evengoed te draaien wanneer deze aan staat.
Nee in het begin deed hij het ook niet ik kan de rode schroef stellen wat ik wil alleen in alle gevallen werkt hij niet
Zit wel water in de pomp en Pomptop
Alleen zie totaal niks gebeuren/ bewegen
Kan het zijn dat er een luchtbel alles tegen houd?
 
Met dat acrylic topje moet je het idd goed kunnen bekijken. Een luchtbel kan het ook niet zijn. Als er stroom op staat, hoort die waaier te beginnen met draaien.

Heb je misschien een reserve voeding om mee te testen? Of anders de pomp even op een andere molex stekker proberen.

Zelf heb ik namelijk een keer een voeding gehad die geen vrienden kon worden met liang pompjes. Zelfs zijn rma vervanger bleek na een tijdje hetzelfde probleem te hebben. Dit hoeft bij jouw natuurlijk niet het geval te zijn.
 
de pinnen zitten nog wel netjes in de molex??
en zitten de 2 pinnen netjes in de grnd en 12V??
hd-molex.jpg
 
de pinnen zitten nog wel netjes in de molex??
en zitten de 2 pinnen netjes in de grnd en 12V??
hd-molex.jpg
imagenui.jpg

die heb ik zo ffn gedaan en die zit weer rechstreeks op de voedingsblok



Met dat acrylic topje moet je het idd goed kunnen bekijken. Een luchtbel kan het ook niet zijn. Als er stroom op staat, hoort die waaier te beginnen met draaien.

Heb je misschien een reserve voeding om mee te testen? Of anders de pomp even op een andere molex stekker proberen.

Zelf heb ik namelijk een keer een voeding gehad die geen vrienden kon worden met liang pompjes. Zelfs zijn rma vervanger bleek na een tijdje hetzelfde probleem te hebben. Dit hoeft bij jouw natuurlijk niet het geval te zijn.

mn voeding kan het niet aan liggen, die heb ik nog geen jaar dat is een van 2010 is die uitgekomen
 
Edit: hier boven zie ik een zeer verhelderend antwoord :D

Heb je de beschikking over een multimeter, "meten is weten". Zowel de voeding kant als de pomp kant.
Nou heb ikzelf geen MCP655 maar een MCP355. Toen ik daarvan de draden wou vervangen zag ik bij het openmaken dat één van de draden een behoorlijk beroerde soldering had. En dan bedoel ik ook echt beroerd... deze hing echt nog maar aan één van de aders, misschien heb jij te maken met een kabelbreuk?
 
De stekker klopt wel, alleen hebben ze op de pomp voor de voedingsdraad een rood draadje gebruikt.
Wat helemaal normaal is in de electro wereld :)

haha ja dan moet je er net wel ffn verstand van hebben hahah
maar hij doet het iig alleen nu zegt mijn pc cpu fan error :(
hij is niet meer uit te krijgen en nu is hij uit maar niet meer aan te krijgen :(
krijg nu wel een beetje sterk het heen en weer van die *** sooi :p
 
In de Bios kun je de cpu fan op ignore zetten dan blijft die error weg dit is een beveiliging om je te waarschuwen dat je cpu fan niet draait anders fikt je zooi redelijk snel door;)

Ik ga er tenminste vanuit dat je een water blok op je cpu hebt zitten?
 
haha ja dat is allemaal wel op zijn plaats alleen nu nog allesn zien aan tekrijgen zoals hier boven staat vermeld:p
alleen eerst maar ffn wachten tot alles is afgekoeld en dan nog maar eens proberen lijkt me
 
Laatst bewerkt:
Pc werkt in middels alweer incl de pomp
Alleen moet ik m'n Windows er even opnieuw opzetten want
Die wil mijn nieuwe ssd niet zien/lezen
Alles werkt verder helelmaal top
Bij niet gebruik van de pc geeft hij een temp af van 60graden
En bij gebruik verhoogt met 10graden
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
L Algen in mijn loop? Waterkoeling 3
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5
Freddy GEVONDEN: Modwerk aan voet platen van mijn Cross Desk Gevonden 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan