• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

MCP350 Pomp: Niet tevreden over de geluidsproductie

zat0x

New member
Beste mensen,

Ben sinds een week ofzo over op WC met als hoofddoel de pc stiller maken. Dus ik een EK setje gekocht, alles geïnstalleerd ( soms met moeite) en kwam tot de conclusie dat de pc niet heel veel stiller is dan voorheen. De pomp was eigenlijk het enigste wat geluid maakt, maar wel veel.

Dus heb ik de standaard pomp die met de kit meegeleverd was vervangen voor een andere. Ik kwam uit op de Laing DDC-1 MCP350 12V die volgens de shop zeer stil zou zijn en na het lezen van een paar reviews op internet hakte ik de knoop door. Ook meteen een bay reservoir mee besteld.

Vandaag het pakje binnen gekregen, mijn loop veranderd en de pomp geïnstalleerd. Wederom ben ik niet tevreden, deze pomp maakt zelfs meer geluid dan de vorige en de temperaturen zijn daarnaast ook nog eens een paar graden gestegen !

Wtf... Nu kan het natuurlijk zijn dat mijn loop niet helemaal juist is. De outlet van de bay reservoir gaat naar de inlet van de pomp . De inlet van de reservoir gaat naar de rad en vervolgens naar de cpu en gpu en weer terug de pomp in.

Heb ook de case een aantal keer gekanteld om de luchtbellen te laten verdwijnen.

Misschien dat jullie iets zien wat niet klopt (kabels moeten nog netjes weg gewerkt worden) :

rmn1gz.jpg


m93s5l.jpg


302xh1c.jpg


Video :
Alvast bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Sponsjes, zoals die shoggy sandwich, doen hun werk idd veel beter dan rubber matjes.
Je zou het even uit kunnen proberen door in de keuken op zoek te gaan naar een:

KL_0421155648_schuursponsje.jpg




De hogere temps zou misschien door een verschil in omgevingstemp kunnen zijn? Je DDC pomp gebruikt 10W en de EK Jingway pomp 18W. Die dumpt dus zelfs nog meer warmte in het water.

edit:
zie dat bij die EK set een jingway DP-600P ipv een DP-1200. Die DP-600P verbruikt 8W. Maar evengoed, daar zou met voldoende radiateur ook niet veel merkbaar verschil uit moeten komen.
 
De grootte van je loop (of beter gezegd de 'kleinte') laat het misschien toe om de pomp op 7 V te laten draaien.
Echt een wereld van verschil. Dan moet je alleen even in de gaten houden of de flow en de temperaturen nog goed genoeg zijn.
En dan alsnog moet je loop wel volledig luchtvrij zijn anders blijf je het natuurlijk maar horen.
Ben trouwens ook niet zo'n fan van de standaard top, al komt hij bij jou wel goed uit met de twee aansluitingen aan de zijkant.
Maar een EK of XSPC plexiglas topje zou toch niet misstaan met die groene vloeistof.
 
Dat was ook wat mij opviel. Het reservoir is indd wel erg vol.

Aangezien ik zelf de MCP350 heb. Heb er nooit problemen mee gehad met geluid. Misschien ligt het wel een gedeelte aan je top. Is maar van dun plastic, ik heb een dikke plexi top erop en die hoor je nauwelijks. Of misschien resoneert je pomp met je PC. Aangezien je hem op een Tray hebt geplaatst. Alle opties zijn open.

Het is inderdaad een kwestie van: "wat jij vind dat stil is".
 
Het is geen resonatie. Heb de pomp in mijn hand gehouden maakt geen verschil. Ook de bay maakt geen geluid zo ver ik kan horen.Ik denk dat ik een andere top ga bestellen dat kan zowiezo geen kwaad. Het geluid is al wat minder iig. Heb de zijpanelen omgewisseld. Het paneel met het rooster aan de rechterkant scheelt al een heleboel !
 
Kan trouwens aan mij liggen, maar zit het res ook niet erg vol met vloeistof?

Heb hetzelfde reservoir en ook zo vol moeten doen, omdat bij minder vulling de flow van de pomp (MCP355) ervoor zorgt dat er lucht boven de vloeistof (bij de inlet) door de 'turbulentie' weer richting de outlet 'geblazen' wordt.

Door het reservoir zo vol te doen, zit er geen lucht meer in de buurt van de inlet en gaat het wel geruisloos en zonder luchtbellen in het systeem.

Misschien levert de pomp te veel flow voor dit type reservoir:(?

In dit filmpje is het nog niet zo erg, maar de turbulentie bij de inlet is goed te zien
 
Laatst bewerkt:
Heb voor de gein een doekje om de pomp gelegd.Gewoon om uit te proberen maar dit zorgt er wel voor dat de pomp bijna niet te horen is. Dit scheelt zeker de helft in decibels schat ik. Dit komt met name omdat het geluid waar ik zo over klaagde een zeer hoge frequentie heeft. Makkelijke te dempen dus door een eenvoudig afwasdoekje :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Regelen Laing MCP350 pomp Waterkoeling 4
alain-s [VERKOCHT] Pomp MCP350 + EK DDC Top V2 Verkocht 1
S Swiftech MCP350 pomp maakt zoemend geluid. Waterkoeling 8
dio laing mcp350 pomp maakt herrie Waterkoeling 3
Baloo.be Problemen met Swiftech MCP355/MCP350 pomp Waterkoeling 116
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S MCP350 laten werken op 7volt Waterkoeling 2
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13
L MCP350 genoeg voor rad480+rad120+mobo+cpu+gpu ? Waterkoeling 14
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
DGM [VERKOCHT] MCP350 + EK-DDC X-TOP Rev.2 Acetal Verkocht 4
Cygnitr0n [VERKOCHT] MCP350 + XSPC Acrylic Top Verkocht 9
D3T0X Is de DDC1-MCP350 sterk genoeg voor loop met 2x240 rad? Waterkoeling 1
thiesggb [VERKOCHT] Swiftech mcp350 met EK ddc acetal top Verkocht 4
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
B [VERKOCHT] Swiftech MCP350 + XSPC Acrylic Verkocht 9
Bullus [VERKOCHT] DDC-Tops/MCP350/Eheim 600 station Verkocht 12
R Gaat dit mod trucje nog op? (MCP350 --> MCP355) Waterkoeling 4
A Aqua-Computer Aquaero met MCP350/MCP355/DDC pompen? Waterkoeling 11
I Laing DDC-1 MCP350 brom Waterkoeling 17
D Laing / swiftech DCC-1 MCP350 vs Laing / swiftech DCC-1plus MCP355 Waterkoeling 6
W CPU Temps met TFC Quad, Ultra Kaze Fans en MCP350 Waterkoeling 16
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
B EK D5 pomp gescheidenaansluiten op distroplate Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
D Pomp stuk Waterkoeling 4
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan