• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC valt uit en start daarna weer op

Oli4v

Active member
Oi,

Ik rol precies van het ene probleem in het andere met mijn pc die mij al een jaar of 3-4 als het ondertussen al niet 5 met de nodige tussentijdse upgrades dient.

Even het probleem.
Wanneer ik aan het werken ben op mijn pc, gaat het beeld zwart, blijft de muziek nog even spelen en vervolgens valt hij uit waarna hij gewoon heel moeizaam terug opstart.

Internet zei me dat het ramproblemen waren, maar mijn ram werkt gewoon goed in mijn zus haar pc, ik ga straks nog proberen om het te testen in de pc van mijn neef.

Zelf verdenk ik ofwel mijn ram, processor of mijn moederbord of eventueel mijn raid-0 opstelling.

De pc
Q9550@stock, omdat die de laatste tijd anders ook gewoon uitviel. onder een HK 3.0
P5Q deluxe @ bios 2301, recentste en ook opnieuw geflashed eergisteren zodat ik mijn bios niet moest verdenkenken vna corruptie. (onder volledige wc ook)
8GB OCZ platinum 1066 onder een mips ramfreezer 4
HD5850 met EK 5850 blok.
2x wd 640gb black in raid 0
2x 2tb wd green als data/backupschijven
HX650 van corsair volledig gesleeved.
aquaero 4.00
lian li v1000 maar dat doet er weinig toe denk ik.

-Mijn wc setup lekt nergens, dat heb ik al genoeg gecheckt.
-Ondertussen wil hij met de OCZ latten niet meer opstarten, maar die werken wel in de pc van mijn zus (x3 720be, amd mobo met 780g chipset)
-BIOS opnieuw geflashed om te voorkomen dat die corrupt zou zijn.
-Corsair 800mhz 2x1gb doet het wel, maar na een kwartier gaat het beeld wederom zwart en valt hij uit, of freezed gewoon de hele pc.
-Met 4 of 8gb van mijn OCZ latten start de pc zelfs niet meer op.

Wat ik nog kan doen om te weten of het aan mijn processor ligt is mijn oude E6750 erin stoppen en kijken of dan alles werkt.
Voor de rest ben ik een beetje radeloos want die setup voldoet nog altijd meer dan genoeg aan mijn eisen en 'k heb niet veel zin om er het komende jaar veel geld in te stoppen, het liefste van al zou ik hebben dat hij het gewoon nog een jaar of 2 uithoudt.

Wel heb ik onlangs de satakabels van de 2tb schijven moeten vervangen omdat de kapot waren, maar door zo'n kleine ingreep gaat toch geen heel systeem kuren krijgen of ben ik hier mis in?

alvast bedankt.
 
wd black met deze schijven heb ik ook gedonder gehad, werden te warm. pc liep dan vast of viel uit en na een paar minuten leefde alles weer. tot ze weer te warm werden.

Arwin
 
wd black met deze schijven heb ik ook gedonder gehad, werden te warm. pc liep dan vast of viel uit en na een paar minuten leefde alles weer. tot ze weer te warm werden.

Arwin
Lijkt me niet dat daar het probleem ligt, staat een fan voor die schijven en met de case open kunnen die echt niet te warm worden, draaien normaal altijd tussen de 38-45 graden of lager, wat geen schadelijke temperaturen zijn voor schijven.

Beide zijn een 3 jaar oud.
 
kan het niet liggen aan je videokaart, ik had voor mijn gtx 570 een xfx hd6870 en me pc viel vaak uit en soms starte me pc niet op en noem maar op.
mischien ligt het aan de sofware van ati/amd
 
heb je al eens gecontroleerd of je ram wel op de QVL staat? ze kunnen werken als ze er niet op staat, maar dan is er niets gegarandeerd (en kan je dit soort situaties krijgen).

Ram staat op de QVL en heb ik al anderhalf jaar, dus zou het vreemd vinden moest het ineens niet meer werken.

Als je cpu overklokt problemen ging geven zal best wel eens kunnen zijn dat het de cpu is.
Ik zou die andere cpu eens proberen,

Die verdenk ik ook, straks na m'n douche even de E6750 zoeken en die erin doen.

Hopelijk kan ik nog van de 3jaar garantie genieten van intel, want ik heb h'm bijna 3 jaar.

edit: E6750 erin, 8GB ocz en de pc start zonder problemen op, denk toch dat mijn cpu gaar is, eens gebruik gaan maken van mijn 2 resterende weken garantie bij intel denk ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Precies optijd stuk gegaan dus ;)
jup

volgens mij is de garantie verlopen.
Ze doen het er om, zit er gewoon ingebouwd.

Met alle gekheid denk ook dat het je cpu is.
En hopelijk heb je nog garantie.
Succes

Het is mijn cpu, zit nu op mijn E6750 te werken, die voelt verdorie sneller aan dan die Q9550. :S

Garantie is nog net niet verlopen, vandaag RMA aangevraagd, ding was aangekocht op 25/07/2009, dus nog netjes 12 dagen over :p
 
hoi oli4v

het ligt aan jou geheugen ik heb zelf een evga classified mijn gegheugen van 24 gb ocz werken niet op mijn bord nu had ik nog geheugen liggen van crucial de racer met die leds erin dus het geheugen erin en hij deed het en dat klopt ook want mijn pc zonder beeld ook starte ook verschilende keren op nu het goeie geheugen erin en lopen maar
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH Temps lopen rap op, pc valt uit Problemen & Oplossingen 2
Zehel Pomp valt steeds uit Waterkoeling 2
Blackdash Pc valt zomaar uit Problemen & Oplossingen 5
A pc valt steeds uit Hardware & Software 19
HighSpeed^ [HELP] PC valt uit tijdens het gamen Problemen & Oplossingen 1
D laptop scherm valt uit Hardware & Software 0
Traxtorm Internet valt weg, pc gaat uit Problemen & Oplossingen 3
stravinski Probleem: Pc valt midden in een game uit Problemen & Oplossingen 8
M computer valt uit! PSU? Hardware & Software 12
N pc valt uit? Hardware & Software 12
DieHard Upc internet valt steeds weg. Problemen & Oplossingen 11
Brutus Waar valt nog MP3's te halen? Algemene Discussies 11
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
C 22MMRGB aansluiten als PC aan/uit knop Handleidingen en Installatie Tips 4
jesse20 pc gaan aan en uit Hardware & Software 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J hoe air bleeden uit loop? Waterkoeling 4
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
Freddy Swiftech H140X, H220X en H240X uit voorraad leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Tips voor verwijderen pinnetjes uit PSU kabels Cases en Modding 2
88Gamer88 Voeding kapot gegaan, terwijl PC uit stond. Hardware & Software 5
Freddy Red Harbinger FMJseries Reservoir covers, uit voorraad leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy ModRight ModMat Assemblage matten! Uit voorraad leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A waterkoeling aan of uit? Waterkoeling 4
Ludwig Raar flinter geluit uit de pomp. Waterkoeling 7
M Waterblok in en uit verkeerd om Waterkoeling 5
M GPU uit de loop halen Waterkoeling 7
G Ccfl aan/uit switch Cases en Modding 13
Skydrone Extra aan/uit knop monteren Cases en Modding 15
D [GEVONDEN] goedkope laptop ( maakt niet uit hoe oud die is ) Gevonden 4
corecrusher Kabeltje om hardeschijven uit te lezen ? Algemene Discussies 3
R Kom er maar niet uit.. Advies Waterkoeling Setup 7
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
olympus [GEVONDEN] Intel i5 (i7), socket maakt niet uit Gevonden 15
P hoe kan je het beste letters uit een pc paneel halen? Cases en Modding 6
C kan iemand mij helpen een slang voor mijn ek waterkoeling set uit te zoeken Waterkoeling 1
K Caseflow: even veel fans in als uit laten blazen? Overige Koeling 5
l3p Dataverkeer website loopt de pan uit, iemand een idee waar het vandaan komt? Problemen & Oplossingen 27
arwin74 [GEVONDEN] iemand uit omgeving den haag met met verstand van digitale camera's Gevonden 1
R [REFUSED] Waterkoeling gaat de deur uit Verkocht 8
Fedmas Computer uit doos gestolen TNT Algemene Discussies 21
stn Beeldschermen vallen uit Problemen & Oplossingen 25
D Voeding uit elkaar halen. Hardware & Software 4
Z FLV Video uit eBook halen Hardware & Software 0
brazen CoolIT Systems stapt uit B2C markt? Algemene Discussies 0
H sommige games flikkeren in sli mode and ziet er vaag uit Problemen & Oplossingen 1
Xtrafresh Een Glaciator die ik wél wil kopen ziet er zó uit: Overige Koeling 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan