• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Raar flinter geluit uit de pomp.

Ludwig

Member
Mijn pomp maakt sins kort een raar flinter geluid net of het om de zo veel tijd ergens tegen aan loopt.
Ik zal er staks even een filmpje van maken om het te laten horen. Het is een zeer iritant geluid en
het gaat om de Laing DDC-1Plus MCP355 12V met de XSPC reservior er om heen. Wat kan ik proberen om
de pomp te ontdoen van dit probleem?

Added after 35 minutes:

Ik weet niet of het goed te horen is maar ik doel op het flintergeluid, om het maar zo te noemen.
Lijkt alsof er bvb een draadje tegen een fan blad aan komt.
 
Laatst bewerkt:
Ja het kan wel joepie, want al het water zakte naar de top toe als je de top om draaid met de pomp naar boven toe en dan vast houden en de pomp er af schroeven. Aan die ronde magneet zat een kleins staaldraaidje, wanaar ik hem ar af pakte en nu maakt de pomp geen lawaai meer. Zo even weer een fimlpje maken zonder die lawaai.
 
Hoe bedoel je geflust? Ik hoorde wel een keer wat rommmelen in de radiator maar kon het er niet uit krijgen, misschien dat dat het was.

Zijn mijn temps verder normaal of is mijn cpu nu eenmaal een heethoofd. Met vcore op 1.28v HT uit en 4010mhz zo'n 57graden.
Setup is met een dual rad xspc tx pushpull fan op 1300rpm. Ik heb al van alles geprobeerd, ander rads andere cpu's blocks, andere koel pasta's en op verschillende manieren met veel en weinig pasta maar altijd rond deze temperatuur. Core i7 920 D0. Met lucht was deze zelfs niet goed te koelen op deze snelheid want dan word hij zo'n 70-80 graden.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan