• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

p8z77-v & corsair vengeance CMZ8GX3M2A1600C9

Ik kreeg mijn Corsair vengeance ram ook niet aan de praat ok 1600Mhz 1.5V enkel 1333 werkte dan 1.65V en nu loopt hij als een zonnetje 1600 en een pak hoger :)
Wel raar dat die F10 niet saved hij staat toch niet op XMP meer he want dat werkte bij mij ook helemaal niet.
 
Met de fijne hulp van DSP gezocht naar de problemen en eindelijk konden we het geheugen op 1.55v krijgen door middel van SHIFT ingedrukt houden en vervolgens op + drukken, gewoon invoeren wilde niet werken en daardoor werd er niks gesaved. (Vreemd nog steeds) maar goed DRAM draait op 1.55v en tot nu toe geen BSOD, die kreeg ik al als ik office 2007 zou installeren en die heb ik geherinstalleerd en dat ging gewoon goed.

IK hoop echt dat hij het blijft doen. :D iedereen tot nu toe bedankt voor de suggesties en tips en adviezen en etc. :p
 
Ok alles ging goed, behalve gistermiddag toen tijdens het starten van firefox kwam er nog een BSOD met BAD POOL HEADER. 0x00000019 zoiets.

Hij werkt iig al wel beter dan hiervoor. Mischien op 1.6 zetten?

@Wicked zou natuurlijk kunnen. miss komt het door de compatibility...
 
Toch een duidelijk mankement dan aan de geheugen modules. Ze zouden namelijk op 1.5V moeten werken.

Hoeft niet aan het geheugen te liggen het moederboord kan ook de oorzaak zijn
Als het moederboord niet genoeg voltage doorgeeft aan het geheugen krijg je dit probleem ook

ik zeg nog steeds memtest draaien ik vermoed gewoon een kapotte ram module.
http://www.memtest.org/

Zoals Zwelgje al zei kan het geen kwaad om die memtest een keer te gaan doen

of pak voor het gemak f prime95 kan je ook flink het geheugen mee stressen
en nog beter een combinatie van enkele tools
 
Hoeft niet aan het geheugen te liggen het moederboord kan ook de oorzaak zijn
Als het moederboord niet genoeg voltage doorgeeft aan het geheugen krijg je dit probleem ook.
Buiten moederbord en geheugen zou het zelfs nog aan de cpu kunnen liggen.

Het zou kunnen dat het ook het moederbord is, maar dan begrijp ik onderstaande niet.
Ik heb ook het Corsair Vengeance in mijn pa zijn computer getest en dat werkte ook niet.
 
Pleaaaaas zet memtest op een usb stick test je geheugen.
(dsp pak liever alleen memtest aan gezien het om geheugen gaat prime belast meer dan specifiek geheugen ;) )
Geeft ie een fout
Rma sturen dat geheugen.
 
Laatst bewerkt:
We ruilen het geheugen om, Daarmee kan ik uitsluiten dat het een geheugen probleem is. als het het moederbord is of cpu dan kunnen die RMA gaan.

Het geheugen word nu Kingston en die staat wel op de compatibilitie lijst (Dat zegt niet alles dat snap ik) maar het proberen waard.

Betreft memtest zonder toegang tot de pc kan ik memtest nu niet meer op een stickie gooien. Aangezien we nu telkens een BSOD krijgen die eindig op 3b en 7e (duidt op driver beschadegingen) ga ik ervan uit dat windows geformateerd moet worden... niet best voor die SSD volgens mij.
 
wel vage shit dit ......
laat ons weten wanneer je het nieuwe geheugen erin hebt
je zou voor de zekerheid zoals aangegeven hier de cpu alvast kunnen nakijken en opnieuw in zijn socket plaatsen
 
wel vage shit dit ......
laat ons weten wanneer je het nieuwe geheugen erin hebt
je zou voor de zekerheid zoals aangegeven hier de cpu alvast kunnen nakijken en opnieuw in zijn socket plaatsen

Dat laat ik me oom maar niet doen, vanwege die koeler Hyper412S, is voor een leek beetje lastig te bevestigen.

Zal eerst kijken of nieuw geheugen wat uithaald. En dat laat ik dan asap weten. Word deze week nog opgehaald. :)
 
ik verdenk toch het mobo een beetje hoor
wel vreemd dat die met 2 verschillende bankjes zo onstabiel blijft lopen

bios flash al gedaan ?

Ok eindelijk werkt het maar niet zoals gehoopt. Beide stickies zitten weer in een zwarte en een blauwe, 2x blauw of 2x zwart gaat het lampje MemOk rood branden (al die testen doorlopen van memOk helpt ook niet) Hierbij verdenk ik dus inderdaad dat het moederbord zich eigen vervelend gedraagt :p

Maar DSP zoals je zei er is een Bios update voor memory compatiblity improvement etc. dat is 2205 en de huidige bios is 1502. Dus flashen zou inderdaad een goede mogelijkheid zijn.

Maar hoe kan je flashen zonder dat er wat naars gaat gebeuren. ? Gewoon bios van USB stickie laden in het bios update scherm? oftewel Asus EZ Flash Utility ofzo iets heet dat?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
the_cyberspace Corsair Crystal 280X Hardware & Software 0
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
Hightower corsair ll fans rgb 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan