• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Overstappen naar waterkoeling

HighFlow heeft verschillende onderdelen om de pomp stil te krijgen. Die (UN)design beugels werken minder effectief dan de Shoggy Sandwich, maar zijn wel een stuk strakker ;).

Dat weet ik, wil ook uiteindelijk mijn bestelling bij HighFlow plaatsen. Aangezien er een nogal groot raamwerk in mijn case zit wil ik het er ook mooi uit laten zien. Ik heb ook al zitten kijken naar de Anti Vibration Damper Pad - Noise Destructor V1.1. Ik heb alleen zoiets van 'voorkomen is beter dan genezen' :eusa_angel:. Heb ook al even zitten kijken of ik ergens een zwarte deksel te vinden is waar de spons net ondervalt, gat erin en je ziet er praktisch niks meer van. Begrijp je me uitleg wat de deksel betreft :icon_eyes: ?

hier ook een striker II extreme alleen dan met een Bitspower Black Freezer A790NS (ASUS) blok erop staat erg netjes :)
mosfet blokken moet ik er nog opzetten maar die worden op dit moment goed gekoeld door de Enzotech Mosfet MST-81 blokjes van kerensky :p

arwin

Ik heb waarschijnlijk bijna alle soorten waterblokken voorbij zien komen, Enzotech, Koolance, Innovatek ect. Het waterblok wat jij gebruikt heeft ook zeker mijn aandacht gehad, alleen loop ik bijna bij alle fabrikanten tegen de zelfde problemen aan. Het niet hebben van een GTX280 GPU blok, wil namelijk alles van het zelfde merk hebben. Innovatek, EKWB en Aquacomputer zijn, voor zover ik het heb kunnen vinden, de enige die dit hebben en dan heeft EKWB toch mijn voorkeur.

Een vraag aan Freddy:
Als ik alvast een aantal onderdelen bestel en het blijkt dat ik er niks mee kan, is het dan mogelijk om deze retour te brengen en om te ruilen naar andere onderdelen? Vanzelf sprekend dat het in nieuw staat en in de originele verpakking retour komt.

Laatst bewerkt:
Het gevaar met het volledig afdekken van de pomp, dus ook met zo'n spons is wel dat het nogal warm kan worden. Ik heb zelf een leuk anti-vibratie systeem in elkaar gezet door een paar anti-tril beugels van Scythe, die normaal bedoelt zijn voor HDDs, te gebruiken.
Die pads kunnen geen kwaad, ik zou het alleen afraden ook nog je pomp af te dekken, omdat je dan ook nog de pomp van alle airflow onttrekt.

Het is niet de bedoeling om de pomp af te dekken, alleen de spons. Je moet het dan zien dat er een soort shroud omheen zit zonder dat deze echt fysiek contact met de spons en of pomp maakt.

Een vraag aan Freddy:
Als ik alvast een aantal onderdelen bestel en het blijkt dat ik er niks mee kan, is het dan mogelijk om deze retour te brengen en om te ruilen naar andere onderdelen? Vanzelf sprekend dat het in nieuw staat en in de originele verpakking retour komt.

Uiteraard! Zolang het in nieuwstaat is en binnen 10 dagen, kan je het gewoon retourneren.

Het gaat om wat simpele dingen, voornamelijk om het e.e.a. te kunnen passen. Bij deze een kleine bestelling geplaatst :eusa_angel:

Laatst bewerkt:
Het is niet de bedoeling om de pomp af te dekken, alleen de spons. Je moet het dan zien dat er een soort shroud omheen zit zonder dat deze echt fysiek contact met de spons en of pomp maakt.

Ik zou het bakje/deksel ondersteboven plaatsen dan.
Anders gaat dat bakje mee resoneren met de pomp.
Als je de bakje op de bodem van de kast zet en daar dat shoggy ding in laat zakken heb je daar minder last van.

En nog een tip mb.t. stilte:
Neem aan de pomp soepele slang die niet extreem kort is.
Anders heb je straks alle moeite gedaan de pomp stil op te hangen en gaat de trilling
via de te kort en/of stugge slang alsnog richting kast.

Ja, inderdaad en over het hoofd gezien! Moet er wel aan toevoegen dat ik deze dan weer vindt tegenvallen als het gaat om het uiterlijk. Met name de enorme lap tekst die ze erop gezet hebben (.:,o) En om nou overal een onderdeel vandaan te halen..
Inmiddels heb ik een EK GPU blok bij EKWB zelf besteld aangezien ik bij HighFlow de EOL melding kreeg.

Ik zou het bakje/deksel ondersteboven plaatsen dan.
Anders gaat dat bakje mee resoneren met de pomp.
Als je de bakje op de bodem van de kast zet en daar dat shoggy ding in laat zakken heb je daar minder last van.

En nog een tip mb.t. stilte:
Neem aan de pomp soepele slang die niet extreem kort is.
Anders heb je straks alle moeite gedaan de pomp stil op te hangen en gaat de trilling
via de te kort en/of stugge slang alsnog richting kast.

Ik wil door aan de bovenkant een gat te maken een overhangende rand creëren. De deksel zal op geen enkel vlak contact maken met de shoggy. Aan beide aansluitingen van de pomp zit ongeveer +/- 15 cm slangspeling wat me voldoende lijkt? Geen idee of je weet of de door mij gekozen slang aan de stugge kant is?

Laatst bewerkt:
3/8 ID - 1/2 OD heeft een vrij dunne slangwand en is van redelijk soepel materiaal. Door die twee dingen zal deze slang die trillingen niet erg ver dragen. Met die +/- 15 cm slang heb je denk ik wel voldoende lengte om de trilling op te vangen met deze slang.

Ben benieuwd naar je shoggysandwich-stealth. :023:

Thanks again for your input!

Het zal nog wel even duren voor ik echt aan het hobbyen ga, kan er eventueel wel een aparte post van maken als ik alles ga inbouwen en ombouwen o.a. de shoggysandwich-stealth (;.,)

Bij deze een voorbeeld van wat ik bedoelde met de de shoggysandwich-stealth.
Moet nog wel verder afgewerkt worden, maar het ging erom dat de 'spons' niet te zien is.

Thanks! Niet dat het nou zo bijzonder of moeilijk is, maar vond de spons niet bepaald mooi haha.

Als ik al mijn spullen binnen heb maak ik op Tweakers een CM/CiP topic. Ik kan er op jullie fora ook wel één aanmaken als dit gewaardeerd word?
Het zal niet bestaan uit het compleet (ver)bouwen van een kast, maar meer uit aanpassing zodat de kast zo origineel mogelijk blijft.

Je kan dan o.a. denken aan kleine dingen zoals:
* Alle kabels sleeven en het grotendeels wegwerken ervan.
* Het polijsten van de binnenkant van de kast.
* Het aanpassen van het MoBo tray zodat de kabels langs de achterkant lopen.

Ik ben nu bv bezig met het onderstaande:

Dat radiator kastje ziet er goed uit. Komt die intern?

Het is een origineel onderdeel van de kast, normaal gesproken zit daar de fan in die 'koele' lucht naar de videokaart voert. Wat ik toe nu te tegen ben gekomen is dat men de radiator er voor op monteert. Dit vind ik persoonlijk geen gezicht.

Het gaat om deze kast, de Silverstone TJ09

Zo ziet het kastje er van voor uit.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C wil overstappen naar waterkoeling Waterkoeling 6
wijthoef Overstappen van WC naar Air, i7+4870x2 Overige Koeling 14
M overstappen naar feser 360 nut? Waterkoeling 4
M Overstappen acrylic hulp Waterkoeling 1
D Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:) Advies Waterkoeling Setup 9
G SSD niet toegankelijk na overzetten naar nieuwe pc Problemen & Oplossingen 4
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
Hightower Opzoek naar 280mm rad grills Gezocht 0
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
M Op zoek naar deze kabel voor Hitbox Venom Arcade stick Gaming 3
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
Freddy Halo naar Arcade hallen Gaming 3
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
TinusB Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Matt Black BP-MBWP-C08 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60
Big 8 Pin Voedings Kabel naar Ssd aansluiting Hardware & Software 6
C 4pin molex splitter naar 4 pin molex (3x) PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TheDeeGee Male 4-Pin GPU naar Female 4-Pin PWM HighFlow Webshop 8
Limecat Op zoek naar een betere PSU Hardware & Software 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
H Headhunter upgrade naar nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
G Op zoek naar witte PSU met witte kabels Hardware & Software 4
Bjorn@demichiel.nl Opzoek naar waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 173
B 4-PIn naar 3-Pin ?? Overige Koeling 3
Baloo.be Update waterkoeling setup naar Corsair 850D Advies Waterkoeling Setup 3
MrGiorgio Minder naar de bioscoop? Films / Movies 12
D ben op zoek naar een waterblock van Bitspower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
F Playstation 4 / PS4 - HDMI naar VGA met converter? Gaming 11
L LED strip connectie naar moederbord vraag Handleidingen en Installatie Tips 2
A Bestaande OS overzetten naar RAID 0 ? Handleidingen en Installatie Tips 4
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
F Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI Advies Waterkoeling Setup 29
Freddy [GEVONDEN] Nintento Game Cube kabel naar Televisie Gevonden 2
faljukin 800D naar 900D Gallery & Build Logs 13
N naar welke tempratuur kijken\programa Waterkoeling 3
DieHard [GEZOCHT-DIENST] Terugzetten van HTC One x naar vorige android en eventueel rooten. Gevonden 0
C opzoek naar begeleiding voor een build (PGB) Cases en Modding 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan