• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe loop

Wally1987

spam-meistert
Ik heb een aantal vragen over mijn loop. ik ben eigenlijk voor het eerst echt serieus
bezig met waterkoeling, en wil weten of:
  • waar ik het best mij radiator kan plaatsten(P183)
  • welke fans ik het best kan gebruiken?

Ik heb voor de loop:
EK-FB ASUS X58
EK-MOSFET ASUS X58 KIT
EK-Supreme
tnk-400
Black ice extremeIII

zie onder mijn specs de de pc
 
Het rad heeft zo te zien voldoende vermogen, een 360 rad is ruim voldoende.
Pomp verwacht ik ook geen problemen mee, al zijn de specs qua waterdoorvoer niet te zien op de site van de fabrikant.

Qua plaatsing kan ik je niet helpen, ik ken de case zelf niet.

Qua loop zou ik pomp -> ek supreme -> mobo -> rad doen.
 
Laatst bewerkt:
Die pomp is een Laing DDC 3.25 welke bij Koolance tot PMP-400 is omgedoopt. Deze is zeer goed geschikt voor jouw wc set. :023: Mocht je er later nog een GPU blok tussen willen zetten dan is dat ook geen probleem voor deze pomp.

Hier een review van van deze radiator. Door zijn hoge vindichtheid presteert deze radiator op lagere fan rpm's wat minder dan radiatoren waar er meer ruimte tussen de vinnen zit. Maar voor wat je nu koelen wilt heb je nog altijd ruim voldoende aan deze radiator met fans op lagere rpm's. (1000rpm)
De Gentle Typhoon AP15 zou een goede keuze fan voor je zijn. De geluids/prestatie verhouding van deze fan is zeer goed. Als je deze aan een fancontoller koppelt heb je denk ik een mooi koppel met die radiator.


Intern gaat deze radiator niet passen in de P183. Dus zal je naar een externe oplossing moeten kijken.
Wat volgorde van componenten betreft kan je kijken wat praktisch dan het beste uitkomt. Het reservoir zit al op de pomp dus heb je wat die volgorde betreft alle vrijheid.
 
ik heb inmiddels de setup in elkaar, maar mijn temps komen hoger uit als met de Lucht koeling:S
Hebben jullie misschien tips?

Lucht: sys:35 cpu: 32
vocht: sys:44 cpu: 35
Gemeten met speedfan en bios
 
Anderzijds zou je ook nog kunnen kijken of je het cpu block niet te strak aangedraaid hebt. Is te zien aan je moederbord (staat het nu een beetje krom, dan is het te strak). Het moet niet knoertvast namelijk (mijn eerste fout ;)).

Kan je een foto maken van hoe je de interne onderdelen nu gemonteerd hebt?
 
snel wat foto`s gemaakt
b4vk7k.jpg

30tp387.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
canonchiel Nieuwe cpu gpu loop Waterkoeling 18
W Vraag: Nieuwe onderdelen voor mijn loop Waterkoeling 10
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan