• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe cpu gpu loop

canonchiel

New member
Hoi allemaal

ik heb nu wat nieuwe spullen binnen en zou nu krijg me nieuwe pomp en resozwar inbbouwe

alleen heb ik nu 1 d5 pomp met bitspower d5 mod kit, en bitspower d5 mod pump top

alleen weet ik niet hoe goed en op welke volgorde ik het moet aansluite
1 deel van me loop zit er al in en dat is
vanaf oude pomp naar 360 rad 120 rad cpu gpu res pomp

mijn volgende set up wordt anders
hierbij een foto afgebeeld
https://picasaweb.google.com/lh/photo/n9z0K89b0nZnO7j_FPFWPkfJT2Tw0xadcppEZnzDYUY?feat=directlink
lol.jpg

Minimaal moet de loop beginnen bij mijn 360 rad( bedoel dat het daar via de pomp out in moet komen ( 360 rad.

Waar nu de hdd drive zit gaat weg.
en daar wordt op 1 verhooging de pomp bevestigt boven het rad.

alleen hoe ga ik dit het beste aanlsuite
en hebben jullie nog tips voor de loop
mijn idee was dus


res pomp 360 120 cpu gpu 240 res

alvast bedankt
 
Waar nu de hdd drive zit gaat weg.
en daar wordt op 1 verhooging de pomp bevestigt boven het rad.
De gele rechthoek is de pomp en het reservoir zit onderin de kast?

In dat geval zou ik zeggen dat je die 2 beter om kan draaien. Wanneer de pomp boven de radiator zit zal deze meer moeite er mee hebben om alles rond te pompen en bestaat er de kans dat de pomp droogloopt.(koelvloeistof gaat terug richting reservoir wanneer de PC uit staat. Wanneer het reservoir boven de pomp blijft er altijd koelvloeistof in de pomp.

Zolang het reservoir maar voor de pomp zit maakt het voor de rest niet uit hoe de volgorde van de componenten zijn.
 
Je gaat er een 120,240 en 360 rad in leggen?

Maar voor het antwoord op je vraag:

Het belangrijkste is dat je zorgt dat je reservoir boven je pomp staat, zodat hij niet droog gaat staan pompen, maar dit was al gezegd.
En kijk even naar die link die Freddy had gepost, daar staat eigenlijk alles wel in.

Succes en veel plezier met het bouwen. :)
 
ja maar hoe moet het water in de pomp komen
als het dus van boven af komt


kan het via een bocht komen.
en da de pomp ingang horisontaal is of moet het vertikaal zijn de pomp ingang.
vertikaal van boven af dus!

en dan vraag ik het gelijk even.
waar kna ik het beste de aftap kraan laten?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X Nieuwe cpu ? Hardware & Software 5
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe EKWB Supremacy EVO CPU waterblokken! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S oud koelblok hergebruiken voor nieuwe CPU? Waterkoeling 9
Deutz Nieuwe CPU koeler Hardware & Software 5
brinkdinges Grote en nieuwe CPU-luchtkoeler gezocht Overige Koeling 29
S Nieuwe CPU Cooler / Fan voor ASUS P5AD2 Socket 775 Overige Koeling 10
L Nieuwe CPU fan Overige Koeling 20
vincent nieuwe zalman cpu cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D Nieuwe Intel i7 CPU Socket 1366 leaked *unofficial* Hardware & Software 18
vincent Nieuwe cpu block Swiftech Apogee GTZ Waterkoeling 9
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan