• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mora setup

stpain

New member
Hey

Ik ben op het moment bezig met het samenstellen van een custom loop rond een mora rad.

Heb alleen nog een aantal dingen waar ik mee zit:

Hoelang zijn de sata/pwm kabels op de ek d5 pomp, ivm met extenders.
Teven wil ik de pomp en fans via pwm kabel extenders aansluiten op me conmander pro als dit mogelijk is?

verder maakt het nog uit waar je in/out doet op de mo-ra (boven of onder)?

Daarnaast heb ik msi ventus 3090 wat zouden jullie aanraden voor gou block
Zelf heb ik een alphacool blok op het oog omdat die voor nog geen 90eu op dit monent te krijgen is en wat ik lees is er niet echt onderling verschil tussen de blokken hooguit 1-2c.

Voor de rest ik heb in onderstaande afbeelding screenshot van wat ik wil bestellen en of ik welicht nog wat nodig heb?
 

Bijlagen

  • DFB87C97-E307-4B91-B3A6-BE602617E663.png
    DFB87C97-E307-4B91-B3A6-BE602617E663.png
    360,8 KB · Weergaven: 4
  • 2DD1F758-1E37-4F7E-9EA6-9231944288B1.png
    2DD1F758-1E37-4F7E-9EA6-9231944288B1.png
    234 KB · Weergaven: 4
  • 81EA76EE-BDAE-4DB8-91BF-7F45909ECC86.png
    81EA76EE-BDAE-4DB8-91BF-7F45909ECC86.png
    276,5 KB · Weergaven: 4
  • 0AD34CF9-C5D2-4681-95CF-7684EAD75EEA.png
    0AD34CF9-C5D2-4681-95CF-7684EAD75EEA.png
    249,4 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Als ik me goed herinner, is de kabel +/- 45cm.
De PWM kabel kan je op de commander pro aansluiten, zelfde principe als dat je een fan erop aansluit.

De in kan je beter onder doen, dan ontlucht de radiator wat makkelijker.

Qua GPU blok eentje kiezen die past op jouw kaart, past in jouw budget en natuurlijk welke je het mooist vindt.
Je kan bijvoorbeeld checken op compatibiliteit hier: www.coolingconfigurator.com voor EK blokken en www.hwconfig.com voor Alphacool.

Verder bestel je bij verschillende shops, gewoon alles bij HighFlow bestellen.
Mocht er iets niet in de shop staan of prijzen verschillen enorm, mail het door voor een oplossing: info@highflow.nl
 
Als ik me goed herinner, is de kabel +/- 45cm.
De PWM kabel kan je op de commander pro aansluiten, zelfde principe als dat je een fan erop aansluit.

De in kan je beter onder doen, dan ontlucht de radiator wat makkelijker.

Qua GPU blok eentje kiezen die past op jouw kaart, past in jouw budget en natuurlijk welke je het mooist vindt.
Je kan bijvoorbeeld checken op compatibiliteit hier: www.coolingconfigurator.com voor EK blokken en www.hwconfig.com voor Alphacool.

Verder bestel je bij verschillende shops, gewoon alles bij HighFlow bestellen.
Mocht er iets niet in de shop staan of prijzen verschillen enorm, mail het door voor een oplossing: info@highflow.nl
Thanks voor de reactie, ik ga nog ff kijken waar ik het bestel had het meeste via de websites van de fabrikant zelf gedaan voor het overzicht

Enige wat veelal duurder is zijn de mora3 en extras komt al gouw uit op 100-150 extra via jullie maar zal zeker ff mailen

Verder is er enige info over het z790-i monoblock van ekwb en wanneer deze evt beschikbaar is bij jullie?

Tevens zie ik dat de nf-a20 hs uniek zijn voor watercool. Hebben jullie hier ervaring mee. Op reddit staat dat deze veel luidrustiger zijn zelf op hun minimum van 550rpm. Maar is dat nou echt hoorboor als die onder je bureau staat?

Ga het volgende week allemaal bestellen dus als het bij jullie kan allemaal zou mooi zijn aangezien ik zelf uit rotterdam kom
 
Het Z790-I waterblok komt volgende week weer binnen, wat niet op voorraad is en je besteld het, hebben we het meestal binnen een week.

De NF-A20 vind ik heel stil, maar ik ben dan ook wat meer geluid gewend, tis echt persoonlijk.
Geluidsniveau is voor iedereen anders, het ligt aan hoe je gehoor is, omgevingsgeluid en waar het staat natuurlijk.

Dat je in R'dam woont is makkelijk, zou je het kunnen ophalen, scheelt weer verzendkosten :)
 
nou met bijna 1400eu aan onderdelen hoop ik dat er geen verzendkosten opgaat eigenlijk 😂

Nog 1 vraag ben al tijdje opzoek of het mogelijk is om voa een pcie riser kabel de videokaart 1 slot te verlagen ken alleen kabels vinden die of lang zijn of om vertical te mounten.

Dit zodat ik een active bp ken gebruiken want nu zit de nvme tower in de weg
 
Laatst bewerkt:
Dat is mogelijk, moet je wel ff checken of jouw moederbord wel twee snelle PCI poorten heeft.
Soms is de slot eronder een iets langzamere slot, dan heb je wat prestatieverlies (zal tijdens het gamen minimaal merkbaar zijn overigens).

We hebben een boel Riser kabels waar je uit kan kiezen:
 
Laatst bewerkt:
Je kan dan even met een touwtje o.i.d. even meten hoe lang de kabel moet zijn, op basis daarvan een riser kabel nemen met minimaal die lengte.
 
Je kan dan even met een touwtje o.i.d. even meten hoe lang de kabel moet zijn, op basis daarvan een riser kabel nemen met minimaal die lengte.
Dat zou echt dan 1 cm zijn ong. probleem is dat bijde connectors 90 graden moeten zijn

C7B23C07-A8D4-4945-8B98-2A9A0E6C1445.jpeg
Hij zou dus net een stukkie omlaag moeten zodat die in de onderste 2 slots hangt.

Maar zoals het er naar uit ziet bestaan deze risers niet

Dus dat word wss gwn upgrade naar een 4090 over paar maandjes geen problemen met memory chips op de achterkant
 
Dat ziet er goed uit, mocht je het thuis nog niet hebben, zijn deze echt aanraders:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML

Tijdens de bouw loop je meestal wel tegen iets aan, waardoor het iets anders moet of dat je nog iets extra's nodig hebt.
Advies is daarom om niet al teveel tijd te besteden aan het zo compleet mogelijk maken van jouw eerste bestelling.
Je kan beter de tijd besteden aan het beginnen en bouwen van het systeem en zo extra benodigdheden in een tweede bestelling te doen, dat scheelt onnodig stress en zo blijf je ook flexibel met aanpassingen van het plan.
 
Hier wat fotos van het eind resultaat 👌
 

Bijlagen

  • 0C9B15B1-9C1F-4B5B-BDE9-928075F4FD3A.jpeg
    0C9B15B1-9C1F-4B5B-BDE9-928075F4FD3A.jpeg
    446,3 KB · Weergaven: 10
  • E72562A1-7857-4972-8FE3-616D9161E8B6.jpeg
    E72562A1-7857-4972-8FE3-616D9161E8B6.jpeg
    284 KB · Weergaven: 10
  • 1EEB7C86-0951-45C0-9A53-212F764F9785.jpeg
    1EEB7C86-0951-45C0-9A53-212F764F9785.jpeg
    165 KB · Weergaven: 9
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
bundymania [Bundymania User Review] English Version: Mora 2 / Mora 3 / Phobya Nova 1080 ! HighFlow Product Reviews 6
bundymania [Bundymania User Review] Mora 3 und andere übergroße Radiatoren im Testcheck HighFlow Product Reviews 8
bundymania REVIEW: Radiator Comparison - TFC X-Changer 480 Quad Radi <-> Mora 2 Pro HighFlow Product Reviews 0
P Mora Pro 2 Radiator / Passieve koeling Waterkoeling 8
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T Fitting nodig voor EKWB setup Waterkoeling 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
iSP Vraag over ripple en/of werkt de voorgestelde setup? Electronica 6
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
Enola m.2 raid setup probleemp Hardware & Software 3
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
T Waterkoeling Setup CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 25
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
J Ontleden setup Waterkoeling 3
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
G Waterkoeling setup voor Termatake core P5 Advies Waterkoeling Setup 4
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
E Nieuwe setup Hardware & Software 5
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
Baloo.be Update waterkoeling setup naar Corsair 850D Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan