• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn eerste WC setje.

R.Stanneveld

Junior Member
Net na het bestellen maar even geregistreerd op het forum.
Draai al 2 jaar met twee Q6600 op lucht 24/7 diversen distributed computing projecten.
Nooit echt geluk gehad bij het aanschaffen van CPU's waren nooit geweldige OC'ers.
Heb sinds vorige week een i7 920 D0 die nu al 4 daagen prime95 draaid op 3.6Ghz met 1.104v met temps van 65c.
Loop al jaren te zeveren over waterkoeling maar het is nooit van de grond gekomen, heb nu de knoop doorgehakt en maar besteld :p

1x XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit
1x Aqua-Computer Aquaero 4.00 USB Fan-Controller
2x Aqua-Computer Temperature Sensor Inline 1x G1/4 ID 1x G1/4 OD
1x Aqua-Computer Aquaero Power Connect - 24 pin ATX standby power / ATX break
1x Aqua-Computer (electronic) Flow Meter G1/4 (5.6MM)
1x Aqua-Computer Sensor Kabel voor (electronic) Flow Meters
2x meter Tygon R3603 - 8MM ID - 11.2MM OD - Clear
2x 8MM (11-8MM) Schroeffitting - G1/4

Om mee te beginnen.
Wil daarna langzaamerhand de set uitbrijden met "ëchte" onderdeelen.
Heatkiller 3.0,Thermochill enz.
Hoewel het X20 blokje volgens mij niet slecht is.

Heb als kast een Thermaltake Mozart TX met ruimte voor 1x480 (vierkant), 1x120 en 1x240 rad dus dat zit wel goed.
Wil uiteindelijk ook mijn 2xGTX275 wc koelen (die maaken het meeste herrie) draaien 24/7 F@H.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum, veel lees/type plezier toegewenst :)

Je hebt zo een leuke setup besteld met veel monitoring mogelijkheden!
Het Delta blok is idd zeker niet slecht, die hoef je dus niet persé te upgraden later.
Een grotere radiator erbij is wel altijd aan te raden, met jouw kast is dat ook geen probleem om het te monteren :D

Zodra jouw betaling binnen is, wordt jouw bestelling ook direct verzonden (alles op voorraad en voor je gereserveerd).
 
Hmz waar ben ik aan begonnen..
Loop al 2 daagen internet af te zoeken naar WC artiekelen.
Heb alweer een lijstje en ik heb mijn spullen nog niet eens binnen.
Eest maar eens met dit spul rommelen.

Dacht dat ik vergeten was om bij de temp sensors o-ringen te bestellen maar die zaten er bij zag ik.

Vraagje :
HEATKILLER GPU-X2 past hij ook op een GTX275 ?
 
Laatst bewerkt:
hahaha ja het is een leuke hobby :)

Bij de Aqua-Computer sensors zitten de O-ringen er idd bij.

Als je een blok voor jouw videokaart wilt, moet je een blok nemen waar duidelijk bij staat dat het voor de GTX275 is, anders past het niet.
 
Mooi setje om mee te beginnen. Welk merk/type GTX275 heb je? Ik had ook een GTX275 maar daar paste mijn waterblok dus niet op. Ik heb het waterblok nog liggen dus die kan je eventueel overnemen voor een leuk prijsje. (zie daarvoor het "te koop" forum.)
 
spul is binnen, hadden het gisteren niet kunnen vinden hoewel wij hier een receptie hebben en er 150 man personeel rond loopt...:120:

Eerst even naar de bouw markt voor teflon tape.
Straks maar weer wat bestellen, die Tyglon is super vergeleeken met die staal kabel die bij het setje zit.
Hoewel de compression fittings van het XPS setje er beeter lijken uit te zien, ook is het schoefdraaid langer en zit er toch wel een verschil in de ruimte van de opening, denk dat die andere toch wel wat flow tegen houden,
Maarja als ik de openingen in de flow meter zie zal dat weinig uit maaken en daar komen ze toch op.

Toppie ingepakt Freddy zal straks ff een review maken op tweakers.

Ben 99% zeker dat dat EK GPU blok zal passen ShowteQ, maar ik wil eerst eens hier mee rommelen.
 
Zo klaar, weetniet hoe laat het is maar ik ga koffie zetten.

Compression fitting met teflon gewikkeld, en gemonteerd.
die 2 extra fittings zagen er vaag uit maar zijn volgens mij wel beter :p
Alles op zijn plaats gezet met een socket 754 Sempron.
Res vol spuiten rommeltje aan de gang en dan als een gestoorde in die fles knijpen zodat de pomp inlet onderwater bleef.
Bellen regen maar na een paar seconden begon het er op te lijken.
4 uur aangehad zag aleen nog miniscule belletjes in de slangen, geen lekken.
i7 mobo erin, alles aangeslooten.
Knop aan draaien als een speer.
Meet 160 lieter per uur op mijn flow meter. is dat goed ?
Pomp -> Flow meter -> CPU -> RAD -> Pomp
Rad zit aan de achterkant op de plaats waar straks 2x240 rads komen, met aansluitingen naar boven.
2000RPM Scyte (SY1225SL12SH) zuigt lucht aan door de rad naar buiten.
Temp sensor op de uitgang van de CPU, en op de uitgang van de rad.
Cpu temp idle gemiddeld 34c Load gemiddeld 55c
(staat nu op 2.8Ghz eerst ff settelen dan gaan we weer naar 3.6Ghz op 1.104v)

En man wat is dat Aquaero ding mooi :)

Zeer veel geleerd, belangrijkste het is makkelijker dan ik dacht.
Er gaat VEEL minder water in dan ik dacht 1/3 van de fles.
En die 2 meter Tyglon zit er helemaal in paste precies.
Oh en die flow meter met in en uit naast elkaar.. nee ik had die andere moeten neemen :p
 
Laatst bewerkt:
Meet 160 liter per uur op mijn flow meter. is dat goed ?

Prima! :023: Thanks voor die info btw. Ik was altijd wel benieuwd naar hoeveel die XSPC set ongeveer rond kon pompen.


Maar 160 l/u is voldoende voor mooie temps. Er is wel eens door wc spul tester martinm een norm voor een minimum flow geopperd voor goede performance. Dat was een waarde van 1 us GPM (227 l/u). Nu zit je dus op 0.7 us GPM (dan klinkt het verschil alweer minder groot dan in liters per uur ;))
Als je lager dan dat zit hoef je nog geen slechte performance te hebben. Dat hebben de XSPC setjes al bewezen. Wat je daarover hoort en leest is dat ze goed presteren.


Teflon tape om de fittingen is overigens niet nodig. Als de fitting in een plexi onderdeel gedraaid wordt is het zelfs af te raden. Kans bestaat dan dat de schroefdraad door de teflon te strak vast komt te zitten. Als dit te strak is, kan door de warmte uitzetting van het metaal het plexi gaan scheuren. Er moet dus altijd een beetje ruimte tussen die schroefdraden zitten. De rubbereb o-ring is voldoende om de boel waterdicht af te sluiten.
 
Vandaag maar weer eens wat bestellen.
120CM radje voor een i7 920 op 3.6+ Ghz is ietsje te weinig. (hoewel de temps acceptabel zijn met 8xprime95)
Voor mijn gevoel is de 26c idle water temp wat te hoog.
Ook heb ik mijn bedenkingen over de Digimesa G1/4 Flow meter. (al hebben ze openingen van 3.6mm naar 5.6mm gemaakt tegenwoordig)
Zonder die meter kom ik volens mij makkelijk aan 200 l/h
Denk dat ik de Digimesa FHKUC 70 (de Aqua-Computer versie) eens ga prooberen, dat is op de GMR na de meter met de minste flow restrictie.
Of de GMR zelf natuurlijk.

Dus we gaan voor een 240 zit aleen nog te zeveren tussen een TFC Xchanger of een Thermochill (die hebben toch allemaal de zelfde fan spacing nu ?)
 
Laatst bewerkt:
Thermochill heeft nu idd ook 15MM fan spacing, zoals elk ander radiator.

Qua prestaties liggen ze heel dicht op elkaar, bij enkele tests komt de TFC net iets beter uit.
Daarbij is de TFC wel zeker weten netter afgewerkt, zowel radiator als verpakking en goodies :)
 
TFC 240 erin, en een nieuwe flow meter.
Temps 58c nu op 4.2Ghz en een flow van 190 lieter !
Da's minimaal 30 lp/h wat die flow meter tegenhield, en ik gebruik nu een dual pass 240 geen single pass 120)
:gek
Moet nu aleen wel van die fan kabel verleng dingetjes hebben, nu staan ze op 2000RPM.

Res zit er nog niet in, eerst een andere pomp, denk dat 2x res problemen gaat geven.

Die komt samen met http://www.highflow.nl/aansluitinge...m-od-/13mm-1-2-feser-schroeffitting-g1-4.html
Wat 13MM UV Red TFC slangetjes en een laing DCC1+ met Aqua top (of Ferry moet de normale hebben met een blauwe rotor) :p
Hoop aleen dat mijn 160ml res geen probleemen gaat geven maar dat hoor ik wel van Ferry :p
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
R Mijn eerste loop Advies Waterkoeling Setup 5
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Mijn eerste WC setup Waterkoeling 3
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
mechano mijn eerste zelfbouw project Gallery & Build Logs 54
martii Schema voor mijn eerste wc project Waterkoeling 2
A Mijn eerste watercool project met k en 3x gtx 570 Gallery & Build Logs 9
sir serial Mijn eerste bestelling bij Highflow. HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
R Mijn Eerste Pc En Het Is Een 2600K Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
E Mijn eerste mod Gallery & Build Logs 8
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
E mijn eerste WC-setup...in welke case past het allemaaal ? Waterkoeling 20
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Alfist-GTV6 Mijn eerste bestelling, de beoordeling tot nu toe. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
S Mijn eerste WC (CPU only) Core I7 965 Waterkoeling 29
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan