• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn eerste build, ben ik op de goede weg?

HerrKauwer

New member
Hoi!

Ik bezit nu enige tijd (sinds 2009 al) een paar onderdelen voor het waterkoelen van mijn pc. Ik denk dat ik er nu eindelijk klaar voor ben.

Ik wil in dit topic uitleggen wat ik van plan ben en ik wil graag weten of ik op de goede weg zit.

1) Wat heb ik
Ik heb mijn waterkoelingsspul via tweakers.net V&A gekocht. Sommige onderdelen zijn niet meer compleet, andere zijn vies en weer een ander is al aangepast.
Eheim 1250 1/2" OD (13mm) uit en 5/8" OD (17mm) in, deze mist de kap aan de voorkant wat geen probleem is

TFC Quad radiator met 4 fans, FanAmp en een ringsensor.
De rode en zwarte draadjes van de fans zijn aan elkaar gekoppeld zodat ik deze direct op de FanAmp aan kan sluiten. De gele draadjes zijn doorgeknipt op 1 na. Hier zit een 3 pins-aansluiting aan en ik vroeg me af waarom, om de snelheid van die ene fan uit te kunnen lezen?

D-TEK FuZion v2
Deze is vies, er zit een paarsachtige aanslag op.

Feser Base Corrosion Blocker
Zat bij de radiator, 50 ml voor 2 l

Een pc die ik wil koelen.
inventaris: PC (belangrijkste onderdelen)

2) Wat wil ik
Ik wil mijn pc stiller maken. Ik heb daarom voor een grote radiator gekozen. De pomp is waarschijnlijk te veel van het goede maar dit wil ik eerst uitproberen.

3) Hoe wil ik dit bereiken

3.1 onderdelen schoonmaken en testen.
Alle waterkoelingsonderdelen zijn 2e-hands dus deze wil/moet ik eerst schoonmaken.
Het koelblok voor de cpu heeft een paarsachtige aanslag. Het spul is hard maar laat wel los. Hoe kan ik dit het beste losmaken, kan ik dit ergens in weken?
De pomp is in goede staat, het ziet er wat oud uit maar is niet vies. Deze wil ik testen in een bad/wasbak door de pomp onder te dompelen. Kan ik dit met normaal water doen of heb ik dan al demiwater nodig?
De radiator lijkt ook netjes te zijn, aan de binnenkant kan ik wat aanslag zien. Dit komt waarschijnlijk door de koelvloeistof die er nog in zat en wat opgedroogd is. Ik ga dit spoelen met kokend demiwater zoals beschreven op dit forum.

3.2 indeling
Omdat ik een stille pc wil wil ik de pomp onderdompelen. Hiervoor wil ik zelf een reservoir maken. Dit wil ik dan in mijn kast plaatsen. Onder mijn dvd-speler zit nog wat ruimte (rechtsboven op http://www.antec.com/images/400/P183_open.jpg) dit is ongeveer 16x16x13. De Eheim 1250 past daar in als ik het aansluitstuk aan de voorkant eraf draai. Dit is niet erg want ik wil hem onderdompelen en geen slang op de aanzuigkant aansluiten. Ik wil de pomp dan ook op zijn kant leggen zodat ik een aansluiting heb aan de voorkant van het reservoir wat direct naar mijn cpu kan. De toevoer komt er iets boven en dat water laat ik dan met een slangetje in het water overgaan zodat de toevoer niet op het water klettert. Zie ImageShack® - Online Photo and Video Hosting. Ik kan de toevoer er natuurlijk ook gewoon naast maken bedenk ik me net zodat het ook nooit kan kletteren omdat de toevoer lager is dan de waterspiegel.
Ik las ooit iets over (elektro)magnetische straling die een pomp af zou geven. Als dat zo is moet ik er waarschijnlijk een metalen behuizing omheen maken, iemand die hier iets meer over kan vertellen?

De radiator wil ik bovenop de kast plaatsen. De fans komen dan aan de bovenkant en zuigen de lucht aan.

3.3 vloeistof
Ik zat te denken aan demiwater met IandH Dead-Water.

3.4 verdere onderdelen
Fittingen, slangen en koelpasta. Ik ga voor 1/2 slangen en de fittingen die er bij horen. 3 meter slang lijkt me voldoende.

winkelwagentje:
5x 13MM (1/2) EK High Flow Fitting, schroefdraad G1/4
demiwater
1x IandH Dead-Water Copper Sulfate Biocidal PC Coolant Additive
1x Bitspower G1/4 Silver Shining Low Profile Stop Fitting BP-WTP-C09
1x Bitspower G1/4 Silver Shining IG1/4 Extender BP-WTP-C40
3x Masterkleer - HighFlow - 1/2 ID - 17.4mm OD - Clear
koelpasta
plexiglas
kit
spons

Ik hoop dat ik jullie voldoende geïnformeerd heb en ik ben benieuwd naar jullie reacties!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
R Mijn eerste loop Advies Waterkoeling Setup 5
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Mijn eerste WC setup Waterkoeling 3
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
mechano mijn eerste zelfbouw project Gallery & Build Logs 54
martii Schema voor mijn eerste wc project Waterkoeling 2
A Mijn eerste watercool project met k en 3x gtx 570 Gallery & Build Logs 9
sir serial Mijn eerste bestelling bij Highflow. HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
R Mijn Eerste Pc En Het Is Een 2600K Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
E Mijn eerste mod Gallery & Build Logs 8
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
R Mijn eerste WC setje. Waterkoeling 14
E mijn eerste WC-setup...in welke case past het allemaaal ? Waterkoeling 20
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Alfist-GTV6 Mijn eerste bestelling, de beoordeling tot nu toe. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
S Mijn eerste WC (CPU only) Core I7 965 Waterkoeling 29
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan