• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Laing D5 pomp overleden?

Kroontje

Junior Member
Na een aantal aanpassingen aan mijn loop heb ik opeens nauwelijks flow.
De pomp krijgt het water niet eens goed rond.

Zal de pomp kapot zijn?, of kan de oorzaak ergens anders liggen. de pomp ligt op zijn zijkant in de loop maar dit mag geen probleem vormen. hij maakt ook minder geluid dan ik normaal gewend ben.

De loop loopt van een bay reservoir naar de inlet van de pomp en de pomp zit dan direct op een radiator voor in de kast. vervolgens heb ik gpu>240 rad extern>cpu>reservoir.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn dat de flow weg valt of dat de pomp bijna kapot is?

IMG_0132.jpgIMG_0131.jpgIMG_0133.jpg
 
ik bedoelde daar weer boven ;) maar heb al gekeken en wat ik al dacht het is een flowmeter :)

lijkt me wel een redelijk restrictieve loop... (wat voor een cpu blok is het?? kan het niet goed zien namelijk)
 
Die flow meter kan het probleem toch niet zijn?
Die heb ik ook al langer in loop.

Het cpu blok is een swiftech GTZ

op de hoogste stand van de pomp haal ik nu ongeveer 70 liter per uur terwijl dat normaal ongveer 400 liter per uur is met mijn componenten.
 
zoizo zijn eigenlijk altijd ALLE flowmeters wat de makers ook adverteren flowkillers... verder zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat jij hem verkeerdom gemonteerd hebt (kan soms zijn dat ze net als een cpu blok een in en uitgang hebben)
 
helemaal juist dopestuff, ik ben persoonlijk zwaar tegen flowmeters(killers) :p

ik heb er zelf nog nooit 1 gebruikt en zal ik nooit doen ook... bouw liever een goeie betrouwbare loop waar jeje kennis goed voor gebruikt hebt (met alles wat ik doe ben ik altijd misschien wel 100X langer bezig met aan het uitdenken als het uitvoeren :) )
 
Op de flowmeter die hebt staat een pijltje....die moet in de stroom richting staan...

Verder heb je volgens mij nog niet echt gezegt wat je nu aan de loop veranderd hebt.
Aangezien je zegt dat de flowmeter (wat maar een heel klein beetje flow verminderend is) er al tussen zat is het iets anders... dus wat is nieuw in de loop???
 
flowmeter is juist gemoteerd er staat een pijl op als instructie.
dat het een flow killer is weet ik maar goed dat is nog geen verklaring waarom een eerdere loop met die flowmeter wel flow had en deze loop opeens geen flow meer heeft.

Qua componenten zit er niks nieuws in de loop alleen de slang route is iets anders namelijk een extra 90 graden bochtje.
Ander verschil is dat de pomp op de zijkant licht ipv rechtop.
 
flowmeter is juist gemoteerd er staat een pijl op als instructie.
dat het een flow killer is weet ik maar goed dat is nog geen verklaring waarom een eerdere loop met die flowmeter wel flow had en deze loop opeens geen flow meer heeft.

Qua componenten zit er niks nieuws in de loop alleen de slang route is iets anders namelijk een extra 90 graden bochtje.
Ander verschil is dat de pomp op de zijkant licht ipv rechtop.

probeer dan toch eens weer met je pomp rechtop misschien creëert dit toch problemen
 
Als je wilt weten of je pomp slecht aan het worden is kun je hem er tussen uit halen samen met je res en alleen de pomp met het res verbinden... vullen en de pomp laten draaien... pompt hij dan nog slecht is het je pomp... misschien niet goed inelkaar gezet...
Pompt hij wel goed dan is het iets in je loop... de positie hoe hij nu in je kast zit zou niet uitg moeten maken om dat hij in zijn standaard houding ook zo staat...
 
Al gecheckt of er niet ergens nog een dikke luchtbel zit? bv in het rad.

En had je die GTZ ook schoongemaakt. Beetje rommel in je koelblokje kan een enorme impact hebben op de doorstroom.

Het flowkill gehalte van een flowmeter valt op zich wel mee. De GMR AFS1 heeft nog de laagste weerstand en die INS-FM17 heeft niet veel meer weerstand. Hier wat testjes in een iets oudere round-up. En hier een iets recentere met daarin ook de INS-FM17.
Die GMR AFS1 en die INS-FM17 heb ik hier ook liggen. Als ik daar zachtjes doorheen blaas voel ik amper weerstand. Een D5 en zeker een DDC pomp zal daar geen moeite mee moeten hebben.

Denk dat de meeste (naast de koelblokjes) extra weerstand voor de flow in jouw set komt door de lengte van de loop.
 
CPU blok had ik ook schoongemaakt, alles in de loop is eigenlijk schoon dus dat moet wel goed zitten.
Heb de kast en het externe rad ook een paar keer gekanteld dus veel lucht kan er niet meer in zitten.

De lengte van de loop zorgt idd wel voor veel weerstand maar heb hem al langer gedraaid met deze opstelling en geen flow problemen gehad. Maar zal eens kijken wat de pomp doet met alleen een reservoir als ik hem er straks uit heb.
 
Heb ondertussen de pomp kunnen testen en die doet het vreemd genoeg prima.
heb de pomp op de zelfde manier als in mijn kast aan de radiator gemonteerd op zijn zijkant. Ook de flow meter heb ik er tussen gehad en die draaid als een gek. in het reservoir is ook meer dan genoeg flow te zien.
Nu heb ik alleen geen idee waar ik het probleem dan wel moet zoeken
 
je hebt ergens air lock offzo.

ik had ook 1x pomp tussen weg gedaan en terug tussen zonder 100% loop te drainen kwam water ook niet rond.
ik zou letterlijk 90% van water er uit drainen.
en bij vullen pomp op stand 1 zetten en res geen kans te geven leeg te lopen.
alleen pomp opvoeren als water niet verder wil off als loop hellemaal gevuld is.

als je bubbels ziet hier en daar met pomp aan knijpen op de plek van bubbel lost de bubbel zo op in het water.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Regelen Laing MCP350 pomp Waterkoeling 4
Source [GEVONDEN] Laing MCP655 / D5 pomp (eventueel met BitsPower top) Gevonden 2
Aequitis [GEVONDEN] Plastic top Laing D5 pomp Gevonden 1
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
M Laing/Swiftech MCP355 pomp levertijd HighFlow Computer Cooling Shop 3
dio laing mcp350 pomp maakt herrie Waterkoeling 3
N XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir: Hoogte met pomp? Waterkoeling 6
B Uitlezen Laing pomp Waterkoeling 12
G Laing MCP655 pomp gaat niet draaien. Waterkoeling 25
Bullus Laing DDC pomp maakt irritante geluid Waterkoeling 18
Sp33dFr34k Laing pomp regelen (fanconroller)? Waterkoeling 10
Baloo.be tops voor Laing pomp Waterkoeling 2
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Controller voor Laing DDC pump 12V DDC-1T Waterkoeling 12
A (UN)Designs Infinite Pump Bracket - Vertical - for Laing DDC/D4/D5 pump Waterkoeling 0
canonchiel [VERKOCHT] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 140mm res Verkocht 3
canonchiel [REFUSED] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 12V + 140 mm res + 2 pump coolers Verkocht 1
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
stigma [IN-ACTIVE] Laing D5/ Swiftech MCP655 Gevonden 0
Viepert [VERKOCHT] Laing D5-MCP655 inclusief Bitspower pomptop en fittingen Verkocht 5
N Schroefdraad van XSPC Laing DDC L Stand Waterkoeling 4
bundymania Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox im Praxistest ! HighFlow Product Reviews 0
K XSPC Laing DDC Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Impulse Alphacool Laing DDC top res / EK white acetal 580 top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D Aqua-Computer Aquastream XT USB - Ultra <VS> Laing D5-MCP655 Waterkoeling 0
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
Dark-NighT Probleem met Laing D5? Waterkoeling 8
bundymania [Review] Roundup: Bay Reservoirs & Laing Tops ! HighFlow Product Reviews 0
S [VERKOCHT] 2X Laing D5-MCP655 Verkocht 27
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
fasster laing d5 mcp 655 geen verschil in standen! Waterkoeling 15
Vannos eheim vs Laing Waterkoeling 2
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
W 2e Laing D5-MCP655 kapot nu Waterkoeling 29
S Laing D5 fixed speed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Mobomonster Laing D5 VS Koolance 405S Waterkoeling 27
S Laing D5-MCP655 en Aquaero Waterkoeling 2
bundymania REVIEW: Pump Comparison -> Eheim PCPS, 2x XSPC, Alphacool Pumpstation, Laing Plus HighFlow Product Reviews 1
bundymania REVIEW: Laing Reservoir Roundup HighFlow Product Reviews 0
bundymania REVIEW: Laing Top & 5,25" Bay Res. Comparison - 13 Models tested! HighFlow Product Reviews 0
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
B Laing/Swiftech MCP355 geluid / geluidsproductie / geluidsniveau Waterkoeling 39
vincent New TRIPLE Laing/Swiftech DDC Top from XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Flipmode Hoogte DCC + XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir Waterkoeling 4
R Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
I Laing DDC-1 MCP350 brom Waterkoeling 17
D Laing / swiftech DCC-1 MCP350 vs Laing / swiftech DCC-1plus MCP355 Waterkoeling 6
silberfish Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan