• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Uitlezen Laing pomp

Bert2

Junior Member
Hallo,
Mijn Laing 350 geeft met speedfan verschillende toeren te lezen meestal rond de 981 RMP en lager maar schiet soms kort naar de 3835 RMP waar kan dit aan liggen?

In bios staat alles goed en de temps zijn prima en geen lucht in het systeem.
Bert2
 
Laing uitlezen

Hoi Dopestuf,
Everest geprobeerd maar geeft hetzelfde verschil aan dus is er iets aan de hand met de pomp of is er nog iets wat ik over het hoofd zie.
Voltage is ook goed pomp en staat op een 2e voeding.
Bert2
 
Hoe bedoel je rpm gestuurd?

Ik heb zo,n beetje alle standen in de bios uitgeprobeerd zonder resultaat.

Ik heb verschillende MB fan aansluitingen geprobeerd maar gaf hetzelfde resultaat

Ik kan als laatste de pomp eventueel nog even op de 1e voeding zetten maar dat zal waarschijnlijk weinig uitmaken.
--------------------------------

Inmiddels toch maar is op 1e voeding aangesloten nu blijkt dat de RPM wel is uit te lezen maar hoe kan dit nou?

Misschien omdat 2e voeding geheel gescheiden is van het Moederbord en geen massa op de kast heeft (geisoleerd opgehangen)?

Voltage op 2e voeding belast met (2 fan regelaars met 10x120mm fans er op) gemeten en die is verder goed.

Bert2
 
Laatst bewerkt:
Repl

Hi Black Wiz,
Qfan in de bios in of uitgeschakeld maakte niets uit daar gaat het ook niet om.

Door m,n pomp op m,n 1e voeding te zetten kon ik inees wel de RPM uitlezen het gaat dus niet om de spanning maar om het toeren per minuut uit te lezen met bijvoorbeeld speedfan.
Mischien heb ik het hierboven niet zo goed omschreven.
De pomp loopt namelijk op beiden voedingen goed alleen zijn de aangegeven RPM,s op de tweede voeding niet goed.
Maar inmiddels is al in orde denk iets met de massa het probleem was.
Bert2
 
Niet alleen de lak maar hangt ook nog in rubbers ik heb bewust geen aarde lus gekozen omdat ik hier weleens heb gelezen dat het niet goed is beide massa,s samen te voegen.

dus dacht ik hou het water gedeelte lekker gescheiden van de rest en dat gaat goed op bovenstaande akkevietje na dan.

Bert2
 
nja maar een aarde lus heeft niks met de algehele massa temaken in je systeem, ik zou het eerder doen voor me eigen veiligheid. en wat is nouw 1 draadje meer ;P
 
O.k. K.3nny,
Ik zal het is kijken of er nog topics zijn over dubbele voedingen als dat verder geen kwaad kan zal ik het wel doen ik heb in ieder geval de draad al klaar liggen hoef alleen nog maar vast te schroeven.
Bert2
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L CPU temps uitlezen Hardware & Software 11
Johnny Fanspeed uitlezen, hoe? Overige Koeling 8
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Controller voor Laing DDC pump 12V DDC-1T Waterkoeling 12
A (UN)Designs Infinite Pump Bracket - Vertical - for Laing DDC/D4/D5 pump Waterkoeling 0
S Regelen Laing MCP350 pomp Waterkoeling 4
canonchiel [VERKOCHT] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 140mm res Verkocht 3
canonchiel [REFUSED] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 12V + 140 mm res + 2 pump coolers Verkocht 1
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
stigma [IN-ACTIVE] Laing D5/ Swiftech MCP655 Gevonden 0
Viepert [VERKOCHT] Laing D5-MCP655 inclusief Bitspower pomptop en fittingen Verkocht 5
Source [GEVONDEN] Laing MCP655 / D5 pomp (eventueel met BitsPower top) Gevonden 2
N Schroefdraad van XSPC Laing DDC L Stand Waterkoeling 4
bundymania Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox im Praxistest ! HighFlow Product Reviews 0
K XSPC Laing DDC Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Aequitis [GEVONDEN] Plastic top Laing D5 pomp Gevonden 1
Impulse Alphacool Laing DDC top res / EK white acetal 580 top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
M Laing/Swiftech MCP355 pomp levertijd HighFlow Computer Cooling Shop 3
D Aqua-Computer Aquastream XT USB - Ultra <VS> Laing D5-MCP655 Waterkoeling 0
dio laing mcp350 pomp maakt herrie Waterkoeling 3
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
Dark-NighT Probleem met Laing D5? Waterkoeling 8
N XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir: Hoogte met pomp? Waterkoeling 6
bundymania [Review] Roundup: Bay Reservoirs & Laing Tops ! HighFlow Product Reviews 0
S [VERKOCHT] 2X Laing D5-MCP655 Verkocht 27
K Laing D5 pomp overleden? Waterkoeling 56
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
fasster laing d5 mcp 655 geen verschil in standen! Waterkoeling 15
Vannos eheim vs Laing Waterkoeling 2
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
W 2e Laing D5-MCP655 kapot nu Waterkoeling 29
S Laing D5 fixed speed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Mobomonster Laing D5 VS Koolance 405S Waterkoeling 27
S Laing D5-MCP655 en Aquaero Waterkoeling 2
bundymania REVIEW: Pump Comparison -> Eheim PCPS, 2x XSPC, Alphacool Pumpstation, Laing Plus HighFlow Product Reviews 1
bundymania REVIEW: Laing Reservoir Roundup HighFlow Product Reviews 0
bundymania REVIEW: Laing Top & 5,25" Bay Res. Comparison - 13 Models tested! HighFlow Product Reviews 0
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
B Laing/Swiftech MCP355 geluid / geluidsproductie / geluidsniveau Waterkoeling 39
vincent New TRIPLE Laing/Swiftech DDC Top from XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Flipmode Hoogte DCC + XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir Waterkoeling 4
R Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
I Laing DDC-1 MCP350 brom Waterkoeling 17
G Laing MCP655 pomp gaat niet draaien. Waterkoeling 25
D Laing / swiftech DCC-1 MCP350 vs Laing / swiftech DCC-1plus MCP355 Waterkoeling 6
silberfish Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
Bullus Laing DDC pomp maakt irritante geluid Waterkoeling 18

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan