• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Controller voor Laing DDC pump 12V DDC-1T

Riesjart

New member
Heren en dames
Ik heb de Liang DDC - 1T pump dat is de pomp met de aansluiting direct op de voeding. (zie de foto)
Nu is het zo dat deze veel toeren maakt en een hoog geluid af geeft.
Is het mogelijk om de pomp minder toeren te laten maken.
Door bijvoorbeeld de stekkers eraf te knippen en een aansluiting van een oude fan te pakken en dat ik hem gelijk op het moederbord kan plaatsen.
Of zijn hier aparte stekkers zodat ik nergens in hoeft te knippen

Alvast bedankt Richard
 

Bijlagen

  • Laing_DDC3.jpg
    Laing_DDC3.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 1
NIET op het moederbord aansluiten, dan brandt jouw mobo waarschijnlijk door :)

Een moederbord kan niet zoveel stroom geven, je moet daarom een controller hebben met voldoende vermogen.
Bijvoorbeeld een van deze deze:
Lamptron CW611 Fan/Watercooling Controller - 6 channel x 36w - Black
Lamptron FC-5 Fan Controller 4x 30W Channels Black V2
Lamptron FC-5 Fan Controller 4x 30W Channels Silver FC-5-SL V2
Lamptron FC-5 Fan Controller 6x 30W Channels Black V3
Lamptron FC-8 Fan Controller 8x 30W Channels Black
Lamptron FCT Fan Controller 6x 30W Channels - Touchscreen - Black

En je hoeft niet te gaan knippen, dit kabeltje is genoeg:
4-Pin Molex naar 3-Pin Fan Adapter
Zo kan je met de 3-pin stekkertje het gewoon aansluiten op jouw controller.

Je kan dan ook gelijk al jouw fans op de controller aansluiten om alles te kunnen reguleren.
 
Bedankt
Maar ik kan zo een controler niet meer kwijt heb maar 2x 5.25 inch bay in mijn kast
Is er ook nog een andere oplossing voor
Dus wel dat ik hem aansluit op mijn voeding, maar dat er ook een stekker aan zit die ik op een fan aansluiting op mijn moederbord kan aansluiten om hem via mijn bios te regelen
 
Die NRC-100 is bedoeld voor ventilatoren, niet voor een vermogen van zo'n 10W.

Verder is een standaard fancontroller in een behuizing vaak ook niet zo heel erg sterk. Ik zou er zeker mee oppassen, er zijn niet voor niets fancontrollers uitgevonden die overweg kunnen met hogere vermogens.
 
Even weer een vraag
Ik heb een nieuw moederbord gekocht een msi z97 xpower
Dus alles netjes opnieuw aangesloten, maar nu heb ik een probleem met de Fanamp
Hij kan alleen maar voluit gezet worden. als ik de pomp zachter laat draaien ivm geluid en ik start de computer op hoor je dat het net lijkt of de pomp niet genoeg stroom krijgt. Je hoort dat hij aan wil slaan maar niet lukt
Weet iemand misschien hoe je dit op kan lossen.
Of moet ik toch echt voor een ander pomp gaan kijken
Zo ja welke pomp is dan goed van liang en met welke kan je de pompspeed instellen

Bedankt
 
Misschien kan je in de BIOS de minimale RPM zo instellen, dat de pomp net doorstart.

De KM01-BK heeft iets te weinig vermogen van zichzelf per kanaal.
Maar met de fanamp ertussen zou het wel moeten lukken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
T Fan controller noodzakelijk voor fans op radiator? Waterkoeling 14
J hulp nodig voor fans met controller Cases en Modding 5
Skydrone [GEZ] Led-strips voor CCFL-controller Gevonden 11
P [IN-ACTIVE] SAS/SATA2 controller voor min. 8 schijven SATA2 voor PCI-E x4/x8 Win7x64 Gevonden 9
Sw333t Led showtje, plus de gebruikte codes voor de Freeduino controller Electronica 2
X Hulp bij selecteren waterblok voor raid controller. Waterkoeling 6
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Amber5 ARGB Controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
D Barrow 16 Way SATA Power, 6Pin - 5v RGB Controller with Remote Cases en Modding 6
Jason Lamptron CS635 - Lighted Fan Controller (ARGB+PCI) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman SD Converter for Xbox 360/Xbox One/Xbox Elite 1&2/PS3/PS4/Switch Pro Controller to Sega Dreamcast & Saturn Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XB Converter for PS4/PS3/Switch Pro/Xbox One/Elite 1&2/Xbox 360 Controller to Xbox One/Xbox 360 Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Fan and Digital RGB RF Remote Controller Hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XE X360, X1, X Elite 1&2 to PS4 Controller Super Converter Adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Fan & RGB controller Cases en Modding 1
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy EK-Loop Connect 51, Fan, Pump and Addressable D-RGB controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Gelid Solutions 6-Channel Programmable ARGB Controller Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy Aqua-Computer QUADRO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Q Aquaero 6 XT blue USB fan controller HighFlow Webshop 2
Freddy Lamptron CL420, RGB Fan + Ledstrip controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy XSPC verlichting (RGB) modules, RGB controller etc. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard [VERKOCHT] Swiftech Apogee XL2 CPU Waterblock with Iris ALED controller Verkocht 1
Bas9466 Asus dual bay total controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
C Advies lucht koeling array controller Overige Koeling 3
M Fan controller en toebehoren. Overige Koeling 38
XenoMorpH Aquacomputer Farbwerk RGB led-controller Electronica 2
D Fan controller gezocht Overige Koeling 1
bundymania Phobya Touch 630 Fan Controller [deutsch] HighFlow Product Reviews 5
S Nzxt Sentry 3 Fan Controller werkt niet met alle fans? Overige Koeling 9
ProAce [GEVONDEN] 5.25" Fan Controller Gevonden 4
W Hoe aan te sluiten: Aquaero 6 controller en Alphacool pomp Waterkoeling 0
Sw333t [VERKOCHT] RGB controller met 30cm ledstrip. Verkocht 3
P Advies gevraagd bij aanschaf controller. Waterkoeling 8
X MCP35X2 pompen aansluiten op TMS-200 controller Waterkoeling 6
X Kan ik meerdere fans aansluiten op 1 aansluiting van een fan-controller? Overige Koeling 6
Seb1980 Pomp signaal controller Waterkoeling 6
l3p [VERKOCHT] Origen ae S21T + Koolance fan/pump controller +RGB controller (L3p L4n) Verkocht 20
Joren [IN-ACTIVE] Xbox 360 wired controller Gevonden 0
Luculenus DJI f330 Quadcopter met naza controller Overige Builds 5
L PCIe SATA600 controller Hardware & Software 3
vincent The new Adjust 108 fan controller from Fractal Design HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
vincent Universal Joystick Controller Electronica 0
PlayGamble Pomp Controller Cases en Modding 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan