• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Laing D5 pomp overleden?

Heb ondertussen van alles geprobeerd maar nog steeds het zelfde probleem.
Heb de loop gevuld op de manier die Zer03wl omschrijft maar dit geeft geen verschil.
De radiator achterop heb ik ook weggehaald om te kijken wat er dan zou gebeuren maar zelfs dan is er nauwelijks flow.

Het water uit het reservoir wil naar mijn idee niet echt naar de pomp stromen wanneer ik hem aanzet dan zuigt hij de slang op de inlet leeg maar er komt nawelijks nieuwe vloeistof in(omdat er nauwelijks flow is?). wanneer ik de pomp dan weer uitzet loopt het vloeistof terug in de slang tussen het resevoir en de inlet van de pomp.

Heb de kast ook op verschillende manier gekanteld maar er komt niet veel lucht vrij ofzo.
 
De loop is nu eigenlijk weer het zelfde als wat ik eerder had. en toen werkte het prima.
In mijn oude case heb ik met deze pomp loops gedraaid met nog meer restrictie die ook gewoon prima werkte, dus vind het echt heel vaag dit.
 
de in en output van alle componenten zitten goed alleen de pomp ligt op de zijkant. dit maakt voor de input geen verschil alleen de output zit nu lager dan eerst. maar heb dit vandaag getest toen ik hem uit de kast had en dit werkte prima.
 
ja klopt is idd de GTZ en heb hem helemaal schoon gemaakt voordat hij in deze loop kwam.
Heb hem vandaag ook in de test loop gehad en toen was er niks aan de hand.

Heb de radiatoren de flowmeter en het reservoir ook in de test loop gehad en de flow was toen prima.
Nu alles weer in de kast zit is het probleem terug.
 
Heb er ondertussen nog maar 2 bochtjes in en de fow meter er tussen uit gehaald allemaal zonder effect.
Maar hoe kan het komen dat de slang naar de inlet van de pomp leeg loopt wanneer de pomp aangaat waarom zuigt hij niet voldoende nieuwe vloeistof aan uit het reservoir. puur omdat hij geen flow heeft? en wanneer de pomp uit gaat dan word het vloeistof terug gedrukt door de inlet van de pomp naar het reservoir.

Dan heeft ie niet genoeg koeling, schud er eens meer koeling in (vloeistof)
 
meschien is een gek idee hoor, die top had je ookal?

Zerocowl had ookal problemen zo. mijn rv1000 bevat 2x zoveel componenten als jullie en mijn d5 gaat als een tierelier icm een BP top, zie je een optie op even de originele top te testen?
 
ik zou nieuw cpu block nemen......
1 met minder restrictie zo als de EK supreme HF full nickel.
voordeel is ook nog als flow nog niet snel genoeg vind kun je grooste jet plate er op zetten wordt namelijk meegelevert met meerdere jet plates.

ik denk ook dat jou cpu block gewoon te restrictief is.
daarvoor heb je hoge opvoer hoogte voor nodig en druk.

en K.3nny het is Zerokewl niet zerocowl ;P.

ik had trouwens een koolance top volgens skinee labs presteert slechter dan default top met elke fiting configuratie.
top is juist bedoelt voor betere flow en meer aansluit mogelijkheden.


weg met die bochtjes op de pomp top lijkt me niet zo goed idee.

ik zie ook dat je pomp scheef staat tegen de richting dat ie niet mag hierdoor kan rotor los komen.
daarom mag ook pomp inlet nooit na beneden wijzen.
 
Deze top heb ik al een hele tijd en werkte altijd prima. Toen ik de pomp vandaag er uit had heb ik hem op het aanrecht getest met het reservoir, 240mm rad, cpu blok en flow meter in de loop en hij pompte als een gek. Heb orginele top hier nog wel liggen dus dat kan ik morgen wel ff proberen. Maar lijkt mij zo als hij op het aanrecht werkt waarom dan niet in de case.
 
zie nu ook dat je EK x top rev2 hebt.
dat zou goed moeten zijn juist ik zou de bochtjes er af halen en pomp recht op zetten wat wel mag is dat pomp inlet na boven wijst bv.

je kunt wel ff testen met default top off betere flow krijgt off slechtere.
maar denk niet daar aan ligt.
 
Vandaag nog druk bezig geweest met verschillende loops te testen, allemaal zonder groot verschil.
Ook heb ik vandaag een mcp355 in de loop gehad ipv de D5 om zeker te weten dat het niet de pomp is.
Ook met de mcp355 had ik ongeveer het zelfde resultaat, nauwelijks flow.
Misschien is een 2e mcp355 met een dual top erbij een oplossing?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Regelen Laing MCP350 pomp Waterkoeling 4
Source [GEVONDEN] Laing MCP655 / D5 pomp (eventueel met BitsPower top) Gevonden 2
Aequitis [GEVONDEN] Plastic top Laing D5 pomp Gevonden 1
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
M Laing/Swiftech MCP355 pomp levertijd HighFlow Computer Cooling Shop 3
dio laing mcp350 pomp maakt herrie Waterkoeling 3
N XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir: Hoogte met pomp? Waterkoeling 6
B Uitlezen Laing pomp Waterkoeling 12
G Laing MCP655 pomp gaat niet draaien. Waterkoeling 25
Bullus Laing DDC pomp maakt irritante geluid Waterkoeling 18
Sp33dFr34k Laing pomp regelen (fanconroller)? Waterkoeling 10
Baloo.be tops voor Laing pomp Waterkoeling 2
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Controller voor Laing DDC pump 12V DDC-1T Waterkoeling 12
A (UN)Designs Infinite Pump Bracket - Vertical - for Laing DDC/D4/D5 pump Waterkoeling 0
canonchiel [VERKOCHT] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 140mm res Verkocht 3
canonchiel [REFUSED] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 12V + 140 mm res + 2 pump coolers Verkocht 1
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
stigma [IN-ACTIVE] Laing D5/ Swiftech MCP655 Gevonden 0
Viepert [VERKOCHT] Laing D5-MCP655 inclusief Bitspower pomptop en fittingen Verkocht 5
N Schroefdraad van XSPC Laing DDC L Stand Waterkoeling 4
bundymania Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox im Praxistest ! HighFlow Product Reviews 0
K XSPC Laing DDC Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Impulse Alphacool Laing DDC top res / EK white acetal 580 top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D Aqua-Computer Aquastream XT USB - Ultra <VS> Laing D5-MCP655 Waterkoeling 0
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
Dark-NighT Probleem met Laing D5? Waterkoeling 8
bundymania [Review] Roundup: Bay Reservoirs & Laing Tops ! HighFlow Product Reviews 0
S [VERKOCHT] 2X Laing D5-MCP655 Verkocht 27
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
fasster laing d5 mcp 655 geen verschil in standen! Waterkoeling 15
Vannos eheim vs Laing Waterkoeling 2
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
W 2e Laing D5-MCP655 kapot nu Waterkoeling 29
S Laing D5 fixed speed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Mobomonster Laing D5 VS Koolance 405S Waterkoeling 27
S Laing D5-MCP655 en Aquaero Waterkoeling 2
bundymania REVIEW: Pump Comparison -> Eheim PCPS, 2x XSPC, Alphacool Pumpstation, Laing Plus HighFlow Product Reviews 1
bundymania REVIEW: Laing Reservoir Roundup HighFlow Product Reviews 0
bundymania REVIEW: Laing Top & 5,25" Bay Res. Comparison - 13 Models tested! HighFlow Product Reviews 0
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
B Laing/Swiftech MCP355 geluid / geluidsproductie / geluidsniveau Waterkoeling 39
vincent New TRIPLE Laing/Swiftech DDC Top from XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Flipmode Hoogte DCC + XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir Waterkoeling 4
R Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
I Laing DDC-1 MCP350 brom Waterkoeling 17
D Laing / swiftech DCC-1 MCP350 vs Laing / swiftech DCC-1plus MCP355 Waterkoeling 6
silberfish Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan