• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Laing DDC-1 MCP350 brom

insan3

Junior Member
Ik heb vanmiddag mijn WC setup opgebouwd, wat zeker leuk was :p . Alleen vind ik de pomp nog wel te veel herrie maken, hij zit op zo'n siliconenmatje. Op de pomp zit het XSPC topje met reservoir. Kan die brom veroorzaakt worden doordat er toch nog lucht in de slangen zit? volgens mij is alles er inmiddels uit, heeft namelijk ruim een uur gedraait en ik heb de pomp ook af en toe even scheef gehouden.

Wordt het geluid minder als ik de pomp op een lager voltage zet met een simpele fancontroller? Stilte gaat voor performance bij mij, eerder waren namelijk de spinpoint f1 schijven de grootste herrieschoppers maar nu is het dus de pomp.

Mocht dit blijven, welke pomp kan ik dan beter nemen voor de stilte? Ik lees dat de aquastream pompen zo goed als onhoorbaar zijn.
 
is het niet zo dat omdat de MCP350 nogal eens wilde brommen daarvoor de opvolger - de MCP355 - voor is uitgekomen, althans dat is het verhaal op de Xtreme forums.

Edit.
Oeps, verkeerd gelezen dus... dat verhaal gaat over de D4 tov de D5 (MCP 655).

(Verder heb ik ook de D5 vario, en op stand 5 is de pomp inderdaad nog stil, nu zit 'ie ook nog op een shoggy sandwich dus ook geen eventuele resonantie naar m'n kast)
 
Laatst bewerkt:
Hmm, na een nachtje brommen is hij wel wat stiller geworden, maar hij trilt nog steeds. Heb er nu nog een extra rubberen matje tussen gedaan zodat het niet de hele kast laat trillen, nu is hij met dichte zijkant ongeveer net zou luidruchtig als mijn spinpoints dus laat ik het er nu verder maar bij. Tegen de tijd dat ik die schijven vervang door dikke SSDs:033: zal ik de pomp denk ik vervangen voor een aquacomputer aquastream. (dan zijn de financien ook weer op orde :p )
 
is het niet zo dat omdat de MCP350 nogal eens wilde brommen daarvoor de opvolger - de MCP355 - voor is uitgekomen, althans dat is het verhaal op de Xtreme forums.

Edit.
Oeps, verkeerd gelezen dus... dat verhaal gaat over de D4 tov de D5 (MCP 655).

(Verder heb ik ook de D5 vario, en op stand 5 is de pomp inderdaad nog stil, nu zit 'ie ook nog op een shoggy sandwich dus ook geen eventuele resonantie naar m'n kast)

Nee hoor, een MCP355 is gewoon een MCP350 met een extra soldeer...
[HowTo] Laing Pro zur Ultra umlöten - EffizienzGurus Forum :icon_wink:
 
De extra toeren die de MCP355 draait maakt wel een stuk meer geluid.

Op de site van Swiftech zelf staat ook het volgende:

A Note of Caution! the MCP355 generates higher audible noise than the MCP350 and MCP655 pumps. This product is not recomended for users seeking silent operations.

In het geval van de topicstarter denk ik dat er gewoon nog luchtbelletjes in het systeem zat.
Zodra dat allemaal eruit is zal de pomp een stiller worden.
 
je kan ook van dat gebrom hebben als uw pomp rechtstreeks met metaal aan uw case hangt

en ik vind persoonlijk mijn 2 MCP355's die'k heb vrij still, alhoewel er bij de 2e PC atm ook veel luchtbellen rondgaan doordat het niet gebleed geraakt (mcp3550, fuzion v2 en PA120.2 = bijna geen restrictie => tegen de 2GPM ofzo :p, da's noges performance)
 
Ja de mijne ook! Zodra ik klaar ben met mijn nieuwe huis te verbouwen.. gaat er weer een bestelling bij highflow plaat vinden! Die k*t (ja dat vind ik) pomp Mcp355 maakt een brom die echt heel storend is. Een d5 met preformace top..

Die freddy wordt slapend rijk van mijn koopzucht! :p

Enne, kan er bij de mcp355 vermeldt worden dat ie herrie maakt die niet weg te halen valt. Want bij de product informatie staat dat ie stil is, wat echt niet het geval is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe bedoel je? een praatje doen met freddy? Ik betwijfel of hij mijn pomp met preformance top terug gaat nemen en wil omruilen. Eerst was het geluid geen probleem want mijn ultra kaza's maakten echt meer herrie, maar toen ik besloot voor stilte te gaan werdt het dus wel een probleem. En dat brom geluid is bij elke mcp355 aanwezig.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
R Controller voor Laing DDC pump 12V DDC-1T Waterkoeling 12
A (UN)Designs Infinite Pump Bracket - Vertical - for Laing DDC/D4/D5 pump Waterkoeling 0
canonchiel [VERKOCHT] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 140mm res Verkocht 3
canonchiel [REFUSED] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 12V + 140 mm res + 2 pump coolers Verkocht 1
N Schroefdraad van XSPC Laing DDC L Stand Waterkoeling 4
bundymania Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox im Praxistest ! HighFlow Product Reviews 0
K XSPC Laing DDC Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Impulse Alphacool Laing DDC top res / EK white acetal 580 top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
N XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir: Hoogte met pomp? Waterkoeling 6
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
vincent New TRIPLE Laing/Swiftech DDC Top from XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Flipmode Hoogte DCC + XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir Waterkoeling 4
R Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
silberfish Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
Bullus Laing DDC pomp maakt irritante geluid Waterkoeling 18
S XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir, fittingen meegeleverd? Waterkoeling 7
M molex probleem Laing DDC-1Plus MCP355 Waterkoeling 16
D XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir Waterkoeling 10
Catz Alphacool Starter-Set Laing DDC Pro Extreme XP HighFlow Product Reviews 0
Freddy Laing DDC Top monteren (voorbeeld met DDCRES en XPTop) Handleidingen en Installatie Tips 34
bts Tops voor de laing de laing ddc 1 plus 12v HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S Regelen Laing MCP350 pomp Waterkoeling 4
stigma [IN-ACTIVE] Laing D5/ Swiftech MCP655 Gevonden 0
Viepert [VERKOCHT] Laing D5-MCP655 inclusief Bitspower pomptop en fittingen Verkocht 5
Source [GEVONDEN] Laing MCP655 / D5 pomp (eventueel met BitsPower top) Gevonden 2
Aequitis [GEVONDEN] Plastic top Laing D5 pomp Gevonden 1
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
M Laing/Swiftech MCP355 pomp levertijd HighFlow Computer Cooling Shop 3
D Aqua-Computer Aquastream XT USB - Ultra <VS> Laing D5-MCP655 Waterkoeling 0
dio laing mcp350 pomp maakt herrie Waterkoeling 3
Dark-NighT Probleem met Laing D5? Waterkoeling 8
bundymania [Review] Roundup: Bay Reservoirs & Laing Tops ! HighFlow Product Reviews 0
S [VERKOCHT] 2X Laing D5-MCP655 Verkocht 27
K Laing D5 pomp overleden? Waterkoeling 56
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
fasster laing d5 mcp 655 geen verschil in standen! Waterkoeling 15
Vannos eheim vs Laing Waterkoeling 2
B Uitlezen Laing pomp Waterkoeling 12
W 2e Laing D5-MCP655 kapot nu Waterkoeling 29
S Laing D5 fixed speed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Mobomonster Laing D5 VS Koolance 405S Waterkoeling 27
S Laing D5-MCP655 en Aquaero Waterkoeling 2
bundymania REVIEW: Pump Comparison -> Eheim PCPS, 2x XSPC, Alphacool Pumpstation, Laing Plus HighFlow Product Reviews 1
bundymania REVIEW: Laing Reservoir Roundup HighFlow Product Reviews 0
bundymania REVIEW: Laing Top & 5,25" Bay Res. Comparison - 13 Models tested! HighFlow Product Reviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan