• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Laing D5 pomp overleden?

Waar het aan ligt dat je niet veel doorstroom hebt weet ik niet. Wat ik wel weet:

De D5 kan en GTZ + het andere spul in die loop gemakkelijk aan. Een andere pomp of een ander blokje hoef je dus zeker niet te overwegen.

2wntzzo.jpg



In de flowestimator van martinm heb ik een setje gezet dat hoekigere bochten heeft, een restrictiever CPU blokje en nog een extra radiator :p. Exacte wetenschappen is dit niet, maar het geeft denk ik wel een redelijke indicatie.

308kwgy.jpg


Hier komt een flow uit van 0.95GPM wat een prima flow is voor goede koelprestaties. Die set van jouw zou dus zeker in die buurt moeten kunnen komen.
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ook een GTZ gehad met nog een heleboel in de loop (mobo, 3 videokaarten en 2 rads) en dat ging ook met een D5, aangezien je het zelfde probleem ook hebt met de MCP-355 zal het probleem ergens in de loop zitten...

Als ik jou was zou ik alles uit elkaar halen en controlleren of er in de blokken verstopping zit of iets dergelijks...

Hoe zit het externe rad precies aangeloten??
 
Het externe rad ligt naast de kast en zit aangesloten vanaf de outlet van de gpu naar de inlet van de cpu.
Maar ik heb het rad er ook tussen uit gehad om te testen, maar dit gaf geen verschil in flow.
Ook heb ik de gpu en cpu er tussen uit gehad maar het resultaat blijft het zelfde.
Dus daar ligt het probleem niet. Ook heb ik er een ander reservoir tussen gehad met tevens het zelfde resultaat.
Vind het heel vreemd want heb precies de zelfde opstelling met de zelfde componenten al eerder gedraaid met mijn D5 dus weet dat hij het veel beter kan dan dit.

Is het ook mgelijk om D5 en mcp-355 in serie aan te sluiten?
Of is dit alleen mogelijk met 2 gelijkepompen.
 
Het externe rad ligt naast de kast en zit aangesloten vanaf de outlet van de gpu naar de inlet van de cpu.
Maar ik heb het rad er ook tussen uit gehad om te testen, maar dit gaf geen verschil in flow.
Ook heb ik de gpu en cpu er tussen uit gehad maar het resultaat blijft het zelfde.
Dus daar ligt het probleem niet. Ook heb ik er een ander reservoir tussen gehad met tevens het zelfde resultaat.
Vind het heel vreemd want heb precies de zelfde opstelling met de zelfde componenten al eerder gedraaid met mijn D5 dus weet dat hij het veel beter kan dan dit.

Is het ook mgelijk om D5 en mcp-355 in serie aan te sluiten?
Of is dit alleen mogelijk met 2 gelijkepompen.


ziet er na uit dat ergens verstopt is dus.
is radiator ook verder schoon ?
 
Heb alles uit elkaar gehaald om te zeker te weten dat er geen verstoppingen zijn.
Volgens mij is alles schoon, maar kan moeilijk in een rad kijken natuurlijk.
Daarom heb ik de loop uit de kast in elkaar gezet op het aanrecht met de zelfde route en slangen om te kijken of ik iets kan ontdekken. De flow is daar beter en zie niks bijzonders eigenlijk.
IMG_0148.jpgIMG_0147.jpgIMG_0145.jpgIMG_0146.jpg
 
Als nu de flow wel goed is terwel je de zelfde onderdelen gebruikt dat kan het niet anders dan dat het aan de de manier hoe de loop door de kast gaat zitten... misschien moet je de route van de loop wat meer stroomlijnen... de flowmeter draait lekker nu
 
Ja lijkt mij ook dat de flow daar wel in orde is.
Het moet daarom wel lucht in de loop zijn waardoor het niet lekker loopt als het in de kast zit.
De slang route die ik gebruik heb ik al langer en eerder geen problemen mee gehad.
 
Testje met mcp-355 gedaan.
Het reservoir zucht steeds ernorm veel lucht.
Wanneer ik de slangen van de inlet en outlet op het resevoir omdraai heb ik hier veel minder last van. Niet echt ideaal maar misschien wel een oplossing.
Je hoort wel veel lucht door de loop gaan.
 
Voor de verandering had ik eens die liquid metal pads gepronbeerd Coollaboratory Liquid MetalPad CPU Hier mee werd de cpu 80 graden op stock. Ik dacht dat het te maken had met de slechte flow die ik tevens nog steeds heb.
Maar heb er nu weer artic silver 5 tussen zitten en zelfs met de slechte flow haal ik max 52 graden. wanneer de pasta is ingewerkt zal dit ongeveer 47 zijn wat prima is. Dus ik laat de loop nu mooi voor wat het is.

Mijn moederbord fan van de maximus fomula is kapot weet iemand wat een goeie vervanger is waar ik die kan kopen?

Bedankt iedereen voor de hulp en het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Regelen Laing MCP350 pomp Waterkoeling 4
Source [GEVONDEN] Laing MCP655 / D5 pomp (eventueel met BitsPower top) Gevonden 2
Aequitis [GEVONDEN] Plastic top Laing D5 pomp Gevonden 1
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
M Laing/Swiftech MCP355 pomp levertijd HighFlow Computer Cooling Shop 3
dio laing mcp350 pomp maakt herrie Waterkoeling 3
N XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir: Hoogte met pomp? Waterkoeling 6
B Uitlezen Laing pomp Waterkoeling 12
G Laing MCP655 pomp gaat niet draaien. Waterkoeling 25
Bullus Laing DDC pomp maakt irritante geluid Waterkoeling 18
Sp33dFr34k Laing pomp regelen (fanconroller)? Waterkoeling 10
Baloo.be tops voor Laing pomp Waterkoeling 2
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Controller voor Laing DDC pump 12V DDC-1T Waterkoeling 12
A (UN)Designs Infinite Pump Bracket - Vertical - for Laing DDC/D4/D5 pump Waterkoeling 0
canonchiel [VERKOCHT] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 140mm res Verkocht 3
canonchiel [REFUSED] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 12V + 140 mm res + 2 pump coolers Verkocht 1
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
stigma [IN-ACTIVE] Laing D5/ Swiftech MCP655 Gevonden 0
Viepert [VERKOCHT] Laing D5-MCP655 inclusief Bitspower pomptop en fittingen Verkocht 5
N Schroefdraad van XSPC Laing DDC L Stand Waterkoeling 4
bundymania Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox im Praxistest ! HighFlow Product Reviews 0
K XSPC Laing DDC Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Impulse Alphacool Laing DDC top res / EK white acetal 580 top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D Aqua-Computer Aquastream XT USB - Ultra <VS> Laing D5-MCP655 Waterkoeling 0
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
Dark-NighT Probleem met Laing D5? Waterkoeling 8
bundymania [Review] Roundup: Bay Reservoirs & Laing Tops ! HighFlow Product Reviews 0
S [VERKOCHT] 2X Laing D5-MCP655 Verkocht 27
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
fasster laing d5 mcp 655 geen verschil in standen! Waterkoeling 15
Vannos eheim vs Laing Waterkoeling 2
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
W 2e Laing D5-MCP655 kapot nu Waterkoeling 29
S Laing D5 fixed speed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Mobomonster Laing D5 VS Koolance 405S Waterkoeling 27
S Laing D5-MCP655 en Aquaero Waterkoeling 2
bundymania REVIEW: Pump Comparison -> Eheim PCPS, 2x XSPC, Alphacool Pumpstation, Laing Plus HighFlow Product Reviews 1
bundymania REVIEW: Laing Reservoir Roundup HighFlow Product Reviews 0
bundymania REVIEW: Laing Top & 5,25" Bay Res. Comparison - 13 Models tested! HighFlow Product Reviews 0
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
B Laing/Swiftech MCP355 geluid / geluidsproductie / geluidsniveau Waterkoeling 39
vincent New TRIPLE Laing/Swiftech DDC Top from XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Flipmode Hoogte DCC + XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir Waterkoeling 4
R Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
I Laing DDC-1 MCP350 brom Waterkoeling 17
D Laing / swiftech DCC-1 MCP350 vs Laing / swiftech DCC-1plus MCP355 Waterkoeling 6
silberfish Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan