Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Kan het niet aan liggen... het is echt de hardware die failt
Het vreemde is dat ik vroeger maar 1.225V nodig had om stabiel te draaien, nu is dat reeds 1.275V met zelfde settings!
Dit nadat ik RAM op 2000 wou ipv 1600 en wat met voltages heb lopen kloten.
Kan je een CPU laten "wennen" aan en hogere spanning ofzo? Het lijkt wel ofdat ie nu meer spanning wil nadat ik 'm meer had gegeven om pcmark05 te draaien aan 2000 MHz.
Volgens mij moet het ook 2000MHz kunnen (zie screenshot) maar dan krijg ik de PC niet stabiel... Wil 'm echt 24/7 stabiel hebben.
Tikje extra voor benches ofcourse
Ben aan het zoeken naar een guide voor memory overclocking maar vin dniet echt iets specifiek genoeg. Ze concentreren zich allemaal op CPU overclock...
Ik vermoed dat mijn Vreg te warm wordt. Dus die full-coverblock komt er binnenkort op (ligt al voor me, nu de tijd nog vinden).
Als dan alles geïnstalleerd is spring ik even bij je binnen als je 't niet erg vind.
Questie van er alles uit te pitsen in behalve off the team hé!
k snap niet dat jij zo een probleem hebt met over Bclock 200 te geraken.
zal k wat settings wat k nu draai en temps van Vreg en al laten zien, terwijl me VTT op 370hz en cpu op 1333hz staat, waar door je nb en vreg in principe warmer worden
voila hier heb je alle temps, voltages zichtbaar en de snelheden van alles, en zie je duidelijk dat me Temps goed zijn.
Dat van jouw zou hier niet ver van mogen schommelen :
Heb 2 x 120 intake aan drive-bays
1 x 200 side-panel
3 x 120 outtake bovenaan (rad)
1 x 120 achteraan
Maar zoals ik al zei, is tijdelijk, een dezer gaat de ek-block erop...
Zak wel dat er meerdere mensden zijn met zelfde probleem... Waterkoeling op cpu geeft geen airflow daar. Misschien daarom?
Zoals je ziet is dit met HT on.
220 Bclck ging even in windows maar toen ik pi wou starten liep ie vast, eens proberen met HT off dus...Hopelijk kom ik dan onder de 9 sec
Zoals je ziet is dit met HT on.
220 Bclck ging even in windows maar toen ik pi wou starten liep ie vast, eens proberen met HT off dus...Hopelijk kom ik dan onder de 9 sec
VTT is het referentie voltage waaraan signalen worden vergeleken voor als 1 of 0 te tellen.
Dit om ruis eruit te plukken.
Hoe hoger de Vcore waarmee je werkt hoe hoger de ruis ook zal zijn, hoe hoger het filter dan ook moet liggen theoretisch
Hmm ligt het aan mij of heeft don_holio een heel hoge vcore?
Ik was met die van mij aan het prutsen en ik kom uit op deze vcore.. wel minder megaherten, maar toch...
op die snelheid liep mijn cpu ook aan 1.225V maar niet voor ALLE benches stabiel...
Ik heb btw ook nog de HT aan staan en jij niet (8 treads / 4 cores)
Is ie volledig stabiel?
En dan bedoel ik LinX (10h), ramtest, en occt / prime op alle treads?
Hier staat een leuk overzicht van de max. bij elke bench.
Als je vragen /opmerkingen hebt gooi maar in de berichtjes daar !
Ja ik had hem gisteren nog eens geprobeerd en had hem 4,5 met een vcore van 1,36 volt maar toen crashte ie na 10 mins in linx.. dus vanavond nog eens proberen.
Oww inderdaad nu je het zegt HT stond uit Was me helemaal niet opgevallen