• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bclk >200

hjber

Member
Hallo,

Ik ben al een poosje aan het overclocken met mijn i7-920, Rampage II Extreme en mijn GeiL 1600 mhz geheugen. Ik heb veel op internet gelezen en al veel geprobeerd maar ik krijg mijn Bclk niet stabiel boven de 200.
Weet iemand waar ik extra op moet letten om dit wel omhoog te krijgen?

mvg hjber
 
dito probleem hier!

Mogelijke oplossingen (correct me if iam wrong)

PCI-bus naar 102-103 laten clocken
Voltages verhogen (CPU, QPI, ander processor gerelateerde spanningen).
 
gooi al je instellingen omlaag (cpu multi en geheugen) zodat je zeker weet dat die je niet in de weg zitten...
geef dan je NB iets meer voltage en kijk hoe hoog je je bclock kan krijgen (en het is je pci-e freqientie niet je pci, alleen vinden nvidia kaarten dat vaaak niet leuk)
en nu werkt die pci-e truuk alleen meestal pas rond de 220 bclock ;)
 
Ik heb net inderdaad de pci-E naar 103 verhoogt. Geheugen zo laag mogelijk en mijn cpu multi op 12x. NB voltage had ik al omhoog. Ik zit nu op 210. Helaas kan ik zo de multiplier niet weer op 20/21 zetten omdat mijn mugen II niet voldoende koelt. Maar als het goed is komt morgen mijn waterkoeling aan en kan ik weer flink overclocken.
 
Ik zit nu op 1.5. Ik begrijp dat dat een beetje veel is? Het lijkt mij dat zolang de temps niet te hoog worden het geen probleem is.

Wat voor een NBvoltage moet ik gebruiken?

En het is voor beide (benchen en all round)
 
Ik zit nu op 1.5. Ik begrijp dat dat een beetje veel is? Het lijkt mij dat zolang de temps niet te hoog worden het geen probleem is.

Wat voor een NBvoltage moet ik gebruiken?

En het is voor beide (benchen en all round)

dat is inderdaad best wel hoog... als ik dat zou weten en jij zou hem 2de hands doorverkopen zou ik hem zoizo al niet meer kopen ;)
ik heb voor mijn (C0) voor mezelf als max 1,4 voor 24/7
ik zou als ik jou was toch wel naar 1,45 terug gaan... (ik weet neit de snelheid waarop je hem nu hebt draaien en of D0 of C0)
NB volts ligt aan je snelheid he ;)
 
NB natuurlijk :icon_winkle:
Ik heb een kwartiertje gedraaid. Dan krijg je al een redelijke indruk. Later zal ik wat langer testen.

Ik heb de voltages iets omhoog gedaan maar hij houd bij 213 op. Wat kan ik nog meer doen?
 
je pci-e clock met een paar omhoog doen (echt maar een paar zoizo als je nvidia kaart hebt die vinden hogere clocks vaak niet leuk) probeer eerst maar 103/104 ofzo :)
 
Na er een poosje uit geweest te zijn vanwege problemen met mijn moederbord ben ik nu weer aan het overclocken, maar het wil niet echt meer lukken.

Ik draai nu met BIOS versie 1104 omdat 1406 mijn 6gb werkgeheugen niet ziet.

Mijn instellingen (afgerond):

Bclk: 200 x 20 = 4Ghz
PCIE: 103
Dram: 1200
Uncore: 2400
Vcore: 1.4
Vdram: 1.6
Vqpi: 1.2
CPU pll: 1.8
ICH PCIE: 1.5
IOH PCIE: 1.5
ICH: 1.2
IOH: 1.1

Wat kan ik nog verbeteren om verder omhoog te komen?
PS: Deze instellingen zijn hoofdzakelijk voor Benchen met Vantage
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan