• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

phobya extreme 200

jbkappirossi

New member
Hallo mensen ik zat is een beetje rond te kijken naar een budget WC set.
En kwam als eerste onderdeel bij de phobya extreme 200 uit, omdat ik deze dan in me HAF922 in de voorkant kan inbouwen. Maar hoe goed koelt deze radiateur met 2 coolermaster megaflows van 750rpm in push/pull. ten opzichte van een Thermalright VenomousX Phobya Xtreme 200

Ik heb nu dus een mugen2 maar ik krijg mijn i7 niet op de 1.30vcore, want dan wordt de max core (realtemp) al 88graden met linpack. Dus zat ik te overwegen om een venomous X of een WC set gebaseerd op de phobya exterme 200 te doen.

de bedoeling is om dan ook gelijk de NB mee te pakken, want standaard zit daar al een waterblok op. Ik wil geen RAD in me side pannel omdat dat me zicht belemmert ''ik wil alles wel kunnen zien'' :icon_biggrin:

verder zat ik aan dit te denken.
XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump 2
EK-Supreme LT - Plexi (775/1156/1366)
Wat gaat dit me kwa temps opleveren. evetueele op of aan merkingen zijn van harte.

spekkies

haf922
i7 930
Gigabyte x58a UD7
hyperx 1600
corsair hx750
5850 twin frozr II

hier twee foto's van mijn systeem ter verduidelijking. Het is dus de bedoeling om de 200 rad tegen de rode intake fan aan te maken. Kan mooi dacht ik omdat ik de HDD bracket er al uitzaagt had.
http://img841.imageshack.us/img841/5048/27799802.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/4056/34955870.png
 
Een upgrade naar een Venomous X zou ik niet doen, de Mugen 2 is al een van de betere luchtcoolers, het prestaties verschil lijkt mij daarom te klein om te veranderen van luchtcooler.

Met jouw aangegeven waterkoelingset zal je zeker wel veel betere temperaturen moeten krijgen dan met een Mugen of andere lucht cooler.
Hoeveel beter valt van te voren moeilijk te zeggen, dat hangt af van vele factoren.
In de meeste gevallen zit je ruim 10 graden onder de temperaturen van luchtkoeling.
 
bedankt voor het antwoord.

Maar om er toch nog iets dieper op in te gaan. Ik heb nu geen push en pull.
Nouja! ''niet letterlijk'' de case fan is mijn pull fan. hier zou ik dan nog een graadje kunnen pakken door een fan op de heatsink te plaatsen in pull. En een venomous X kopen scheeld misschien weer een graadje of 3.
Dan de venomousx nog lappen. En nu gebruik ik AS5 en dat dan vervangen door liquid ultra. met dit alles kan ik volgens mijn eigen redennering nog een graad of 8 totaal pakken. Waardoor ik dus 1.300 vcore 80graden zou moeten draaien. Nu is dat 88.

Nu ik dus nog 8 graden van de luchtkoel configuratie af gelult heb.
zou dan de water koeling set met de (phobya 200) nog steeds 10 graden beter.
En wat voor vcore spanning zou ik daarmee kunnen halen.

en als ik deze review zo zie dan zou ik met de venomousx 1.425volt (inplaats van 1.300 met de mugen2 die nu draai) kunnen halen. Thermalright Venomous X Review: The Return of the King? by VR-Zone.com
Of klopt er geen bal van deze test. ik begin nu zelf ook heel erg te twijfelen, want volgens die test zou ik met de venomous 1.325volt 70graden halen. En mijn mugen2 doet nu 1.300 88graden. Zit er dan zoveel vershil tussen beide luchtkoelers. Zucht? ik weet het niet meer.

want het zou mooi zijn als ik 1.450volt op de vcore kan halen:icon_razz:
 
met waterkoeling heb ik met 1.450 tijdens full load op een 930 op de heetste core 73 graden gemeten... wel met een 360 + 240 rad en een EK HF nikkel... snelheid was 4525mhz.

Meet wel goed op of de rad wel voor in de kast past.. aan de kant van de aansluitingen steekt hij uit... de HAF 922 staat ook niet het compatibility lijstje...
 
he mooi man hier kan ik wat mee, maare heb je alleen je cpu er mee gekoeld en had je HyperThreading ook aan.

kwaa breedte past die rad makkelijk haf922 is 25.3cm breedt. de hoogte zou alleen niet passen maar dat wist ik al. dus maak ik hem zelf past door een stuk uit de 5,25 bay te zagen.

maar die phobya zit kwaa oppervlakte op 400mm3.
Een 240 op 288mm3.
En een 360 op 432mm3.
Dus dan zit je kwa oppervlakkte net iets onder de 360 rad.

En zijn er nog betere 1366 blokken die ik eventueel beter zou kunnen nemen inplaats van een EK supreme LT. Rond dezelfde prijsklasse.

En hoelang gaat zon pompje gemiddelt mee. aangezien mijn pc toch vaak 8uur per dag aan staat.
 
Voor je prijsklasse is de LT het beste, gooi er een paar tientje boven op en je kan een HK 3.0 of een supreme HF nemen, de soorten uitvoeringen hebben NIET tot nauwlijks verschil in temperaturen.

Voor de rest die 200MM radiator is goed voor een cpu-mobo loop, fans in push pull en gaan!
 
he mooi man hier kan ik wat mee, maare heb je alleen je cpu er mee gekoeld en had je HyperThreading ook aan.

kwaa breedte past die rad makkelijk haf922 is 25.3cm breedt. de hoogte zou alleen niet passen maar dat wist ik al. dus maak ik hem zelf past door een stuk uit de 5,25 bay te zagen.

maar die phobya zit kwaa oppervlakte op 400mm3.
Een 240 op 288mm3.
En een 360 op 432mm3.
Dus dan zit je kwa oppervlakkte net iets onder de 360 rad.

En zijn er nog betere 1366 blokken die ik eventueel beter zou kunnen nemen inplaats van een EK supreme LT. Rond dezelfde prijsklasse.

En hoelang gaat zon pompje gemiddelt mee. aangezien mijn pc toch vaak 8uur per dag aan staat.

dat is met HT aan.. er zit ook nog 1 gpu in de loop...
 
XSPC Dual Bay Reservoir Pump Review van Martinm

martinm zei:
Conclusion

I'm very impressed with bay reservoir pump for several reasons. First while it is a smaller pump, it still has plenty of power to run multiple block systems as long as the components are chosen and matched wisely. But more importantly it can do this with very minimal power consumption and with silence.


Met de door jouw gekozen componenten zit je zeker wel goed met deze pomp. :023: Geen van die componenten heeft een hoge weerstand voor de doorstroom. Op die weerstand van de componenten doelt Martinm met "chosen and mached wisely".
Alleen van het moboblok is wat die weerstand voor de waterdoorstroom geen info, maar ik verwacht niet dat deze van binnen een heel erg "boeiend" design zal hebben dat voor veel weerstand zal zorgen welke invloed zou kunnen hebben op de prestatie van je set. Het is (gelukkig) wel een koperen blokje. ("The waterblock is copper on the UD7 unlike the aluminium ones used previously, which is a plus as most people use copper blocks, so you won't be running nixed metal blocks." uit een review van je mobo.)


Hier nog een round-up van Bundymania waar de Phobya 200 in is meegenomen. Daar is te zien dat dit rad goed presteert. Die kan je hardware gemakkelijk koelen en zeker wanneer je ook nog eens de fans in push pull erop gaat zetten.
 
Ik zou zelf voor gekleurde slangen gaan, en dan gedistilleerd of gedemineraliseerd water met een biocide erin. Daarvoor kan je bijvoorbeeld PT Nuke gebruiken, of een zilveren killcoil. Beiden zijn de vinden in de Shop ;).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
webdesigner Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ?? Waterkoeling 6
Harjo Phobya Extreme quad 480 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
john Phobya Plexi Shroud 120x120x20mm HighFlow Computer Cooling Shop 2
Limecat Phobya Screw UNC 6-32 x 5 Cross-Slotted Black Nickel (4pcs) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Phobya Xtreme 200 - 85mm V.2 - Full Copper met wat accessoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
bundymania Phobya Touch 630 Fan Controller [deutsch] HighFlow Product Reviews 5
Sw333t Phobya LED-Flexlight HighDensity 120cm RGB 72x SMD LEDs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L [IN-ACTIVE] Phobya G-Changer 280 + 2x 140mm Sharkoon system fan (Power) Verkocht 0
volcom phobya extension 3 pin 30 cm UV Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Besje Phobya Touch 6 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
H Phobya radiator standaard + EK 480 rad Waterkoeling 2
H Phobya Plexi Shroud 120x120x20mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
V Phobya rad grill HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Stephan---pro Phobya 60cm warm wit led strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
chicken Phobya 140x140x20mm Fan / Radiator Shroud - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
R Phobya WaCoolT Cube 1 Medium Watercase Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
W fan kabels: Phobya Y-Cable 3Pin Molex to (4x EN 6x) 3Pin Molex 60cm - black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Das Experiment Phobya LED-Flexlight 30cm UV HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
ChillPascal [VERKOCHT] 3x Corsair SP's & Phobya G-Changer 120mm Verkocht 9
F [VERKOCHT] EK 240rad, EK CPU 1155 block, Phobya pomp, Fittingen 1/4. Verkocht 6
volcom Phobya sata power extension 30cm black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
B Alphacool NexXxoS Pro II Radiator Rev. 2 & Phobya Balancer 450 silver nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B Aansluitingen bij Phobya Balancer 250 Reservoir? Waterkoeling 1
Stephan---pro Phobya flexlight 500cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Thierry Phobya 200mm rad fan adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Thierry Phobya rad wallmount HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Zwelgje Phobya Screw DIN 912 M4 x 50mm Hexagon Socket (4 Pack) - Black Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
alain-s PHOBYA Fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Luculenus XSPC RX480 vs Phobya G-Changer 560 Advies Waterkoeling Setup 2
L Phobya Gchanger 280 in Cosmos 1000? Cases en Modding 3
Sw333t [VERKOCHT] 3 x Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof 1500rpm Multioption 120mm RED/BLACK Verkocht 8
l3p [VERKOCHT] 3x Phobya Nano-G 120mm + toebehoren Verkocht 4
Sw333t Phobya Front panels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
vincent Phobya - Silent Waterproof 700 RPM Fan - G-Silent 18 - Red LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C [User-Review] Phobya G-Silent 18 700rpm RedLed im Cartago´s Review HighFlow Product Reviews 3
M5rvii Phobya / MagiCool XTREME NOVA 1080 Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
bundymania [Bundymania User Review] English Version: Mora 2 / Mora 3 / Phobya Nova 1080 ! HighFlow Product Reviews 6
M Phobya G-Changer 480 radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Y Phobya schakelaars HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
L Phobya extender en Led HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
1 Diverse Phobya spullen? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Impulse Phobya Nano-G12 fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Thierry Phobya G-Changer radiatoren HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
vincent Phobya RAM cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
coolfris Phobya CPU waterkoelblok S775 HighFlow Product Reviews 16
Freddy Wie wilt de "Phobya CPU 775" reviewen? HighFlow Product Reviews 47
vincent Phobya CPU Block: Alweer een nieuw koelblok? Waterkoeling 4
Jason EK-Quantum Momentum² ROG Crosshair VIII Extreme D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan