• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp nodig 2e WC setup (enzotech vs bitspower, tygon norprene, pomp...)

Sniper101

Junior Member
Hi all,

Van plan om binnenkort een Haswell pc samen te stellen inclusief gtx 770 of 780 heb al een nieuwe case besteld perfect voor een nieuw project moest hem wel in duitsland bestellen sinds ze hem hier in NL niet hebben of in een online store die veel negatieve reviews heeft gehad. Zo veel ruimte en bovendien een volle hand aan ruimte achter het moederbord. De Cubitech Magic Cube AIO

http://cdn.overclock.net/4/46/500x1000px-LL-462c7d0e_DSC_0260.jpeg

Anyway...ik kan maar niet kiezen welke compression fitting ik wil hebben het word of Enzotech matt black of Bitspower matt black had al 1 Koolance black compression fitting mee besteld met de case maar de o-ring is zo dun bovendien kun je hem niet echt lekker vast draaien door de dunne o-ring en je komt al snel tegen het metaal aan van de fitting heb mn twijfels....de tubing (3/8-5/8) ging er wel met veel moeite in (een dikke plus).

Zijn er mensen die ervaring hebben met Enzotech matt black compression fittingen zover ik het zie zijn de "barbs"van bitspower wat wijder dat betekent dat het wat meer moeite kost om de slang te bevestigen dan met de enzotech zie link:

Compression Fittings - [H]ard|Forum

Dit zegt natuurlijk niet veel...beide hebben in ieder geval dikke o-ringen.

Zelf ben ik ietwat huiverig voor rotary fittingen 45 degree or 90 degree heb al vervelende verhalen gelezen en advies om GEEN rotary fittingen te gebruiken dus ik dacht aan deze NIET-Rotary 90 degree fitting:

Bitspower G1/4 Matt Black 90 Degree ID 1/4 Adapter BP-MBWP-C39

Ik neem aan dat je een paar keer moet aandraaien voordat je hem op de juiste positie hebt het is immers geen rotary...

Volgend vraag omtrent Tygon norprene black tubing of deze:

EK-Tube ZMT Matte Black 16/10mm

" ensures long lasting operation and does not suffer from plasticizer leaching effect which can cause blockage (gunking) in your liquid cooling loop."

Iemand ervaring hiermee? Ik vind het wel mooi die matte zwarte kleur en geen last van plastisizer tenminste dat zegt EK...

Al mn blokken zullen nickel plated zijn, sommige fabrikanten adviseren om GEEN silver kill coil te gebruiken met nickel plated blocks is dit correct? Zo ja wat is het volgende stap alleen maar gedistilleerd water? Sinds ik geen window gebruik en alleen maar zwarte tubing inzet dus geen licht voor algen en ander bio hazards...

Pomp: Ik neem aan dat deze pomp verticaal geplaatst kan worden tegen de wand van de behuizing?

http://highflow.nl/pompen/laing-swiftech/pompen-nl/alphacool-vpp655-g1-4-ig-incl.-top-13123.html

Verticaal voorbeeld:

http://img171.imageshack.us/img171/6703/img0629dx9.jpg

De inlet van de pomp mag geen 45 degree of 90 degree fitting hebben vanwege de restrictie correct? Hoe zit het met de outlet mag hier wel bijv een 45 degree fitting geplaatst worden?

Alvast dank voor hulp/advies
 
juist wel altijd rotaries nemen! met een vaste graden bocht moet je er bv 5 kopen om 1 juiste te hebben voor die situatie :p

Nee liever niet rotary... te veel horror verhalen gelezen en de bijbehorende plaatjes zeggen boek delen, zodra er te veel spanning op staat (de roterende gedeelte) denk aan de slang gaan ze lekken. Tuurlijk weet ik dat niet alle rotary "risico vol" zijn maar ik neem liever geen risico, zeker niet boven hardware ie moederbord, cpu, gpu...zal waarschijnlijk wel een 45 rotary moeten gebruiken van pomp naar cpu (pomp + 45 rotary) de pomp zit op een relatieve "veilige" plek.
 
Zoals k3nny zegt, pak liever de rotaries, je verspilt je geld aan die non rotaries, in m'n eerste loop heb ik non rotaries gebruikt, en ik moest toch wel minstens 1 rotary gekocht hebben. je bespaart er meer op met rotary fittings.
Die dingetjes kunnen wel lekken, maar je moet ze dan ook goed vastzetten. Ik heb nu in m'n desk ongeveer 6-7 rotary fittings gebruikt van alphacool (lekker goedkoop) en ze werken perfect. Geen enkele lekken te vinden.
 
Maak je niet te druk over rotary's, ik heb ongeveer 50 BP rotarys gehad en geen enkele die lek was, ook niet als de slang spanning zetten op de fitting.
1 keer de fout gemaakt van die cheapo Aquatuning eigen merk 45gr dingen te kopen en die lekte allemaal.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
R Hulp nodig met wat meer basis informatie voor toekomstige setup Waterkoeling 35
Quadcore nieuwe setup... hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 18
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
J Hulp nodig met nieuwe PWM fan Overige Koeling 1
C HULP nodig met FAN-splitter Overige Koeling 17
radmiraal hulp nodig met waterkoeling samen stellen van een pro Waterkoeling 7
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
yamaha_R1 hulp nodig m.b.t videokaart & reservoir .... Waterkoeling 6
masterez Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper Advies Waterkoeling Setup 9
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
N Hulp nodig in DreamWeaver Algemene Discussies 29
L Beginner in waterkoeling ( hulp nodig ) Advies Waterkoeling Setup 1
N Water koeling hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 6
J hulp nodig voor fans met controller Cases en Modding 5
D Hulp nodig controls battlefield 3 Gaming 6
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
dark viper zwolle alteriw hulp nodig server instellingen Gaming 4
mailbomber Hulp nodig met radiator keuze Waterkoeling 6
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
F hulp nodig bij onderdelen kiezen Advies Waterkoeling Setup 7
Dustyrick Hulp nodig: Nieuwe PC samenstellen, geschikt voor CSS (game) Hardware & Software 30
T Hulp nodig koeling set Advies Waterkoeling Setup 14
F hulp nodig bij freebsd Algemene Discussies 1
k.3nny Hulp nodig met: EVGA Classified e759 BIOS updaten. Hardware & Software 5
Wouter Hulp nodig. HighFlow Forum 5
D Nieuwe voeding (hulp hard nodig) Hardware & Software 1
Johnny [Inrichting kamer] Hulp nodig Algemene Discussies 5
MaartenvdE hulp nodig met onderdelen voor Umbra Hardware & Software 15
R Watercooling hulp nodig Waterkoeling 19
ShockRaver Hulp nodig bij pomp advies (GEEN PLASTIC SCHROEFDRAAD!) Waterkoeling 10
Wouter hulp nodig plaatje('s) aanpassen. Algemene Discussies 0
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8
H Hulp nodig met waterkoeling. Waterkoeling 4
L hulp nodig, ben nieuw hier :D Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan