• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Dure GPU full coverblock

Robin

Member
Ik vroeg me wel eens af of er mensen zijn die een dure waterblock kopen voor hun videokaart. En met duur bedoel ik vanaf 80 tot duurder.

Ik zou wel eens graag hier een discussie over willen hebben, of de mensen het wel lonend vinden om een dure waterkoelblok zou kopen voor hun videokaart?

Ik mijn opzicht lijkt me dat erg dom (tenzij je veel geld hebt) omdat de videokaarten eigenlijk praktisch niet zo lang mee gaan (dus te snel in waarde daalt) En daarnaast heb je voor 80 euro al bijna een leuke videokaart voor als je nog even wat erbij zou leggen. Wat vinden jullie? Als je waterkoeling hebt zou je dan zo dure blok aanschaffen?
 
Ik heb vorig jaar nog een fortuin aan EK 8800GTX blokken uitgegeven, voor mijn 2x 8800 Ultra's.

Ik vind het wel waard, omdat de stock cooler net een vliegtuig is.
Zo is het een stuk stiller.

Daarbij is de warmte vorming in de kast een stuk minder, nu de warmte meer opgenomen wordt in het water dan afgegeven aan de omgeving.

Ik heb de blokken later gekocht voor mijn videokaarten, maar als ik die gelijk in het begin had gekocht, zou ik nu al meer dan een jaar plezier mee hebben.
Als je het totaal bedrag van de blokken dan deelt door het aantal dagen plezier, is het slechts een paar cent per dag voor een stillere en koelere PC.

Afgezien van de functionaliteit ziet het er ook gewoon super uit :)
 
Ik denk stiekem wel dat iedereen die waterkoeling heeft en zijn GPU koelt een full-cover block heeft. Dit alleen omdat je weinig andere opties hebt, je hebt verder alleen de D-Tek Fuzion en de MCW-60 van Swiftech voor alleen GPU koeling.

Ik zelf gebruik de MCW-60 alleen omdat ik ook zo denk dat een videokaart vervangen kan worden. Ik hoef daarom alleen maar een andere mounting te maken/kopen voor de MCW-60.

Ik heb ooit een full-cover block aangeschaft voor mijn X1800XT toen, maar die heb ik nog steeds achter me in de kast liggen. Die kan je gewoon niet meer kwijt raken omdat er geen vraag naar is, ik heb dus 90 euro betaald voor een stukje koper en aluminium wat ik nooit meer gebruik. Terwijl de prestaties van de MCW-60 stukken beter zijn.

Het voordeel van een full-cover block is echter dat je hem monteert en verder niks meer aan hoeft te doen dan de fittings erin te schroeven. Bij de MCW en D-Tek moet je nog steeds blokjes op de MEM chips plakken die er wel eens willen afvallen (vooral bij de oude van Swiftech).

Een full-cover block ziet er echter wel bruut uit op je nieuwe videokaartje :icon_cool: zo'n stuk koper kleurig metaal met een zwarte afdekking kan toch gewoon niet mooier :p

EDIT: Stilte :015: -> zie argumentatie boven :)

Voorbeeld 1 :054:

Zwart en Koper :040:

MCW-60 :118:
 
Laatst bewerkt:
Het rendement hangt ook een beetje af van de kaart die je hebt.
Sommige kaarten klinken inderdaad als een straaljager of hebben gewoon zo'n grote warmteproductie dat een waterblok veel voordeel kan bieden.

En soms is een stock koeler dual slot en de wc variant single.
 
ik heb een aquacomputer fullcover blok voor mn 9800GTX, echter heb ik nu geen WC in mn kast zitten :p, eens ff kijken hoe we dat gaan oplossen ;) eerst de pomp geluids dicht monteren (in een volledig geluidsdicht bakje ofzo).

eerst maar eens op vakantie
 
Iemand ervaring met de Zalman ZM-GWB8800 GT/GTS (G92)?

Kan geen review van vinden. Dit is niet zo hele dure waterblock, maar ben wel geintresseerd hoe hij het doet.

ZM-GWB8800(G92).jpg
 
Ik had enkele maanden geleden nog uitgebreid naar reviews gezocht voor dat blok.
Want wilde die in het assortiment opnemen.

Na heel wat lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat het blok wel "ok doet", maar niet optimaal.
De EK blokken presteren een stuk beter. En we wilden alleen top kwaliteit producten verkopen.
Vandaar dat we volop EK blokken hebben en hebben we de zalman blokken niet in het assortiment.

Maar we krijgen wel meer vraag naar "budget" blokken.
Dan is de zalman wel een goed alternatief.

Als jouw budget beperkt is en je wilt toch jouw videokaart waterkoelen, dan kan je die van zalman gerust kopen.


--- edit ---

Vergeten te vermelden, is op voorraad bij leverancier.
Kunnen wij ook leveren voor 53 euro (is overigens bodemprijs).
 
Je zegd dat ie oke is.

Ik heb momenteel een zalman vf-1000cu op de 8800GT zitten, maar vind het maar een lomp en zwaar ding en kan ze hitte niet goed kwijt.. En die geheugen koelers blijven ook niet bepaald zitten. De kaart is gevoltmod om 800Mhz te kunnen draaien, alleen heb ik een betere koeling nodig en zit te denken om een waterblok te kopen die het goed doet

EDIT:

Hoe doet de PCVG03 XSPC Razor 8800 GT G92 clear het eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
De EK behoort zeker tot de beste, al jaren met al hun blokken.

En ja, je krijgt er altijd afsluitdopjes bij zodat je inderdaad kan kiezen waar je de slangaansluiting wilt hebben.
Dit is ook ideaal voor SLI systemen met 2 videokaarten.
 
robin, je moet het zo zien : wil je prestatie op je GPU dan moet je het geld ervoor over hebben.. en ja natuurlijk je hebt gelijk van de prijs van een GPU daalt direct waar waarom koop je dan een nieuwe gpu? je kan ook zo denken over de prijs van een nieuwe kaart! 400-500€ die prijs zakt ook zeer snel hoor. Iedereen moet voor zijn eigen de rekening maken en de ene heeft nu namelijk meer geld dan de andere punt.
 
hij praat toch over die "dure" waterblock? en toch over niets anders? Als je het niet wil betalen omdat je het te duur vind betaal je het toch gewoon niet? daarvoor maak je toch geen topic voor andere mensen?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D omboren waterblock gpu Waterkoeling 4
P Corrosie in GPU block, Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC Waterkoeling 3
J Lucht komt steeds terug onder gpu block Waterkoeling 2
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Vector² Strix RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector² FTW3 RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
Hightower Phanteks verticale gpu mount. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Cooler Master ARGB GPU Support Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Barstje in GPU block Waterkoeling 2
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
P GPU waterblok voor MSI RTX 2080 Super gaming X trio Waterkoeling 3
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Tot 40% korting op EKWB RTX 2080 en Radeon VII GPU waterblokken! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Hightower Ekwb gpu blok amd 5700/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Barrow gpu waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
R waterkoeling gpu Advies Waterkoeling Setup 3
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan