• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x

Robin

Member
Ik ben best wel aardig fan van deze behuizing. Omdat deze niet zo diep naar achteren door steekt op een bureau. En verder wel aardig compact te noemen.
Het schijnt dat de lucht aanvoer in deze behuizing niet al te best is.

Ik heb momenteel de volgende onderdelen erin zitten..

AMD Ryzen 7 5800x
64GB DDR4 G.Skill Trident Z RGB 3600 CL16
Asus ROG X470 crosshair hero Vii wifi
Zotac Gaming RTX 2070 super
1 NVM-e ssd
1 SATA SSD
650watt be quiet voeding
Corsair crystal 680x behuizing, waarvan de achtere grijze fan ML dacht ik vervangen was voor een 140mm ML RGB fan.. de rest is nog standaard.

Ik heb er momenteel een Bequiet Rock pro 2 cpu koeler erin zitten..

Ondanks de fans die erin zitten is die bij idle best wel stil.. Maar bij gemiddeld tot een load begint alles een hoop meer herrie te maken wat best wel irritant is.
Of dit door de AMD setup komt weet ik niet. Maar ik weet wel dat volgens de temperatuur de cpu best wel heet kan worden.. En dan praat ik denk ik toch wel tegen 80 graden aan onder full load.

Ik denk niet dat er een andere cpu koeler(luchtkoeler) er is die het beter gaat doen in deze behuizing. Zodat alles veel stiller blijft.
Heb wel voor AIO water koelers gekeken, maar die zijn voor het gevraagde geld dik boven de 120 euro en kwa prestaties het niet waard.
En dan zijn er ook met temperatuur op het koelblok voor een prijs van meer dan 260 euro..

Ik heb eerder bij een veel ouder systeem wel eens wat met water koeling geprobeerd en was hier redelijk te vreden over.
Nou hoef ik geen 24 graden in me behuizing te hebben, en dat is het doel ook niet. Maar als ik de cpu goed terug kan brengen naar 50 a 60 graden en de koeling is veel constanter en ik hou daar geen whooosh meer aan over dan ben ik goed te vreden.

Hierbij wil ik dus gebruik maken van de corsair hydro x onderdelen.. De gpu wil ik momenteel nog niet met water koeling doen, omdat deze te vaak eruit word gehaald voor eventueel een upgrade.

Ik heb het volgende op het oog:

240mm of 280mm corsair radiator (heb zo even snel geen idee welke boven in de crystal 680x past) (moet natuurlijk ook niet te dik worden samen met de fans)
Reservoir en pomp combinatie. ( ik wil het voor mij zelf niet te moeilijk maken met een te groot reservoir.. Liefst eentje die makkelijk te plaatsen is en ruimte voor te vinden is.
Ik heb alleen geen ervaring met hardtubing.. Ik weet dat het mooier is en hier meer mee te doen is.. Maar kwa installatie tijd kost het je ook meer moeite en het kost ook gewoon teveel geld per buis..En aangezien ik het systeem dagelijks nodig hebt is offline tijd van het systeem niet te doen.. Waarschijnlijk wel bij een andere build die ik niet dagelijks nodig hebt.


Radiator denk ik aan:


of deze:

Misschien heeft iemand tips dat er voor het geld misschien van een ander merk een betere radiator te vinden valt.

Voor de pomp ben ik nog niet uit.. Mijn voorkeur gaat naar de

Aangezien deze waarschijnlijk op de achterkant van een fan gemonteerd moet worden en dus minder luchtstroom blokkeer dan de tweede variant.

Cpu blok denk ik aan:

 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
B Corsair 250D tricky custom loop versch. vraagjes Advies Waterkoeling Setup 2
l3p MIPS RAM Freezer 6 - Corsair Edition - Nickel Custom Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 42
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
L Custom made distro plate t.b.v. Phanteks Enthoo elite / reeds gemaakt HighFlow Forum 4
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
Bokeh Custom RGB strip icm Commander pro Cases en Modding 2
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
Freddy Paas actie 2019! 15% korting op EK custom loop en SC op alle producten! HighFlow Computer Cooling Shop 0
H Interesse in Custom waterkoeling Waterkoeling 8
ABRAWARE Starwars themed custom loop dreambuild Gallery & Build Logs 9
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
B Zalman Reserator Custom Air Duct / Shroud Waterkoeling 2
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
M Custom ATX 24 pin -> 24 + 8 Pin kabel Cases en Modding 0
Z Rood/Wit Custom Loop | Witte waterkoeling? Advies Waterkoeling Setup 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
bunbun rx vega 64 gpu only custom loop Advies Waterkoeling Setup 2
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
Maarten/Pine Custom kabels pinout Hardware & Software 0
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan