• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Het duurde best lang ik heb er 4 uur over gedaan
me processor is overgeclockt van 2.6ghz naar 3.01ghz
het koper kwam redelijk snel te voorschijn (20 min) ik heb wel 2x
400 Grit velletjes gebruikt ik had namelijk de vellen door midden geknipt :eusa_shifty:

Vandaag heb ik effe me processor temperatuur gevolgd

5min blijft ie op 33'c staan
3min blijft ie op 34'c ...
3min blijft ie op 35'c ....
4min blijft ie op 36'c .....

De temps blijven nu ongeveer idle 37/38'c
Dus dat is al een verbetering gisteren had ik nog idle temps rond de 40/41'c
Mishien binnenkort nog wat 12cm ventilators kopen zo dat de airflow in me
kast nog iets beter wordt :gek

heb je ook al lekker wat stress test programma's erover gegooid (om de cpu lekker op zijn donder te geven en de temperatuur een tijd lang flink opvoeren)
orthos linepack prime95 kies maar een leuke ;)

Dinsdag kreeg ik m'n besteldde lapschuurpapier binnen. Badkamerspiegel plat op tafel gelegd en van grof korrelig tot de hele fijne korrelpapier geschuurd.

Resultaat een koperkleurig spiegeltje. Naarstig de cpu geplaatst en toch wel gauw naar m'n tempmonitoringsapplikaat gegaan. De cpu, een amd 955 wier @3910 zonder lappen en met stressen 53C aangaf, geeft nu stressed 47C aan.

Is een vermindering van 6 graden en geeft me daarom de mogelijkheid om nog wat mhzén hoger te gaan. Al met al een geslaagd lappen hier..

Laatst bewerkt:
Ik heb het hele topic doorgenomen (of ik heb er over gelezen) maar is er nu niemand die goede resultaten heeft met een i7?

Kan ik hieruit concluderen dat lappen hiervoor niet veel voordeel biedt?

Just wondering...

5-6 graden minder als je het goed doet. Maar dat is niet altijd zo ... Het is "leuk" voor te doen en een toffe ervaring maar zelf zou ik het niemand meer aanraden... het is toch de garantie dat je weggooit...

Wat Ward0 zegt, het scheelt in de meeste gevallen 5-6 graden, maar er zijn ook een hoop mensen die weinig tot geen verschil merken. Vooral opvallend bij de eerste core i7 processors. Ik zou eens kijken op internet wat de ervaring is van andere mensen met i7's.

Dat gezegd, het is erg leuk (hoewel vermoeiend :p) om te doen, en iets waar je daarna minder zenuwachtig van word.

De keuze of je de gok wilt maken is aan jou, doe eerst nog even wat meer onderzoek naar ervaring van andere mensen.

net pc weer opnieuw opgebouwd en met deze topic in gedachte heb ik eens speciaal naar de cpu gekeken.

resultaat na een beetje spelen met verschillende mesjes en paste, m`n cpu is zo glad als mount everest dus denk dat ik het er op ga wagen :)

Ik kwam net dit topic tegen. Gaat ook over iemand die zijn cpu + koeler gelapt heeft, maar dat met spul genaamd MicroMesh Is een soort herbruikbaar schuurpapier/doekje dat zelfs tot grid 12.000 gaat. Je kan ze zelfs uitwassen. :D

Ik ga binnenkort eens mijn koeler lappen. De Baram koelt 1C slechter dan mijn gelapte CM Geminii, dus ook die gaat zijn nikkellaagje verliezen. :p

Cpu lappen.

Hallo. Ik wil vandaag mijn kappotte cpu even gaan lappen (eerste) ik wil dit op een oude doen omdat ik dan zonder problemen een fout kan maken (1 pin is afgebroken dus start niet meer op)

Maar mijn vraag is.

Welke grit heb ik allemaal nodig??
ik dacht zelf

400 - 600 - 800 - 1000 - 1200 - 1600 - 2000 - 4000 voor spiegeltje. :003:

Je kan een complete set op Highflow bestellen. Heb ik ook gedaan, het is een beetje zonde als je eerst een kapotte CPU gaat lappen. dan moet je 2 sets bestellen.

Ik heb het ook gedaan en is goed gelukt, dus waarom zou het bij jou niet lukken.
Gewoon goed de Tutorial lezen...

ik ben dus de eerse. Ik heb geen socket met am2/3.

Mischien kijken voor een kapot mobo op marktplaats waar ik hem af kan slopen??

of gewoon dat spul wat ook onder mobo zit gebruiken (zit er standaard op, ik merkte wel met me oude dat ik dus 3 pinnen verbogen heb met gewoon aan de rand vasthouden.)

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
Jason Bitspower CPU Block Summit EF-X Golden - BP-WBCPUEFX-GD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Groene aanslag op CPU blok Waterkoeling 2
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
Jason BarrowCH OLED CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Integrated 17W PWM Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
Freddy EK-Quantum Magnitude High End CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Bitspower Premium Summit M CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Dima Monoblock vs standaard CPU block Waterkoeling 6
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
Freddy EK-Velocity series High-End CPU Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan