Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair H60

Heb hem gisteren binnengekregen, doos is een heel stuk kleiner dan die van de H50.

Even een flinke shitload aan foto's gemaakt:

01.jpg

De voorzijde van de verpakking (de seal is er al wel vanaf).

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

De overige zijden van de doos.

07.jpg

Nog een keer voor de zekerheid ook de tekst H60 aan de binnenzijde vermeldt :D.

08.jpg

Een informatie blaadje over RMA, tevens zit hier ook nog een blaadje in over Corsair producten en de handleiding.

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

De wijze van installeren (de bracket voor Intel cpu's zit standaard al op de H60 pomp gemonteerd).

18.jpg

19.jpg

Vond dit zeer rommelig overkomen.

20.jpg

Terwijl het zonder plastic zak er een heel stuk overzichtelijker uit ziet.

21.jpg

Zeer lage pomp, alleen jammer dat die slangen weer zo'n ribbelslang is. Connector en kabel is overigens wel strak uitgevoerd zo. Niet gesleeved, maar wel mooi zwart.

22.jpg

Onderzijde cpu block / pomp (niet vergeten het plastic weg te halen ;)).

23.jpg

Er zit nog wel wat meer in.

24.jpg

25.jpg

26.jpg

De fan, ook weer erg mooi afgewerkt met een zwarte 4-pins PWM kabel en connector. Fan zelf is wel erg basic te noemen.

27.jpg

28.jpg

De montage brackets (links de AMD brackets voor aan de pomp, rechts de backplate voor achter Intel Mobo's), zoals eerder gezegd zitten die van Intel al standaard aan de pomp.

29.jpg

30.jpg

De schroefjes, haakjes en dergelijke. Erg mooi vind ik dat ze thumbscrews gebruiken nu. Voor Intel CPU's heb je alle 4 nodig, voor AMD CPU's slechts 2.

Kleine kanttekening bij deze H60 is dat het weer een H-serie is waarbij je volgens het boekje de fan als intake achterin dient te plaatsen. Extra schroeven zitten er niet bij wanneer je het rad/fan als outtake achterin wilt monteren. Persoonlijk vind ik dit een groot gemis aan de H-serie, had liever een extra schroevenset gezien om de H60 als outtake achterin te kunnen plaatsen.

Nog een toevoeging voor mensen met een budget-behuizing waarbij de voeding bovenin zit, oppassen want het zit strak. Hetzelfde geld voor mensen met geheugen met een flinke cooler, de slangen nemen aan de zijkant aardig wat ruimte in beslag:

31.jpg

Qua installatiegemak kan ik zeggen dat het voor een AMD setup even wat lastig is om de pomp/block unit op zijn plek te houden (aangezien er slechts 2 montagepunten zijn heb je veel bewegingen wat mede komt door de stugge slangen). Bij een Intel setup verwacht ik dat niet aangezien er 4 montagepunten zijn.

Qua installatie ben ik een kwartiertje bezig geweest, dit is inclusief het verwijderen van de oude fan aan de achterzijde. De fan van de H60 heb ik als outtake staan (Pull dus).

Even een beetje getest met de diverse fan instellingen in de bios:

Q-Fan Silent (fan draait circa 800rpm): Idle: 33c / Load: 52c

Q-Fan Disabled (fan draait circa 1700rpm): Idle: 30c / Load: 48c

Q-Fan Manual (20% fanspeed @ 20c / bij 50c full throttle): Idle: 31c / Load: 48c

Let wel, de originele koelpasta zit erop, met een betere koelpasta kan het nog wat gunstiger uitvallen. Voor mij wordt het iig de Silent instelling. De gebruikte cpu is overigens een AMD Phenom X4 955 Black Edition en is overgeclocked van 3,2 Ghz naar 3,6 Ghz (nee, geen extreme OC).

Laatst bewerkt:
Voor Intel heeft het inderdaad een betere mount. Het eerst monteren van de bracket en dan de pomp "erin draaien" is bij de H60 niet meer nodig. De bovenste brackets zitten vast op de pomp / cpu-block welke je direct op de cpu plaatst en vastschroeft op de backplate onder het mobo.

Bij een amd setup zoals ik heb is het wel lastiger te monteren, aangezien die pinnen nu makkelijker weer loskomen door het draaimoment van de thumbs. Maar als je goed op let en het onderste gedeelte lichtjes ondersteund is dit te ondervangen. De AMD brackets hebben overigens geen bracket voor achter het mobo (al weet ik niet hoe de AMD montagebrackets eruit zagen van de H50). Is mijn eerste AMD cpu :p.

Persoonlijk gezien vind ik in ieder geval de montagebrackets van de H60 een hele grote verbetering ten opzichte van de H50. Verder is de opbouw erg laag van de pomp / cpu-block. Wel vind ik de slangen van de H60 een stuk stugger aanvullen, maar dit kan ook komen doordat ik tot nu toe alleen nog maar tweedehandse H50's gehad heb ;).

Wellicht dat ik er over een tijd (als de CleanLi klaar is) een reservoir er tussen zet, dan maak ik gelijk gebruik van het moment om de H60 eens van binnen te fotograferen wat ik ooit ook al eens met de H50 gedaan heb (link).

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sw333t [GEVONDEN] Corsair Hydro H60 of Antec H2O 620 Gevonden 2
L Corsair H50,H60...zoek cpu koeling voor Lian Li PC-Q11 met i7-2600K. Advies Waterkoeling Setup 19
V CPU wordt te warm Corsair H60 Waterkoeling 17
C [GEZ] Corsair H50/H60/H70 Gevonden 8
Sw333t [VERKOCHT] Corsair Hydro H60 Verkocht 1
Michael81B Installatie vraag Corsair H60 Waterkoeling 5
M Corsair Ball Valve kwaliteit Waterkoeling 4
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 60
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan