Sw333t
I Love my NUC
De naam is een combinatie van CM Elite 333 en sweet (wat ik natuurlijk ben :016.
Het is niet helemaal een build in mijn ogen, meer een casemod om de temps zo ver mogelijk naar beneden te krijgen met behoud van heerlijke rust.
Om te beginnen, de huidige configuratie is als volgt:
Behuizing : CoolerMaster Elite 333 met window panel
Voeding : SeaSonic 500 watt
Moederbord: Asrock 4CoreDual-SATA2
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 G0 (gelapped)
Geheugen : 3GB Kingston DDR2-667 CL5 (1x2Gb + 1x1Gb)
Videokaart : Nvidia GeForce 8600 GT 256 DDR3 met ghetto koeling
HDD 1 : Western Digital Caviar Blue 500 Gb SATA (WD5000AAKS-00YGA)
HDD 2 : Western Digital Caviar Blue 750 Gb SATA (WD7500AAKS-00RBA)
Brander : NEC ND-3520AW Black (IDE / PATA)
Cardreader: Scythe Floppydrive & Cardreader Combo Zwart
Koeling cpu: Corsair H50 in Push opstelling aan achterzijde van de behuizing (outtake).
Overige : SilverStone Suscool 121 aan voorzijde van behuizing als intake.
De volgende zaken zullen aangepast gaan worden:
Behuizing: HDD Rack gaat grotendeels verwijderd worden, de hdd's zijn al reeds verhuist naar de 5,25 bays.
CPU koeling: De Corsair H50 wordt verplaatst naar de voorzijde van de pc (waar het hdd rek zit / zat). En komt dus als intake te zitten (pull met shroud).
Voeding : De voeding wordt rigoreus aangepakt, enkel de kabeltjes die ik echt nodig heb zullen eraan blijven. De rest wordt dus verwijderd.
Processor: Op dit moment steekt er nog een Q6600 in, maar mijn oog is gevallen op een E8400 (gebruik veel singlecore software, dus dan is een hoger geclockte C2D wat beter).
Moederbord: Het Asrock mobo wordt vervangen door een Asus P5Q.
Brander : Gaat vervangen worden door een Sony / NEC AD-5200S Sata.
Eigenlijk heeft Coolfris het al heel mooi verwoord: Waterkoelen ligt je denk ik wel. Als je nu al een aardig wat gaat modden voor een of twee graden minder, dan ben je al een beetje besmet .
Dit is dus enkel de reden waarom ik alles aan wil gaan passen, minder kabels is meer airflow in de kast. En door het verplaatsen van de Corsair hoop ik dat de temp wat naar beneden gaat.
Tot nu toe de pc (let niet op de kabel zooi):
Vandaag is mijn vriendin de hele dag weg voor een atletiek wedstrijd, dus zij heeft de pc vandaag niet nodig (althans, niet overdag). Dus nadat ik haar weggesjeest heb, gaat de pc uit elkaar.
Laatst bewerkt: