• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair Carbide 8K by Alan8K

Alan8K

Member
Hoi leuk dat je kijkt! Pak een biertje met wat chips en veel plezier!

Even voorstellen:
Mijn naam is Alan, 26 jaar en ben nieuw op het forum hier. Ik zit in de computerwereld sinds het begin van Tweakers, toen ik nog Tactical Ops speelde met een standaard optical muis van Logitech en dat ik nog op de computerbeurs mijn eerste onderdelen kocht voor mijn allereerste pc, de tijd dat een 80GB nog een paar honderd euro was.

Van het een kwam het ander en ook ik was op een gegeven moment geïnfecteerd met het waterkoelingvirus. Een aantal jaren terug had ik mijn eerste watergekoelde pc met een Swiftech Apogee GT, dit ding :055::

apogee-GT-with-packaging.png

Nu enkele jaren later, weer tijd en energie gevonden om nog een systeem te bouwen. In de tussentijd heb ik uiteraard genoten van alle builds die ik ooit gezien heb in mijn leven van onder andere L3P en Ediejo ( volgens mij schreef je zijn naam zo).

Mijn build:

Wat zijn mijn plannen? Die zijn simpel, een strakke build, weinig troep. Daar houd ik van. De kast die ik gebruik is een Corsair Carbide 500R, deze heb ik inmiddels alweer een aantal jaar.

Hardware die ik gebruik:
CPU: Intel 3570K
GPU: EVGA 980GTX SC ACX
PSU: HX750 Corsair
SSD: Samsung 1TB en Crucial M4's in RAID 0 (128gb)
MB: Gigabyte Z77X-UD3H
DDR: Corsair Vengeance 16gb DDR3

Waterkoeling die ik de afgelopen tijd heb verzameld:

1x 240 rad (onbekend merk)
1x 120 rad (onbekend merk)
Bitspower fittingen ( 7/16 - 5/8 )
Slang Tygon E6303
Alphacool VPP655T pomp
Bitspower MOD TOP en KIT
EKWB CPU
EKWB GPU
Iandh of Bitspower reservoir.

En nu foto's van wat ik heb gedaan tot zover.

Dit is het slachtoffer.
IMG_5114.jpg
Alvast begonnen met demonteren.
IMG_5116.jpg
IMG_5118.jpg

Vaarwel Scythe Mugen, je mag eindelijk weer rusten.
IMG_5130.jpg

Alvast een plekje bedenken voor mijn reservoir, ik denk dat ik toch voor de grootste ga :)

IMG_5135.jpg

IMG_5136.jpg

Een groot deel van de CD/DVD bays ga ik weghalen, zo heb ik meer ademruimte in de kast. De HDD racks waar de SSD's in lagen haal ik ook weg. De SSD's wil ik achter mijn moederbord plaatsen.

IMG_5134.jpg

Misschien een plek voor de pomp?

IMG_5142.jpg

En de bovenkant alvast eraf. Ik heb plannen om daar later een 360 rad in te hangen. Maar voor dit project laat ik het eerst bij de 240 aan de bovenkant en de 120 aan de achterkant. Maar ik wou graag zien wat er onder het plastic zat verstopt zodat ik vast weet hoe ik dit kan aanpakken.
IMG_5152.jpg

Morgen weer een update! Bedankt alvast voor het kijken.
 
Haha die Apogee GT was destijds een pareltje inderdaad. Dat spelen met water is inderdaad altijd leuk.
De onderdeeltjes waren inmiddels ook al op de foto gezet, wat een super service bij HighFlow trouwens, jullie office reageert heerlijk snel op de mail. En ik geloof dat Freddy mijn pakket heeft ingepakt? Anyways, bedankt voor de lolly! Ik had ergens al gelezen dat ze bij HighFlow van snoep houden. :111:

Inmiddels de loop getest (ik wou gewoon even de pomp horen, ook voor het eerst een D5. Begon ooit met een DDC+ Laing) en de kast gestript. De dremel erop gezet en de pomp gemonteerd. Ook alvast aan het nadenken geweest over de SSD's, hier eerst even wat foto's en vanmiddag meer.

IMG_5161.jpg

Dubbelzijdig opbergdoosje, heel handig!

IMG_5162.jpg

De lolly functioneert trouwens ook als pin remover kwam ik achter, altijd handig. Hoef ik daar ook niet meer moeilijk over te doen. :icon_eyes:

IMG_5165.jpg

IMG_5169.jpg

IMG_5173.jpg

IMG_5174.jpg

Kast gestript.

IMG_5187.jpg

IMG_5188.jpg

IMG_5191.jpg

IMG_5193.jpg

Vanmiddag weer een kleine update.
 
Nog even het resultaat van vanmiddag. Opslag een plek gegeven en de pompbehuizing op zijn plek gezet. Ik heb wat kraanrubbertjes gebruikt om zo min mogelijk contact te maken met de kast.

IMG_5194.jpg

IMG_5195.jpg

IMG_5198.jpg

IMG_5199.jpg
 
Bijna af!

Hoi luitjes, even een dikke update. Door alle enthousiasme helemaal vergeten om het 'inbouwproces' vast te leggen. De loop is af, draait lekker, alle lucht eruit en temperaturen van de GPU schommelen tussen 25-40 ( idle-load ), CPU schommelt tussen de 25-45 ). Helemaal prima denk ik?

De case is wat mij betreft af, maar nog niet klaar :003: Wil nog de kabels sleeven met MDPC-mooiheid en er moet natuurlijk nog een lampje hier en daar. Deze zal ik bestellen voordat Freddy op vakantie gaat haha. Ook zojuist bericht gekregen dat ik de review-actie gewonnen heb, bedankt daarvoor, heel blij mee natuurlijk!

Genoeg gepraat, tijd voor plaatjes.

IMG_5206.jpg

Echt retehandig zo'n kraantje, zeer makkelijk je systeem spoelen en leeghalen zo.
IMG_5216.jpg

IMG_5231.jpg

Ik weet niet hoe, maar ik heb de Bitspower Z-Multi 250 erin gekregen :079:

IMG_1944.jpg

IMG_1942.jpg

IMG_1947.jpg

IMG_1945.jpg

IMG_1982.jpg

Het beeldschone EKWB Supremacy EVO blokje met Bitspower 7/16 fittingen, prachtig om te zien!

IMG_1940.jpg

IMG_1986.jpg
 
Weer wat spulletjes ontvangen en ingebouwd. Die lelijke gekleurde ATX-kabel vervangen door een gesleevde. Ook direct de outtake vervangen voor een blauwe LED Corsair AF120. Ledstrip geïnstalleerd en mijn EVGA 980 watergekoeld vervangen door een draak van een kaart, de MSI 1080ti gaming. Kast is zeker nog niet klaar maar hier zijn de foto's :026:

IMG_5395.jpg


IMG_5398.jpg

IMG_5405.jpg

IMG_5399.jpg

IMG_5422.jpg

IMG_5365.jpg

Tot de volgende!
 
Laatst bewerkt:
De mega-update

Aangezien het weer lang geleden is en foto's meer zeggen dan 1000 woorden; hier weer een update op de zondagmiddag.

(Als je geen zin hebt om te lezen, https://imgur.com/a/S77HVjf hier is het album te vinden met de specs van het systeem en de gebruikte onderdeeltjes)

De kast is weer keihard omgebouwd, nieuwe onderdeeltjes, andere kleurtjes etc.

Even in een notendop, ik had een tijdje Primochill's Vue erin, was heel leuk maar niet geheeld onderhoudsvrij.
Er is een GPU vertical mount gekomen. Andere waterkoeling namelijk hard tube.

Ik zou zeggen geniet van de foto's. En tot de volgende update maar weer!

Laten we beginnen waar we gebleven waren.

TuUeEeNl.jpg


Toen de vertical mount.

Cwux0gKl.jpg


Al gauw kwam de Primochill Vue dus het was tijd om te spoelen.

DpbkCtJl.jpg


https://imgur.com/yWsPkZ6 Hier een filmpje van het spul in actie.

Maargoed, een paar pakketten verder van Highflow was het tijd om de kast voorgoed eens af te maken.
Alles vervangen voor Bitspower 16MM Acryl Tubing met de nodige koppelingen.

XEfzHJrl.jpg


De kat vond het ook leuk.

x1PlgFXl.jpg


Kast weer gestript en aluminiumplaatje aan de achterkant gemaakt en zwart gespoten voor het reservoir.

L048WKGl.jpg



En hier direct het eindresultaat.

Yvnx05nl.jpg


qf1QTiml.jpg


dCRR665l.jpg


EuW8NWzl.jpg


wJtF6Wxl.jpg


clENI5hl.jpg


tRo4nY4l.jpg


n8al620l.jpg


Ik hoop dat jullie hebben genoten van deze power-update. :razz:
De plannen voor een volgend systeem worden intussen al gesmeed. Tot dan!
 
Bedankt, ik ben er nu wel blij mee. De vorige versies waren wat slordig moet ik toegeven. Tevens was het mijn eerste keer met acryl en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de looks. Oogt net als glas.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
kier [CiP] Corsair Carbide MbK Gallery & Build Logs 35
N Corsair Carbide Series Air 540 Cases en Modding 4
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
the_cyberspace Corsair Crystal 280X Hardware & Software 0
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan