Alan8K
Member
Hoi leuk dat je kijkt! Pak een biertje met wat chips en veel plezier!
Even voorstellen:
Mijn naam is Alan, 26 jaar en ben nieuw op het forum hier. Ik zit in de computerwereld sinds het begin van Tweakers, toen ik nog Tactical Ops speelde met een standaard optical muis van Logitech en dat ik nog op de computerbeurs mijn eerste onderdelen kocht voor mijn allereerste pc, de tijd dat een 80GB nog een paar honderd euro was.
Van het een kwam het ander en ook ik was op een gegeven moment geïnfecteerd met het waterkoelingvirus. Een aantal jaren terug had ik mijn eerste watergekoelde pc met een Swiftech Apogee GT, dit ding :055::

Nu enkele jaren later, weer tijd en energie gevonden om nog een systeem te bouwen. In de tussentijd heb ik uiteraard genoten van alle builds die ik ooit gezien heb in mijn leven van onder andere L3P en Ediejo ( volgens mij schreef je zijn naam zo).
Mijn build:
Wat zijn mijn plannen? Die zijn simpel, een strakke build, weinig troep. Daar houd ik van. De kast die ik gebruik is een Corsair Carbide 500R, deze heb ik inmiddels alweer een aantal jaar.
Hardware die ik gebruik:
CPU: Intel 3570K
GPU: EVGA 980GTX SC ACX
PSU: HX750 Corsair
SSD: Samsung 1TB en Crucial M4's in RAID 0 (128gb)
MB: Gigabyte Z77X-UD3H
DDR: Corsair Vengeance 16gb DDR3
Waterkoeling die ik de afgelopen tijd heb verzameld:
1x 240 rad (onbekend merk)
1x 120 rad (onbekend merk)
Bitspower fittingen ( 7/16 - 5/8 )
Slang Tygon E6303
Alphacool VPP655T pomp
Bitspower MOD TOP en KIT
EKWB CPU
EKWB GPU
Iandh of Bitspower reservoir.
En nu foto's van wat ik heb gedaan tot zover.
Dit is het slachtoffer.

Alvast begonnen met demonteren.

Vaarwel Scythe Mugen, je mag eindelijk weer rusten.

Alvast een plekje bedenken voor mijn reservoir, ik denk dat ik toch voor de grootste ga

Een groot deel van de CD/DVD bays ga ik weghalen, zo heb ik meer ademruimte in de kast. De HDD racks waar de SSD's in lagen haal ik ook weg. De SSD's wil ik achter mijn moederbord plaatsen.

Misschien een plek voor de pomp?

En de bovenkant alvast eraf. Ik heb plannen om daar later een 360 rad in te hangen. Maar voor dit project laat ik het eerst bij de 240 aan de bovenkant en de 120 aan de achterkant. Maar ik wou graag zien wat er onder het plastic zat verstopt zodat ik vast weet hoe ik dit kan aanpakken.

Morgen weer een update! Bedankt alvast voor het kijken.
Even voorstellen:
Mijn naam is Alan, 26 jaar en ben nieuw op het forum hier. Ik zit in de computerwereld sinds het begin van Tweakers, toen ik nog Tactical Ops speelde met een standaard optical muis van Logitech en dat ik nog op de computerbeurs mijn eerste onderdelen kocht voor mijn allereerste pc, de tijd dat een 80GB nog een paar honderd euro was.
Van het een kwam het ander en ook ik was op een gegeven moment geïnfecteerd met het waterkoelingvirus. Een aantal jaren terug had ik mijn eerste watergekoelde pc met een Swiftech Apogee GT, dit ding :055::

Nu enkele jaren later, weer tijd en energie gevonden om nog een systeem te bouwen. In de tussentijd heb ik uiteraard genoten van alle builds die ik ooit gezien heb in mijn leven van onder andere L3P en Ediejo ( volgens mij schreef je zijn naam zo).
Mijn build:
Wat zijn mijn plannen? Die zijn simpel, een strakke build, weinig troep. Daar houd ik van. De kast die ik gebruik is een Corsair Carbide 500R, deze heb ik inmiddels alweer een aantal jaar.
Hardware die ik gebruik:
CPU: Intel 3570K
GPU: EVGA 980GTX SC ACX
PSU: HX750 Corsair
SSD: Samsung 1TB en Crucial M4's in RAID 0 (128gb)
MB: Gigabyte Z77X-UD3H
DDR: Corsair Vengeance 16gb DDR3
Waterkoeling die ik de afgelopen tijd heb verzameld:
1x 240 rad (onbekend merk)
1x 120 rad (onbekend merk)
Bitspower fittingen ( 7/16 - 5/8 )
Slang Tygon E6303
Alphacool VPP655T pomp
Bitspower MOD TOP en KIT
EKWB CPU
EKWB GPU
Iandh of Bitspower reservoir.
En nu foto's van wat ik heb gedaan tot zover.
Dit is het slachtoffer.

Alvast begonnen met demonteren.

Vaarwel Scythe Mugen, je mag eindelijk weer rusten.

Alvast een plekje bedenken voor mijn reservoir, ik denk dat ik toch voor de grootste ga

Een groot deel van de CD/DVD bays ga ik weghalen, zo heb ik meer ademruimte in de kast. De HDD racks waar de SSD's in lagen haal ik ook weg. De SSD's wil ik achter mijn moederbord plaatsen.

Misschien een plek voor de pomp?

En de bovenkant alvast eraf. Ik heb plannen om daar later een 360 rad in te hangen. Maar voor dit project laat ik het eerst bij de 240 aan de bovenkant en de 120 aan de achterkant. Maar ik wou graag zien wat er onder het plastic zat verstopt zodat ik vast weet hoe ik dit kan aanpakken.

Morgen weer een update! Bedankt alvast voor het kijken.