Hallo iedereen,
even voorstellen, mijn naam is Dieter en ben net als andere door L3p en kier geinspireerd om te beginnen modden en waterkoelen. (Zie de schets vanonder voor mijn loop.)
Nu had ik een paar vraagjes in verband met mijn build die ik komende maanden, (oktober tot december) wil realiseren. (Waar ook een buildlog van komt eenmaal alles betaald/binnen is)
Allereerst mijn specs qua hardware:
Kast: Corsair Obsidian 800D
Voeding: Corsair 1200AX (die volledig zal worden gesleeved en waarvan het grote deel al gedaan is (MDPC-X btw )
MOBO: ASUS ROG Formula V
GPU: SLI EVGA 1.5Gb 580GTX (normale versie dus geen SC)
Geheugen: Momenteel gewoon 8Gb van corsair, maar dit word 16gb Dominator Gt's van zodra ik ze kan bestellen (lees in het budget passen)
HD: OCZ Vertex 4 256gb (welke besteld is) en een Samsung spinpoint 500Gb
Processor: Intel I5-3570K, welke momenteel op 3.8ghz draait, maar hoop em te krijgen op minimum 4.5 een keer de waterkoeling is geinstaleerd.
Welke componenten zou ik willen gebruiken voor de waterkoeling? Ziehier:
Black Ice GT Stealth 140*1 als onderste rad
EK-CoolStream RAD XT 360 of Black Ice GT Stealth 360 als bovenste rad (iemand idee welke beter is?)
Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM BP-WTZM250P-BK als reservoir
waaronder
oftewel een Laing D5 met EK top OF een Laing DDC met EK top? EERSTE VRAAG DUS=> is er een top voor een van beide pompen waar ik rechtstreeks het res kan op aansluiten? Ik zou namelijk de pomp op een standje (ongeveer met dit=>XSPC Laing DDC L Stand) willen vastmaken aan de binnenkant van de kast met rechtstreeks daarboven het reservoir. Kan dit?
EK-Supremacy - Acetal + Copper
EK-schroeffittingen black (X 12 ja kan er nooit genoeg hebben in het geval dat er eentje niet goed is)
EK 580 Acetal GPU blocks + backplate
Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - RED (hoeveel meter weet ik nog niet. Suggesties?)
EK bloodrode koelingsvloeistof. (juiste naam vergeten en te lui om te gaan kijken hoe het juist noemt)
SLI verbinding(weet nog niet welke)
een T stuk voor te drainen onderaan men kast.
en dan nog 3X 120 MM Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof 1500rpm Multioption
en 3X 140 MM Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof 1500rpm Multioption
(voor in de kast zelf)
http://imageshack.us/a/img194/5205/wtk2.png
http://imageshack.us/photo/my-images/194/wtk2.png/
(heb de foto er zo in gezet want hij zei atijd Invalid URL:095:
Bovenstaande afbeelding stelt men loop voor, zien jullie dit zitten? is dit goed genoeg? fan opstelling ook goed? (zijn de gele rechthoekjes. )
zwarte lijnen is tubing, de rest is wel duidelijk denkek?
Zou het leuk vinden moesten jullie me kunnen helpen
even voorstellen, mijn naam is Dieter en ben net als andere door L3p en kier geinspireerd om te beginnen modden en waterkoelen. (Zie de schets vanonder voor mijn loop.)
Nu had ik een paar vraagjes in verband met mijn build die ik komende maanden, (oktober tot december) wil realiseren. (Waar ook een buildlog van komt eenmaal alles betaald/binnen is)
Allereerst mijn specs qua hardware:
Kast: Corsair Obsidian 800D
Voeding: Corsair 1200AX (die volledig zal worden gesleeved en waarvan het grote deel al gedaan is (MDPC-X btw )
MOBO: ASUS ROG Formula V
GPU: SLI EVGA 1.5Gb 580GTX (normale versie dus geen SC)
Geheugen: Momenteel gewoon 8Gb van corsair, maar dit word 16gb Dominator Gt's van zodra ik ze kan bestellen (lees in het budget passen)
HD: OCZ Vertex 4 256gb (welke besteld is) en een Samsung spinpoint 500Gb
Processor: Intel I5-3570K, welke momenteel op 3.8ghz draait, maar hoop em te krijgen op minimum 4.5 een keer de waterkoeling is geinstaleerd.
Welke componenten zou ik willen gebruiken voor de waterkoeling? Ziehier:
Black Ice GT Stealth 140*1 als onderste rad
EK-CoolStream RAD XT 360 of Black Ice GT Stealth 360 als bovenste rad (iemand idee welke beter is?)
Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM BP-WTZM250P-BK als reservoir
waaronder
oftewel een Laing D5 met EK top OF een Laing DDC met EK top? EERSTE VRAAG DUS=> is er een top voor een van beide pompen waar ik rechtstreeks het res kan op aansluiten? Ik zou namelijk de pomp op een standje (ongeveer met dit=>XSPC Laing DDC L Stand) willen vastmaken aan de binnenkant van de kast met rechtstreeks daarboven het reservoir. Kan dit?
EK-Supremacy - Acetal + Copper
EK-schroeffittingen black (X 12 ja kan er nooit genoeg hebben in het geval dat er eentje niet goed is)
EK 580 Acetal GPU blocks + backplate
Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - RED (hoeveel meter weet ik nog niet. Suggesties?)
EK bloodrode koelingsvloeistof. (juiste naam vergeten en te lui om te gaan kijken hoe het juist noemt)
SLI verbinding(weet nog niet welke)
een T stuk voor te drainen onderaan men kast.
en dan nog 3X 120 MM Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof 1500rpm Multioption
en 3X 140 MM Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof 1500rpm Multioption
(voor in de kast zelf)
http://imageshack.us/a/img194/5205/wtk2.png
http://imageshack.us/photo/my-images/194/wtk2.png/
(heb de foto er zo in gezet want hij zei atijd Invalid URL:095:
Bovenstaande afbeelding stelt men loop voor, zien jullie dit zitten? is dit goed genoeg? fan opstelling ook goed? (zijn de gele rechthoekjes. )
zwarte lijnen is tubing, de rest is wel duidelijk denkek?
Zou het leuk vinden moesten jullie me kunnen helpen