• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Coole kikker zijn Coole PC

coole kikker

Senior Member
Hoi piepuls :icon_cool:

Ik ga geen uitgebreide buildlog maken want ik heb zelf geen camera :eusa_doh: , maar heb er nu toevallig 1 te leen dus snel wat foto's gemaakt van mijn bouwdoos met water.
Hij's nog niet af , maar scheelt niet veel. Nog wat kabels netter wegwerken en wat slangetjes plaatsen en dan kan het testen van de loop beginnen.

config (alleen wat boeit) :

proc i7 920
mobo Gigabyte GA-EX58-UD5
geheugen 3 Gb PC3-10600
Hdd 1 TB Seagate Barracuda 7200.12
graka SLI Gtx 285 Hydrocopper

Wc-set (alleen wat boeit) :

Thermochill PA120.3 Triple
XSPC RX120 Black
XSPC Passive Aluminium Reservoir 250mm Blue
Aqua-Computer Cuplex HD - Core i7 socket 1366
Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra
Digmesa Flow Meter FHKUC 70

en dit alles in een Lian Li A70 PC-A70A met pre-modded Lian Li T-703A Top-Cover (ja ik ben lui :icon_twisted:)

Het maken van de foto's vandaag was niet geplannend, helemaal spontaan, dus vandaar de eerlijke kabel bende :098:
2006-10-2019-41-09_0001.jpg


2006-10-2019-41-22_0002.jpg


2006-10-2019-46-03_0001.jpg


2006-10-2019-46-23_0002.jpg


2006-10-2019-46-42_0003.jpg


2006-10-2019-46-56_0004.jpg


2006-10-2019-47-40_0005.jpg


Zijn er vragen dan beantwoord ik die :icon_wink: maar hier laat ik het ff bij (zie je wel dat ik lui ben)
Als 't klaar is volgen meer foto's en info

Grtz

ps: dit is nog maar de 2e keer dat ik zelf een pc in elkaar zet , en de 1e keer dat ik waterkoeling inbouw , dus be gentle with your judgement :p
 
Laatst bewerkt:
Wat een bende, wel ruime case voor waterkoeling.

Ik dacht dat de standaard tops van Lian-Li de fanafstanden van de Thermochill niet ondersteunden. Hoe zit dat ?

Als dat zo is dan schroef je toch de rad aan de bovenkant met de middelste fan...
De andere 2 fans bevestig je dan alleen aan de bovenkant en niet vast aan de rad, heb ik ook ooit gedaan in een PC-71 kast :)
 
Wat een bende

Thanx :icon_lol: , maar dat heb ik ook verklaard waarom.


Ik dacht dat de standaard tops van Lian-Li de fanafstanden van de Thermochill niet ondersteunden. Hoe zit dat ?

Klopt helemaal en dat wist ik niet toen ik het bestelde , dus was 1 van de tegenslagen , moet ik nog zelf gaan "modden" :eusa_wall:

De topcover heeft de fangaten zo staan dat de fans tegen elkaar aan zitten , terwijl de 120.3 rad de fans met tussenruimte gemonteerd wil hebben.
Dit heb ik opgelost door in de shroud die ertussen heb, extra gaten te boren zodat ik toch de boel kon monteren volgens de Topcover fangaten.
Ik heb het met veel moeite (ivm te weinig shroud vlees om in te boren) toch met gewoon 12 bouten vastzitten waarbij dan wel de buitenste er wat scheef in gedraaid zitten , maar allee vast is vast he !

En de boel wat netter maken (cable management) zal me niet meevallen met die vier 6-pin stekker draden voor de graka's :(
 
Laatst bewerkt:
Het is nog best makkelijk te doen om met 8 bouten te bevestigen hoor ! want daarvoor is ruimte op de shroud om te boren. 't is juist die buitenste 4 wat echt maar NET kan , en dan ook nog de bouten schuin. Freddy had me ook aangeraden alleen de middelste fan te gebruiken maar dat lijkt me niet stabiel , zo'n radiator + shroud + water is geen lichtgewicht meer.
 
Ik had besloten alles al aan te sluiten qua kabels omdat dat bijna onmogelijk is als de slangen op de fittingen zitten. Zo kan nu mijn Top cover er niet meer af , en kan de backplate waar 't mobo op zit ook niet meer los :p
Omdat alles zit aangesloten kan ik dus deze voeding niet meer gebruiken voor alleen de pomp te laten draaien dus had ik de oplossing bedacht om die pc langs mijn oude pc te zetten en vandaar een 12 V stekker op de pomp te zetten , voila :p

En dat zal vandaag of morgen gebeuren ...
 
Je kan toch alle kabels appart uit je voeding trekken, en dan de 24 pin en 8 pin uit je mobo?

Het lijkt trouwens onmogelijk om eerst slangen te doen en dan kabels. Maar je moet ze gewoon een beetje kneden, duurt even maar het resultaat is er toe ;)
 
Je kan toch alle kabels appart uit je voeding trekken, en dan de 24 pin en 8 pin uit je mobo?

Het probleem is voornamelijk die 8pin cpu kabel omdat ik daar mijn 120 rad voor heb hangen en er met geen mogelijkheid meer bij kan zonder de mobo backplate los te maken. En dat dus niet meer ivm slangen op de cpu.
Dus dan maar alles aansluiten en 2e pc gebruiken voor stroom.
 
Ik vind alleen die flowmeter op een niet zo'n mooie plek hangen, begint het ergens op te lijken :)

Ik kon die flowmeter niet echt netjes plaatsen ergens dus had ik echt iets moeten gaan maken daarvoor en daar heb ik geen zin in. Maar ik ben 't met je eens , mooi is anders.
Nu hangt ie recht voor mijn gave reservoir :(
Ik heb ook 't geduld niet meer om er te lang mee bezig te zijn , heb meer dan 1 maand zitten wachten op de Gtx 295 hydro ...om uiteindelijk toch te beslissen die Niet te nemen :icon_eyes:
 
De loop is gevuld en loopt al een dik uur prima zonder lekkages *fingers crossed*

hij heeft het reservoir na de 1e keer vullen nog 3 keer leeg getrokken dus heb nu ruim 1 liter in de loop zitten, straks nog 1 keer tot de nok toe vullen en klaar is kikker

Heb ook de kast al schuin gehouden in alle richtingen om lucht eruit te krijgen , ziet er goed uit moet ik zeggen , enkel nog die miniscule luchtbelletjes die aan de binnenkant van de slangen zitten.

Aangezien ik geen fillport heb gemaakt en moeilijk bij de bovenkant van mijn reservoir kan , heb ik een stuk slang vastgemaakt aan het trechtertje dat ik bij Highflow heb gekocht en dan de slang boven in de reservoir en zo dus vullen. Dan spiegeltje boven reservoir houden om het nivo te zien etc etc tot ie gevuld is :icon_mrgreen:
 
De temps onder full load weet ik nog steeds niet want dat heb ik niet getest. Sommige van mijn ventilators op de rad's draaien niet maximaal omdat ze op 't mobo zijn aangesloten en dan blijkbaar niet genoeg stroom krijgen ??? dus het is zowiezo niet optimaal momenteel maar voorlopig laat ik het zo. Anders moet er nog een stekker op de voeding en het is al 1 grote stekker / snoer-rotzooi.
De idle temp schommelt in bios tussen 26 en 27 graden.
Dat is niet echt laag , maar heb dan ook sli gtx 285 wat voor veel warmte zorgt. Volgende week gaat mijn nieuwe pc pas echt volop gebruikt worden en dan post ik temps en 3dmark vantage score.
Alles is in ieder geval goed gegaan , geen lekkage en ook geen doa's waar ik ERRUG blij mee was want had anders de loop weer leeg kunnen laten lopen en gaan demonteren.
Had alleen in eerste instantie een Vista erop gezet die erg raar deed ... als ik iets wilde installeren duurde dat een eeuwigheid of bleef gewoon hangen.
Heb nu vista eternity erop gezet en draait goed.

Oh en die miniscule luchtbelletjes in de slangen kan je heel makkelijk eruit krijgen door de slang plaatselijk wat dicht te knijpen ;-)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
stigma Nieuwe "water"coole forum hopper Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
M EK-Quantum Kinetic FLT 240 D5 PWM D-RGB : zijn allebei de outlet poorten te gelijk te gebruiken ? Waterkoeling 3
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
C Zijn dit de geschikte onderdelen voor een custom loop?? Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
M Groentje zoekt hulp bij zijn eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 7
Sw333t Inbouw van een computer in een meubel, zijn er zaken waar ik echt op moet letten. Cases en Modding 26
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
H zijn er richtlijnen voor de grootte van radiatoren? Waterkoeling 29
J Welke thermalpads zijn geschikt voor radeon 4890 Problemen & Oplossingen 2
Sw333t [CANCELLED] Goedkope 240mm radiator (mag lek / beschadigd zijn) Gevonden 1
X Zijn er waterblokken voor ASUS GTX550TI DC? NVIDIA 6
Freddy Maak kans op €50, €25, €15 en €10 shop tegoed door behulpzaam te zijn :) HighFlow Forum 36
B Kan je een gevuld waterkoeling systeem op zijn kant leggen? Waterkoeling 5
M welke video kaart zou er geschikt zijn voor een alienware aurora alx Hardware & Software 0
Zehel Welke kleur zijn de kasten van Corsair (verf laten mengen) Cases en Modding 0
Braam Braam zijn pc. Gallery & Build Logs 12
F [CLOSED] wat zijn deze onderdelen nog waard Gesloten 0
cederieck Wat zijn nu de betrouwbaarste ssd voor een raid 0 config ? Hardware & Software 2
T Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies) Advies Waterkoeling Setup 44
Wouter Problemen die bekend zijn. HighFlow Forum 2
K Koeling snelle hulpt gevraagd. Gezocht een medeklusser voor zijn hobby. Overclocking 20
VoYaGeRTM Ze zijn er weer als de kippen bij!! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
J Is deze setup geschikt en welke fan zijn het beste voor een stil systeem ? Advies Waterkoeling Setup 3
Fall3n Welke Aplicaties zijn vereist tijdens het gamen Gaming 8
P Hier Pinda met zijn mATX :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
Sw333t [GEVONDEN] Zwarte sata dvd brander, moet redelijk stil zijn Gevonden 3
Tath NZXT fancontroller behoud zijn instellingen niet Electronica 3
Mannozels Zijn we dan. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
C Welk licht zou goed zijn? Cases en Modding 25
BlaserR93 BlaserR93 aka Harry vd Merbel over zijn HAFfective X1 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Viepert Viepert zijn eerste ervaring met WC Gallery & Build Logs 16
Harjo Harjo zijn "Cosmos S" Black and Red Gallery & Build Logs 75
L Luc en zijn pc. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
F wat zijn jouw beste wensen voor 2011 Algemene Discussies 8
olympus sander en zijn pc. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
T zijn dit passende onderdelen? Waterkoeling 7
K Zal mijn huidige pomp nog voldoende zijn ? (mpc350) Waterkoeling 2
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
Alex Wat zijn jullie nicknames op andere fora? Algemene Discussies 8
w4rlock Het; Welk merk hardeschijf zijn beter topic. Algemene Discussies 19
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
Freddy Zijn jullie WK Ready?! :D Nieuws en Sport 147
MonsterEnergy Hoe zijn jullie begonnen? Cases en Modding 29
D Algen zijn gek op red-bull ! Waterkoeling 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan