• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CCIP] The Next Level

ja is ook wel waar:p maar neem aan dat je de schermen op scharnieren gaat zetten of dat 'fixed' op een balk gemount worden??

Ik ben eigenlijk iets anders van plan maar dat komt vanzelf voorbij. :D

Ziet er super uit Pascal dat klein voetstukje gaat precies wel heel vlot op neer.

Dank je Alain en ja ik stond er van te kijken hoe vlot het ging en hoe stabeil zo een kolom is.
 
Update 6.

Dit weekend weer aan de gang gegaan met mijn desk.Ook heb ik afgelopen week de knelbeveiling van hpr techniek ontvangen.Het is een lange slang met een plakstrip daarin zitten een heleboel drukschakelaars en je hoeft er maar 1 in te knijpen en de kolommen stoppen en gaan vervolgens 5 cm omhoog.

Het pakketje.

19Feb1.jpg


19Feb2.jpg


19Feb3.jpg


Op deze manier wordt de knelbeveiliging strak aangesloten op 1 kolom.Softwarematig worden beide kolommen uitgeschakeld na het indrukken van de schakelaars.

19Feb4.jpg


Ik heb het al getest met de 2 DL2 kolommen en zal er ook nog een kort filmpje van maken.

Bedankt hpr en natuurlijk Marc.



Na het zien van mijn vorige update kreeg ik telefoon van Linak die mij vertelde omdat ik alleen schermen aan de DL5 kolom ga hangen de kolom ook andersom gemonteerd mag worden.Dit heb ik dan ook meteen gedaan.

Ik heb er een bracket voor gemaakt en dit is het eindresultaat.

19Feb5.jpg


19Feb6.jpg


19Feb7.jpg


Er waren mensen die me vroegen waar je deze hefkolommen kon kopen.Er is nu een bedrijf waar je ze ook particulier kan kopen.

Hefkolom DL2

Ik heb besloten om toch maar custom reservoirs te gaan maken.Hiervoor heb ik iets leuks bedacht.Eerst heb ik op de draaibank 4 rvs schijven gedraaid en daarna gaten geboord en getapt met g1/4 draad.

19Feb8.jpg


Daarna heb ik 4 rvs buizen gezaagd met een diameter van 60mm.

19Feb9.jpg


19Feb10.jpg


Vervolgens de schijven in de pijpjes gelast met behulp van een lasmanipulator.

19Feb11.jpg


19Feb12.jpg


Daarna de lassen afgewerkt.

19Feb13.jpg


19Feb14.jpg


19Feb15.jpg


Toen de pjjpen gehecht en afgelast.

19Feb16.jpg


19Feb17.jpg


Daarna de voeten eronder gelast en alvast een beetje gepolijst en dit is het eindresultaat.
Custom 90 graden rvs reservoirs. :)

19Feb19.jpg


19Feb18.jpg


19Feb20.jpg


19Feb21.jpg


19Feb22.jpg


Dit was het weer voor vandaag.
 
ik zou zwaar liegen moest ik zeggen niet jaloers te zijn op jouw tig skills,
ik kan een streepje half-automatisch lassen en daar houd het bij op =(
zeer mooi, ik zoek alleen het beetje het nut ervan,het oogt echt wel mooi maar kweet niet direct of dit goed past in een case
kwestie van smaak :)
keep on moddn
 
Update 7.

Deze week had ik het I/O paneel al opgetekend met de software van de lasersnijder.Vervolgens gebogen en vandaag heb ik het I/O paneel in de desk body gemonteerd.

Het I/O paneel.

shield1.jpg


shield2.jpg


Vervolgens de gaten getapt met M4.

shield3.jpg


Het gat afgetekend waar het I/O paneel gemonteerd wordt.

shield4.jpg


Voor het gat heb ik een haakse slijper gebruikt met een 1mm doorslijpschijf en een vijl om de bramen te verwijderen.

shield5.jpg


Vervolgens gaten geboord en verzonken en het I/O paneel met M4 verzonken inbusbouten vastgeschroefd.

shield6.jpg


shield7.jpg


shield8.jpg


Een oud moederbord gebruikt om het even te passen.

shield9.jpg


shield10.jpg


Dit was het weer voor vandaag.
 
Update 8.

Om te beginnen heb afgelopen week een pakket mogen ontvangen van Noiseblocker met hierin de multiframe casefans voor mijn desk.Noiseblocker heeft mijn project gesponsord met een super korting.



Het pakket met daarin de casefans.

Noise1.jpg


Noise2.jpg


Noise3.jpg


Noise4.jpg


Thanks Noiseblocker and specially Andreas.


Ik ben dit weekend aan de slag gegaan met de custom monitor steun voor mijn 2 schermen.Als eerste heb ik al het materiaal verzameld wat ik nodig had en alles afgetekend,geboord en aan elkaar gelast.

11mrt1.jpg


11mrt2.jpg


11mrt3.jpg


11mrt4.jpg


11mrt5.jpg


11mrt6.jpg


11mrt7.jpg


De onderdelen zijn klaar om gemonteerd te worden.

11mrt8.jpg


Alles gemonteerd en bevestigd aan de kolom.

11mrt9.jpg


11mrt10.jpg


11mrt11.jpg


11mrt12.jpg


Vervolgens heb ik de schermen gemonteerd en dit is het resultaat.

11mrt13.jpg


11mrt14.jpg


11mrt15.jpg


11mrt16.jpg


11mrt17.jpg


11mrt18.jpg


11mrt19.jpg


Ook heb ik een kort filmpje gemaakt van de kolom in aktie.De kolom maakt nagenoeg geen geluid en zonder enige moeite gaan de schermen omhoog en omlaag zonder te schokken of trillen.


Dit was het weer voor vandaag.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
U [CCIP] An unexpected Desk Gallery & Build Logs 70
J [CCIP] BlueDesk Gallery & Build Logs 13
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
S [CCIP] SoulCrusher Gallery & Build Logs 48
T [CciP] 100% Overkill Gallery & Build Logs 31
maomanna [CCIP] Smallz Gallery & Build Logs 45
DjangoSoe [CCIP] Blue Lightning! Gallery & Build Logs 97
djwesz11 [CCIP] White 'n Orange Gallery & Build Logs 17
maomanna [CCIP] Archigram Gallery & Build Logs 10
F [CCIP] Project Black Industrie Gallery & Build Logs 3
Dennis07 Ccip Royal Flush Gallery & Build Logs 153
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
Jason Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Aqua Computers D5 Next Software Problemen & Oplossingen 6
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
ChillPascal [IN-ACTIVE] Thermaltake Level 10 GT Snow Edition (gemod door kier) Verkocht 5
ChillPascal Level 10 GT (Blue/Black/White Theme) Gallery & Build Logs 49
Sparky level 11 treehugger style Cases en Modding 8
Blackruby Thermaltake Level 10 Cases en Modding 37

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan