Update 6.
Dit weekend weer aan de gang gegaan met mijn desk.Ook heb ik afgelopen week de knelbeveiling van hpr techniek ontvangen.Het is een lange
slang met een plakstrip daarin zitten een heleboel drukschakelaars en je hoeft er maar 1 in te knijpen en de kolommen stoppen en gaan vervolgens 5 cm omhoog.
Het pakketje.
Op deze manier wordt de knelbeveiliging strak aangesloten op 1 kolom.Softwarematig worden beide kolommen uitgeschakeld na het indrukken van de schakelaars.
Ik heb het al getest met de 2 DL2 kolommen en zal er ook nog een kort filmpje van maken.
Bedankt hpr en natuurlijk Marc.
Na het zien van mijn vorige update kreeg ik telefoon van Linak die mij vertelde omdat ik alleen schermen aan de DL5 kolom ga hangen de kolom ook andersom gemonteerd mag worden.Dit heb ik dan ook meteen gedaan.
Ik heb er een bracket voor gemaakt en dit is het eindresultaat.
Er waren mensen die me vroegen waar je deze hefkolommen kon kopen.Er is nu een bedrijf waar je ze ook particulier kan kopen.
Hefkolom DL2
Ik heb besloten om toch maar custom
reservoirs te gaan maken.Hiervoor heb ik iets leuks bedacht.Eerst heb ik op de draaibank 4 rvs schijven gedraaid en daarna gaten geboord en getapt met g1/4 draad.
Daarna heb ik 4 rvs buizen gezaagd met een diameter van 60mm.
Vervolgens de schijven in de pijpjes gelast met behulp van een lasmanipulator.
Daarna de lassen afgewerkt.
Toen de pjjpen gehecht en afgelast.
Daarna de voeten eronder gelast en alvast een beetje gepolijst en dit is het eindresultaat.
Custom 90 graden rvs
reservoirs.
Dit was het weer voor vandaag.