• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CCIP] The Next Level

Update 3.

Dit weekend ben ik begonnen met het aflassen en afwerken van de bak.Veel valt er verder niet over te vertellen dus hier dan het eindresultaat.

5feb3.jpg


5feb1.jpg


5feb2.jpg


Aan de achterkant van de bak ga ik de voeding,kabels en de besturing voor de kolommen plaatsen.Ik ga hiervoor een frame gebruiken waar ik een kap overheen maak.Door straks 4 schroeven los te draaien en de kap te verwijderen kan ik gemakkelijk aan de desk werken.

Zo gaat het er ongeveer uitzien.

coverachterzijde.jpg


Als eerste ben ik begonnen met het zagen van de kokers voor het frame.

5feb4.jpg


5feb5.jpg


Vervolgens heb ik alles in elkaar gehecht en afgelast.

5feb6.jpg


5feb7.jpg


5feb8.jpg


5feb9.jpg


Zo plaats ik het frame tegen de bak.

5feb10.jpg


5feb12.jpg


5feb11.jpg


Het volgende wat moet gebeuren is bevestingsgaten maken voor het frame.Ook heb ik een leuk bericht gehad van Linak en die gaan me een kolom sponsoren om de 2 schermen ook electrisch verstelbaar te maken.
Volgende week meer hierover.

Dit was het weer voor vandaag.
 
Die desk ziet er al goed uit Pascal komt precies van de band gerold uit een fabriek :D

Bedankt voor je compliment Alain. :D

Heerlijk als je echt alles bij de hand hebt wat je nodig bent voor een build (gereedschap/materiaal) word weer erg mooi :)

Dat is zeker heerlijk en dank je. :)

Sorry als ik het gemist heb maar wordt een project als dit nu gedaan op aanvraag of is het echt puur hobby voor jou?

Dit is echt puur hobby voor me.
 
Woorden schieten te kort :eek:

Dank je. :)

Dus het beeldscherm kan je straks ook aanpassen op hoogte

ik denk dat je wel en vrachtauto nodig bent om het te vervoeren :p

Dat klopt ik krijg een speciale ingekorte versie met een andere controlebox en bedieningspaneel zodat ik straks alles kan bedienen op 1 bedieningspaneel.Van de vrachtwagen weet ik niet maar ik ben wel heel benieuwd wat de desk gaat wegen als hij klaar is. :D
 
Update 4.

Vandaag heb ik een mooi pakket ontvangen van Linak.

DL51.jpg


Het is dus de bedoeling dat de schermen voor mijn desk ook electrisch in hoogte verstelbaar zijn en daar heb ik een speciaal ingekorte kolom voor gekregen en een nieuwe controlebox en bediening.

DL52.jpg


DL53.jpg


DL54.jpg


DL55.jpg


DL56.jpg


Bedankt Linak en natuurlijk Adwin.



De controlebox beschikt nu over software die de 2 kolommen voor de desk synchroon aansturen en de kolom voor de schermen apart.Ook heb ik er een speciale kabel bij gekregen waar ik de afknelbeveiling op aan kan sluiten.Dus als de desk om wat voor rede ook naar beneden komt als je benen eronder zitten dan zal de desk stoppen.

De afknelbeveiliging krijg ik als het goed is deze week nog.Zaterdag dus aan de gang met de kolom voor de schermen en natuurlijk een testritje hoe het nu werkt.Ik zal hier ook een filmpje van maken.

Tot de volgende. :D
 
Update 5.

Dit weekend weer aan de slag gegaan met de desk.Als eerste ben ik begonnen om het frame te voorzien van blindklinkmoeren.

M5 blindklinkmoeren.

12Feb1.jpg


Pneumatische blindklinktang.

12Feb2.jpg


Ik heb ook maar een filmpje gemaakt hoe een blindklinktang nu werkt.


Vervolgens heb ik het frame voorzien van blindklinkmoeren.

12Feb31.jpg


12Feb4.jpg


Toen heb ik een alu plaat genomen van 3mm en gebogen.Op deze plaat ga ik alles bevestigen.
Zoals de controlebox,bekabeling,voeding etc.

12Feb5.jpg


12Feb6.jpg


Toen gaten geboord in de plaat en verzonken en vervolgens op het frame gemonteerd.

12Feb7.jpg


Vervolgens heb ik de gaten in de desk geboord en verzonken die corresponderen met het frame.Daarna heb ik het frame op de desk gemonteerd.

12Feb8.jpg


12Feb9.jpg


12Feb10.jpg


Nu dit klaar is ben ik aan de gang gegaan met de bevetiging van de kolom voor de schermen.Hiervoor heb ik een aluminium U profiel genomen.

Profiel zagen.

12Feb11.jpg


De gaten boren en verzinken die corresponderen met de kolom.

12Feb12.jpg


12Feb13.jpg


12Feb14.jpg


12Feb15.jpg


12Feb16.jpg


Als laatste heb ik de U aan het frame geschroefd en vervolgens de kolom gemonteerd.

12Feb17.jpg


12Feb18.jpg


12Feb19.jpg


12Feb20.jpg


12Feb21.jpg


12Feb22.jpg


En toen was het tijd om te gaan testen en ik moet zeggen het werkt perfect.Natuurlijk heb ik hier een filmpje van gemaakt.Zodra ik de camera in mijn hand pak loop je kans om zeeziek te worden. :D


Dit was het weer voor vandaag.
 
ga je ook een bediening neer zetten om je buitenste schermen naar binnen te draaien??:p dan is het gelijk copleet XD

ziet er echt nice uit. ik wou maar dat ik de tijd, geld en ruimte/ervaring voor had om dit te kunnen:p
 
ziet er zo gruwelijk uit :)

Dank je. :)

ga je ook een bediening neer zetten om je buitenste schermen naar binnen te draaien??:p dan is het gelijk copleet XD

ziet er echt nice uit. ik wou maar dat ik de tijd, geld en ruimte/ervaring voor had om dit te kunnen:p

Ik vindt het kwa bediening nu wel genoeg het enigste wat er nog bij komt is een afknel beveiliging.Dank je en tijd heb ik ook niet zoveel. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
U [CCIP] An unexpected Desk Gallery & Build Logs 70
J [CCIP] BlueDesk Gallery & Build Logs 13
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
S [CCIP] SoulCrusher Gallery & Build Logs 48
T [CciP] 100% Overkill Gallery & Build Logs 31
maomanna [CCIP] Smallz Gallery & Build Logs 45
DjangoSoe [CCIP] Blue Lightning! Gallery & Build Logs 97
djwesz11 [CCIP] White 'n Orange Gallery & Build Logs 17
maomanna [CCIP] Archigram Gallery & Build Logs 10
F [CCIP] Project Black Industrie Gallery & Build Logs 3
Dennis07 Ccip Royal Flush Gallery & Build Logs 153
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
Jason Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Aqua Computers D5 Next Software Problemen & Oplossingen 6
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
ChillPascal [IN-ACTIVE] Thermaltake Level 10 GT Snow Edition (gemod door kier) Verkocht 5
ChillPascal Level 10 GT (Blue/Black/White Theme) Gallery & Build Logs 49
Sparky level 11 treehugger style Cases en Modding 8
Blackruby Thermaltake Level 10 Cases en Modding 37

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan