• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CCIP] BlueDesk

Joordy

New member
joordy.png

Hallo allemaal.


Ik zit al een tijdje met het idee in me hoofd om een desk in me bureau te maken
Qua naam en dergelijke wist ik nog niet alles. Maar dit is dus BlueDesk geworden (met dank aan Mitssz!)

Het idee van de Desk wort gewoon gemaakt in mn huidige bureau, waar ik redelijk veel aan wil gaan veranderen.
Vervolgens heb ik flink wat tijd in sketchup door gebracht en daar is dit model uit gekomen;

3-1-1.jpg

4-1-1.jpg


Het moederbord zelf moet met de grafische kaart en toekomstige ssd in het gat zichtbaar zijn. De voeding laat ik een soort van onzichtbaar.


Laten we maar verder gaan met de Desk zelf.
Allereerst de bak zelf gemaakt,
IMG_20120923_141947.jpg


Vervolgens heb ik er een voorkant op gezet met plek voor 4x 80mm.
Er komt een tussenwand in om de voeding uit het zicht te zetten. De kabels van de voeding is nu te kort, maar ik heb al een paar verlengkabels besteld die ik wil gaan sleeven met de sleeving van 550 Paracord - Home
Ik ga er nu CoolerMasters fans in doen. Maar wil ze vervangen voor noiseblockers :)

IMG_20120925_144855.jpg

IMG_20120924_152350.jpg


Ik had maar meteen even me moederbord en voeding erin gezet voor de verhoudingen.
De specs van de pc worden;
- Asrock A75m-ITX
- Asus hd 6770
- AMD II X4 631 (OC to 4.0, wil hoger komen met andere koeler. (coolermaster 412s slim?))
- Samsung 1TB harde schijf, in toekomst een ssd erbij.
- Coolermaster Silent pro M2 420W
- Coolermaster geminII m4

IO shieldje zit ik achterpanel, waarschijnlijk maak ik een nieuw achterpaneel want het MDF begint lichtjes te scheuren.
IMG_20120924_165338.jpg

De drie balkjes zijn voor een valse bodem waar ik alle kabels door wil laten gaan, waarschijnlijk worden deze nog verhoogt.
Nu zit er een Houten plaat als dit op, maar waarschijnlijk wordt dit aluminium denk ik.
IMG_20120925_144733.jpg


Na dit alles heb ik alvast het gat in bureau gemaakt, deze kan altijd nog groter worden :)
IMG_20120923_182725.jpg


En als laatste een fototje van hoe me computer er nu bij staat.
1348483736043.jpg


Morgen ga ik weer lekker verder, ik zal jullie snel weer op de hoogte stellen hierover.
Tips en vragen zijn altijd welkom !
 
Laatst bewerkt:
l2jGAl.jpg

Beetje stil hier rond deze build, ik hoop met de kerstvakantie weer verder te gaan..
School geeft me op dit moment iets teveel bezigheden :p

Wel ondertussen een leuk pakketje binnengekregen, thanks Marco !

XjRXTl.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan