• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CciP] 100% Overkill

tommienator

New member
testas-logo.gif


Tijd voor een nieuwe build!
Dit keer geen klassieke casemod, maar een benchtable die ik zelf volledig ga maken.

De benchtable zelf moet wel aan een aantal voorwaaren voor doen:
- De prijs van de benchtable zelf moet goedkoper zijn als bv. een dimastech benchtable of een technofront plexi bench.
- Ze moet genoeg upgrade mogelijkheden en genoeg watercooling voorzieningen hebben zodat ik later eventueel nog wat waterblocken erbij kan zetten indien gewenst.
- Ze moet zeer stevig zijn, wil ze graag nog een aantal jaar gebruiken!

Verwacht zeker en vast geen tot in de puntjes afgewerkte benchtable, ze moet stevig zijn en ik ga voor een hardcore industriele look :evil:! Ze wordt wel gespoten etc. maar zeker en vast niet über fijn afgewerkt.

Afmetingen:
Ze wordt 37cm lang, 43cm breedt en 50 cm hoog.

Ook zal er overdreven plaats zijn voor radiatoren, in de 'kelder' ga ik zorgen dat er 2x 360 rads komen en op de bovenkant kan er nog een 480 rad gehuisvest worden. En als er geen radiator opzit, dan kan deze shroud gebruikt worden voor extra airflow.

Ook zal er gekoeld worden door een TEC, hierbij wil ik Testas te Wommelgem graag bedanken voor de coldplate die zij gaan voorzien voor mijn build van 50*50*10mm alsook Joost en Chiller.

Specs van de TEC:
TEC 1 267 Watt 16,2 Volt (TEC1 12730)
Koel vermogen max. 267 Watt
Aansluitspanning max. 16,2 Volt
Stroom max. 30.7 Amp
Afmetingen 62 x 62 x 4,8 mm.
Lengte aansluitdraden ca. 150 mm.
gewicht ca. 90 gram
R=0.27 ohm, 127 couples
Vergelijkbaar met:
Kryotherm n/a
Melcor n/a
Marlow n/a

En specs van de voeding die voor de TEC gebruikt wordt:
PSIN30024 SCHAKELENDE VOEDING - 300W - 24VDC - GESLOTEN CHASSIS
koeling: geforceerde convectie
schroefaansluitingen
beveiligingen:
kortsluiting
overbelasting
automatisch herstel
vooraf getest op 100% vermogen
zeer betrouwbaar
EMC-norm: FCC deel 15
veiligheidsnorm: UL1012

Verder, de hardware die voor de build gebruikt wordt:
(nog altijd dezelfde als bij de vorige builds.)
Cpu: I7 860
mobo: Evga p55FTW
graka's: 2x MSI GTX460 Hawks
Geheugen: Corsair Dominator Quad kit 16gb 1866mhz
PSU: Cooler Master Silent pro 850watt
HDD's/SSD's: Corsair Force 3120gb, 2x Corsair Nova 32GB en 1x WD GP 1TB 64mb.

En de waterkoeling:
Rads: XSPC RX360 & RX240
pomp: 2x DC12-400 (weet het, overkill.. Maar is leuk :lol:)
Cpu block: EK Supreme plexi
en dan 13/19 tubing en een variatie aan 13mm Feser fittingen.

Voila dat was het allemaal zo'n beetje voor de technische gegevens...

update 1

Vandaag even langs onze smid gegaan om de staven te laten snijden... Aangezien ikzelf niet zo'n vaste hand heb... En het is even goed gebeurd als hij onze paarden beslaagd :D.

8031228.jpg

8031238.jpg


En dan even het onderste gedeelte maar in elkaar steken... Het zijn L profielen, al heb ik hier een beetje spijt van! Had beter viekante staven gebruikt aangezien dat nog een tikkeltje stevig geweest was!

8031240.jpg


En vervolgens de vierkante staven eraan gepopnagelen...

005.jpg

010.jpg


En het toaal plaatje:

008.jpg

(lijkt wel scheef te staan... Maar ligt puur aan de foto... De vierkante staven staan zo kaarsrecht als iets :D.)

Voila, dat was het voor vandaag ;).
 
Laatst bewerkt:
Update 2.

Ik kon het vandaag toch even niet laten... Het was mooi weer dus tijd om de decoupeerzaag mee buiten te nemen en aan de slag te gaan :D.

Nu, de étages van de bench worden van 1mm dik staal gemaakt. Dacht hier in het begin aan voor aluminium... Maar ik kon niet dik genoeg krijgen in de winkel dus maar inneens voor staal gegaan.
En voor de shrouds ben ik voor een massief dik 1.5mm staal gegaan... Lekker zwaar spul maar dat maakt het ook extra stevig.
Heb de shrouds al op maat gezaagd (lengte en breedte) en afgetekend waar de radiators gaan komen.
Verder ook de étages gezaagd op maat enkel nog morgen de hoeken uitzagen en ze kunnen op de bench gemonteerd worden...

8036458.jpg

8036471.jpg

8036477.jpg


En morgen alles uitsnijden en de étages monteren aan de bench...

Ook heb ik de bestelling voor de TEC moeten anmuleren, ik had de site zo'n 5x doorgelezen... Maar ik was er blijkbaar niet toe gekomen te zien dat de TEC een grotere variant was dan 50*50... Dus, ik moet voor de 300watt variant gaan van 50*50! Wel spijtig ergens, want zo verlies ik wat meer aan koelingkracht.

Dus de specs van mijn nieuwe TEC zijn:
TEC 1 300 Watt 31,5 Volt (TEC1-26316HT)

Thermo elektrisch koelelement.z.g. TEC of Peltier.
Koel vermogen max. 300 Watt
Aansluit spanning max. 31,6 Volt
Stroom max. 16 Amp
Afmetingen 50 x 50 x 3,1 mm
Lengte aansluitdraden ca. 60 mm. Teflon
Max element temperatuur 200 °C
gewicht ca. 37 gram
 
Update 3

Vandaag een heel aantal uurtjes bezig geweest!
De shrouds gemaakt voor de rads en mijn étages gemaakt..
Schade: 1 decoupeerzaagje naar de bom (het werd gloeiend rood als ik het in het 1.5mm staal zette en ik kon het gewoon buigen... en dat zelfs zonder al te veel druk te zeggen op de zaag...) en mijn garage zag er zo uit...

8044677.jpg

(Coole werkbank hé. Real ghetto style :D.)

Maar goed, de radiator shrouds gemaakt...

8044720.jpg

(ze moeten nog zwaar bijgevijld worden, maar dit doe ik pas op het einde ;). Nu even snel met de dremel overgegaan zodat de scherpe raden weg waren.)

Heb wel 1 foutje gemaakt! Had op mijn grootste shroud 2 tekeningen gemaakt, omdat de ene verkeerd was maar op de andere kant getekend. Maar uiteraard met omdraaien even niet meer weten wat wat is, dus een klein stuk verkeerd gezaagd. Maar goed, als er fannen overhangen en een rad ophangt zie je het niet... Dus doe ik ook niet echt de moeite om het eventueel op te vullen.

8044755.jpg


Alles vervolgens gemonteerd....

8044786.jpg

8044789.jpg


En dan de bovenste étage er maar eens opgelegd.

8044792.jpg

8044797.jpg


Nu, ik verschoot er van hoe stevig de bench geworden is met de onderste plaat er in te monteren! Kan ze gewoon bij 1 poot opheffen en ik voel niets van beweging... Dus stevig is ze allesinds al zeker en vast :D.

Voila, dat was het voor deze keer ;).
 
Mooi hoor! Het bevestigen van de alu buizen mbv popnagels is goed gevonden. Ik heb zelf ook een frame gemaakt van 15x15 alu buizen en opgelost door deze met 90 graden hoeken te bevestigen.

Als je echt die grill nog wilt fixen zou ik 2 componenten metaallijm van bison gebruiken. Ideaal als opvulling en "ijzer"sterk :p.

Succes met je build!
 
Haha, thnx ;)! Ja zal eens zien als ik het in de winkel vindt en het wat meevalt van prijs hé :).

Juist even gebeld met teccoolers.nl! Aangezien ik een andere TEC moest hebben.
Nu, als de prijs wat meevalt ga ik een custom tec laten maken, dan hoop ik op een 280/300watt @ 24V! Maar ik denk dat de prijs van zo'n jongens echt wel exponentieel :(.
Anders ga ik ofterwijl voor de 300 watt @ 31.5V, maar hij zei dat die in prijs toegenomen was! Dus, als die te duur wordt neem ik de tec van swiftech van 226W...

Aangezien ik van die 300W tec maar zo'n 230W overhouw na ze aan te sluiten op een 24V psu... Dus dan ga ik niet meer betalen als ik een swiftechje aan dezelfde prijs kan hebben en er uiteindelijk evenveel aan overhouw.
 
Update 4

Oké, een nieuw updatje... Heb een tweetal pakjes in ontvangst mogen nemen!
Een Coldplate puur koper van 1cm dikte... Dit gaat lang schuren worden :(.

8073810.jpg

8073823.jpg


Thnx nogmaals aan Hans van Testas!

En het volgende pakketje... Is deze jongen!

8073833.jpg

8073838.jpg

8073840.jpg


Uiteraard, nog geen 5 minuten nadat het pakketje erwas al direct een kabel gemaakt voor de psu... Had hier nog een oude kabel liggen, dus die maar even genomen!

8073843.jpg

8073844.jpg


En dan eens aangezet om te horen wat de fan deed! En dit stond me zeker en vast NIET aan! Dus, na 10 min dat de psu in mijn bezit was, even al opengevezen al hopend dat de fan niet vastgesoldeerd was, en alle geluk was dit niet het geval.

8073852.jpg


Maar, deze fan wordt er uit gegooid en ga ze vervangen door een 80mm fan, of ik ga hem volledig passief laten en zo dicht mogelijk tegen mijn rad zetten dat er zo wat aiflow over kan. Want hij gaat serieus warm worden aangezien hij bijna op 100% zal gaan werken!

Dan, nog wat aan de bench gewerkt...

Eerst gaatjes geboord voor vijsjes om het moederbord wat hoger te zetten (ben de naam er even van kwijt :p.) En inneens tape geplakt waar ik gaten ga snijden voor de kabels!

8073879.jpg

8073873.jpg


Verder, me even beziggehouden met hoe ik de HDD's ga bevestigen etc. Voor de SSD's heb ik een mooi 2.5" SSD kooitje nog gevonden van mijn CM Storm trooper, en voor de HDD's ga ik de bevestigingen gebruiken van mijn Haf932, deze boord ik vast in het onderste panel en daarop kan ik dan mijn DVD speler leggen :).

8073892.jpg

8073894.jpg


En verder nog gekeken voor de bovenste etage.. Dus, heb 90°hoeken nu vastgepopt tussen het radshroud en de vierkante staaf. Zo kan het tevenens nog gebruikt worden om de bench sterker te maken! En kan ik toch zonder probleem zo de bovenste etage er af nemen.

8073898.jpg


Voila, dat was het voor deze keer ;).
 
Wat is precies de bedoeling van dat blok koper :p? Btw die 90 graden hoeken lijken van de gamma te zijn, en zijn vaak > 90 graden. Ik zou ze even met een hamer bewerken zodat de 90 graden zijn (heb namelijk dezelfde). Anyway, looking good!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
U [CCIP] An unexpected Desk Gallery & Build Logs 70
J [CCIP] BlueDesk Gallery & Build Logs 13
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
S [CCIP] SoulCrusher Gallery & Build Logs 48
maomanna [CCIP] Smallz Gallery & Build Logs 45
DjangoSoe [CCIP] Blue Lightning! Gallery & Build Logs 97
PasLis [CCIP] The Next Level Gallery & Build Logs 471
djwesz11 [CCIP] White 'n Orange Gallery & Build Logs 17
maomanna [CCIP] Archigram Gallery & Build Logs 10
F [CCIP] Project Black Industrie Gallery & Build Logs 3
Dennis07 Ccip Royal Flush Gallery & Build Logs 153
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
R Bitspower D5 mod met EK-XRES 100 Revo D5? Waterkoeling 0
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Upgrade Kit 100(POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Tath Bitspower Water TanK Z-Multi Ultra 50/100/150/200/250 (POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
M Vraagje m.b.t. levertijd EK DDC X-RES 100 CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
stefan787 100% modulaire voeding Gevonden 2
k.3nny [Gezocht]100% modulaire voeding[CHEAPOOOOOO] Gevonden 5
B [REFUSED] ca. 100 uv leds 5MM Verkocht 2
Aequitis Ek -d5 x-res 100 csq & 140 csq HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M [Waterkoeling] €100 I5 760 Advies Waterkoeling Setup 2
Joren EK WB DDC X-res 100 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
l3p [VERKOCHT] Koolance PMP-400 + Koolance Heatsink + EK-DDC X-RES 100 Verkocht 1
A EK-Multioption RES X2 - 100 Basic gescheurd Waterkoeling 4
J “audio endstage” Koolance Exos 2.5 and 2xMVR-100 Waterkoeling 1
Sw333t [CANCELLED] Mat witte PVC Folie 0,75mm dik. Afmeting: 140 cm x 100 cm. Verkocht 6
Source [CANCELLED] Jiba cadeaubon t.w.v. €100 Verkocht 12
Vissa [VERKOCHT] EK RES X2 100 Basic Verkocht 1
w4rlock Lan Gear Da Box 100 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Rico Hulp met CODMW2, wanneer 100% uitgespeeld? Gaming 9
Slader GF 100 foto met DX11 Nieuws en Sport 3
K0G3L Socket 1156 onder de € 100,- ! Nieuws en Sport 4
Foxdelta-Mods EK-Multioption Reservoir 100 rev.2 Waterkoeling 13
M 280 gtx met waterkoeling 100 graden? Waterkoeling 16
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
J "the blue overkill" Gallery & Build Logs 6
I Overkill Gallery & Build Logs 9
Busterben Koolance overkill extravaganza HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan