• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CCIP] Blue Lightning!

Update 6!!!

Eindelijk Update 6! Ik heb een lange pauze genomen wegens omstandigheden maar ik ga weer verder aan deze build.
Het spijt me voor het lange wachten met updates.

Zo zag het uitgezien voordat ik bedacht om een nieuwe kast/buro te gaan maken, vooral het ikea buro vind ikzelf spuug lelijk dus die heb ik er meteen uitgehaald en vervangen met een eigen gemaakt buro. maar eerst even de foto's van de kast aan de muur.
sLdSTh.jpg

PV3eN.jpg

pO1Lbh.jpg

aCOuQh.jpg

Daarna bij Ikea wezen kijken voor een buro heb uiteindelijk een groote zwarte plaat gekocht met een aluminium strip aan de voorkant omdat de trap midden in de kamer omhoogkomt moest er een stuk van het buro af zodat je er nog langs kan lopen. Eraf gezaagd aluminium balk gebogen en weer vast gelijmd:

9swfHh.jpg

Meteen even van ijzeren tafel poten de muur steunen gemaakt en gepolijst zodat ze mooi glimmen blanke lak erovereen en ze zien er mooi uit, meteen in de muur vastgeketend:

hApiJh.jpg

Of2zOh.jpg

TJrX3h.jpg

Ik had bijna geen ruimte omdat het oude buro er nog stond maar als ik die al had weggehaald kon mijn broer niet computeren en dat was ook geen optie, dus toen het nieuwe buro hing meteen alles overgeladen en weer aangesloten!

8V6hih.jpg

CyN6Zh.jpg

md1wfh.jpg

Als het goed is komen vandaag de 3 nieuwe Acer G245HQbid 24inch schermen binnen die ik gister heb besteld, als ik die aangesloten heb zal ik nieuwe foto's uploaden (vanavond of morgen).
ycFpB.jpg

ty,

het buro is 2,10m breed maar door de schuinen kant kan ik daar maar 1,85m van gebruiken, de schermen zijn 0,6m dus ze zouden in een hoek van 0graden kunnen staan maar ik denk dat ik ze wel een beetje gedraaid.

Update 7

Heb mijn 3 schermen binnen! meteen neergezet en kabels opnieuw aangesloten, het vervelende is dat op de videokaarten
2XDvi
1XHdmi
2Xmini-displayport

alleen ik blijk de dvi en hdmi niet alle 3 tegelijk te kunnen gebruiken waardoor dat ik 2 display converters moet gebruiken voor alle 4 de schermen :(, dat kost me weer 50euro......

maar hier de foto's van het buro+ 3 schermen.

s2uSg.jpg

ACVkT.jpg

rF9lU.jpg

Als er nog ideen zijn voor een muurstuin die ik kan maken die niet heel veel werk kost om te maken, alle tips zijn welkom!

reactie

Ik ben zelf 16 en doe ict opleiding dus niet echt iets met metaalbewerking.
maar mijn vader help veel mee en ik kan wel een beetje boren/lassen/slijpen/zagen xD.
Het bedrijf Machinefabriek Santbergen heeft voor mij de platen gelaserd en Kin Machinebouw heeft ze gebogen.
voor de rest gebeurd allen in de schuur.

Update 8

Update 8

Na lang wachten is er eindelijk een hele grote update met meer dan 50 afbeeldingen!
Ik zal meteen beginnen met het bedanken van CD-ROM-LAND voor het sponsoren van een defecte 4870X2 om te meten en passen in de kast zodat ik mijn goeie gpu's voortaan niet in de schuur bij het lassen en slijpen hoef te hebben, Heel erg bedankt! en natuurlijk ook fijn is de goede support in de winkel altijd.
CHJHR.jpg

oVIVx.jpg

:icon_biggrin::icon_biggrin::icon_biggrin:

Altijd leuk als je een bestelling prongelijk 2x doet omdat je bent vergeten dat je hem al een keer gedaan hebt.......:icon_confused:
gjcPj.jpg

Meteen de GPU in de kast gelegd om te kijken hoe het eruit zou zien, daarna opgemeten afgetekend en aan het frezen gegaan:
TwKDi.jpg

7739H.jpg

nJRgU.jpg

q8CFi.jpg

h5odb.jpg

cZOCI.jpg

wuZUN.jpg

En een gat erbij gemaakt voor de 4X6pin kabels en 2X4pin voor mobo.
ff alles geschuurd en een gat bij geboord zodat ik de gpu vast kan klemmen.

tMrEG.jpg

UjQ9O.jpg

CQORn.jpg

z0NqO.jpg

U3ZE0.jpg

Bij deze foto is het goed te zien dat de kaart net achter het hoekje blijft hangen waardoor ik hem verder niet hoef te ondersteunen of vast te zetten:
jswCo.jpg

vrZNz.jpg

Soundblaster:
Fb5r6.jpg

eEeWn.jpg

Lang nagedacht waar ik de Soundblaster zou plaatsen maar uiteindelijk leek het mij het makkelijkst die gewoon op de bodem te zetten, hierdoor is de speaker aansluiting gewoon aan de achterkant en is de 3.5jack aan de zijkant dus makkelijk lostekoppelen.
gaten geboord en geslepen.

JNgV3.jpg

SgSUK.jpg

sQBd2.jpg

Fkc8m.jpg

8DxPq.jpg

EvEcU.jpg

IO/Pannel

Mijn vader kwam met een oude voeding aanzetten en ik dacht meteen: Die knop moet ik hebben!!!.
zo gezegd zo gedaan, voeding uit elkaar knop verbouwen zodat hij trugveerd ipv aan/uit.
blauw gespoten en ik heb weer veel bespaart op de switch.

DEh3o.jpg

LkQQv.jpg

sJSsH.jpg

Ik heb via Tweakers.net een fancontroller kunnen bemachtigen voor een zeer lagen prijs.
Met dank aan Roefje.
Het is een Sunbeam Rheobus met 4 kanalen ieder 20Watt waardoor ik dus op 1 kanaal makkelijk 3 fans kan aansluiten.
deze fancontroller heeft natuirlijk ook mooie blauwe leds :038:

fuuN7.jpg

LFCkR.jpg

VOryc.jpg

Fan controller/ aan knop/ flcc knop afgetekend in het zijpanneel en uitgefreesd daarna geschuurd.
fancontroller vastgemaakt met 2 90graden hoekjes en m4 bouten:

ensro.jpg

qPICl.jpg

IkqXJ.jpg

u1F77.jpg

x2LoQ.jpg

Ook nog even de aan/uit'zetkabel verlengd en een stukje gesleeved:

An8kc.jpg

Bouwen!

Eindelijk ik kon alles in de kast proppen en kijken of het werkt.
Eerst de kast binnen gezet omdat er in de schuur nogal veel stof is daarna alle hardware ingebouwd zoals bij een gewone pc alleen dan op een beetje andere plaatsen.

8Ffde.jpg

YAcv2.jpg

En natuurlijk bij het opstarten een bsod....:':)':)'(
maar gelukkig na 2X opnieuw opstarten geen bsod :003: en een werkende windows 7!
Dan is zoon ingebouwde monitor tog wel heel handig.
Na een paar benchmarks te hebben gedaan is geleken dat Crossfire waarvan de eerste gpu 1 extender heeft en de andere 3 extenders dat hij hetzelfde presteert! weer een groot + punt. Deze extenders worden natuirlijk nog wel van kleur veranderd maar ik weet nog niet precies hoe, of ik gebruik verf mischien UV blauwe tape? Iemand een goed idee laat maar weten!

qUiMu.jpg

zVsRF.jpg

C8ri2.jpg

Omdat het moet... hier zijn de foto's van de achterkant, een beetje geprobeerd om cable managment toetepassen maar das niet echt gelukt, als de kast is gespoten en ik zeker weet hoe alles komt te zitten ga ik hier meer moeiten in stoppen:

Dpb0G.jpg

Fiz9y.jpg

HAe3M.jpg

Scythe Mugen 2 Rev. B MOD

Volgens mij ben ik de eerste die iets leuks doet met een mugen cpu cooler want ik heb er verder geen kunnen vinden.
weinig tekst want foto's laten wel zien wat ik bedoel.

59UlB.jpg

PpktM.jpg

FoiXb.jpg

ehzYb.jpg

YiRWt.jpg

Y1Ncy.jpg

ByMeu.jpg

YbGYD.jpg

U5Icr.jpg

Wh0wp.jpg

En dan natuurlijk het eindresultaat in het donker plus de "Mugen Mod":

6WLCf.jpg

y9jdZ.jpg

DqDLM.jpg

GV3xd.jpg

9kRtd.jpg

http://i.imgur.com/9kRtd.jpg
link naar hogere resolutie.
Sommigen zullen nu mischien denken: Waar is de ssd gebleven? maar die licht achter de kast omdat het snoer niet lang genoeg is moet ik daar nog even verloopstukje voor kopen voor €3,95.

dit waren de foto's van voor het spuiten ik hoop dat ik deze week nog kan spuiten omdat ik volgende week op vakantie ga en anders duurt het nog 3 weken voordat ik weer kan update.

Tot de volgende update!

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
U [CCIP] An unexpected Desk Gallery & Build Logs 70
J [CCIP] BlueDesk Gallery & Build Logs 13
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
S [CCIP] SoulCrusher Gallery & Build Logs 48
T [CciP] 100% Overkill Gallery & Build Logs 31
maomanna [CCIP] Smallz Gallery & Build Logs 45
PasLis [CCIP] The Next Level Gallery & Build Logs 471
djwesz11 [CCIP] White 'n Orange Gallery & Build Logs 17
maomanna [CCIP] Archigram Gallery & Build Logs 10
F [CCIP] Project Black Industrie Gallery & Build Logs 3
Dennis07 Ccip Royal Flush Gallery & Build Logs 153
Slade Blue and Red, or Red and White Tubes? What looks better? HighFlow Forum 1
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Hightower Blue Horryzen Gallery & Build Logs 106
Q Aquaero 6 XT blue USB fan controller HighFlow Webshop 2
Freddy Ledger Blue Review / Ervaring HighFlow Product Reviews 2
Q UV blue reageert slecht op UV licht Waterkoeling 6
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
J Monsoon Series Two D5 Premium Dual 5.25 Reservoir blue en basic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
J "the blue overkill" Gallery & Build Logs 6
TinusB USB 3.0 extension cable blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
TinusB Aerocool DS Edition 140mm Fan - BLUE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
88Gamer88 [REFUSED] D-Tek FuZion v2 en XSPC RS240 UV Blue Verkocht 1
Pharlap [VERKOCHT] Eheim 1048 met Innovatek AGB-O-Matic - Reservoir Blue Verkocht 1
K Aerocool Dead Silence 12cm Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Pharlap [VERKOCHT] Innovatek AGB-O-Matic - Eheim 1046/1048 Reservoir Blue Verkocht 5
volcom NZXT Phantom 410 Midi-Tower - white / blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
kier Cooler Master Blue flame MbK Gallery & Build Logs 27
B Mayhem Blue Dye HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
l3p [VERKOCHT] 3 x Enermax T.B. Vegas Duo UCTVD14A 140mm Fan - Blue/Red- 1500RPM Verkocht 9
Sw333t Lamptron Blue and White Dual Color LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
ChillPascal Level 10 GT (Blue/Black/White Theme) Gallery & Build Logs 49
ChillPascal FrozenQ Liquid Fusion Blue Reservoir V2 Waterkoeling 2
D FlexLight SMD Leds - 30x 2mm Leds Blue - 30CM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
G Mayhems X1 UV Blue Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
J I'm Blue... Gallery & Build Logs 7
N Nielz1990 - Niels van den Berg - Blue EliteKiller Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
J Corsair 800D Simple Black nd Blue Gallery & Build Logs 42
Luculenus Mayhems Dye UV Clear Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Mannozels Enermax T.B. Apollish 8cm Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
K Haf 922 Blue Cases en Modding 1
T Aerocool 140mm shark fan Blue edition. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
H Xigmatek 140mm PWM Fan XAF-F1456 (Blue) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Rooneys [VERKOCHT] NZXT FS-200LED BLUE 200mm Verkocht 1
E 4-Pin Molex Female UV blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan