Update 8
Update 8
Na lang wachten is er eindelijk een hele grote update met meer dan 50 afbeeldingen!
Ik zal meteen beginnen met het bedanken van CD-ROM-LAND voor het sponsoren van een defecte 4870X2 om te meten en passen in de kast zodat ik mijn goeie gpu's voortaan niet in de schuur bij het lassen en slijpen hoef te hebben, Heel erg bedankt! en natuurlijk ook fijn is de goede support in de winkel altijd.
:icon_biggrin::icon_biggrin::icon_biggrin:
Altijd leuk als je een bestelling prongelijk 2x doet omdat je bent vergeten dat je hem al een keer gedaan hebt.......:icon_confused:
Meteen de GPU in de kast gelegd om te kijken hoe het eruit zou zien, daarna opgemeten afgetekend en aan het frezen gegaan:
En een gat erbij gemaakt voor de 4X6pin kabels en 2X4pin voor mobo.
ff alles geschuurd en een gat bij geboord zodat ik de gpu vast kan klemmen.
Bij deze foto is het goed te zien dat de kaart net achter het hoekje blijft hangen waardoor ik hem verder niet hoef te ondersteunen of vast te zetten:
Soundblaster:
Lang nagedacht waar ik de Soundblaster zou plaatsen maar uiteindelijk leek het mij het makkelijkst die gewoon op de bodem te zetten, hierdoor is de speaker aansluiting gewoon aan de achterkant en is de 3.5jack aan de zijkant dus makkelijk lostekoppelen.
gaten geboord en geslepen.
IO/Pannel
Mijn vader kwam met een oude voeding aanzetten en ik dacht meteen: Die knop moet ik hebben!!!.
zo gezegd zo gedaan, voeding uit elkaar knop verbouwen zodat hij trugveerd ipv aan/uit.
blauw gespoten en ik heb weer veel bespaart op de switch.
Ik heb via Tweakers.net een fancontroller kunnen bemachtigen voor een zeer lagen prijs.
Met dank aan Roefje.
Het is een Sunbeam Rheobus met 4 kanalen ieder 20Watt waardoor ik dus op 1 kanaal makkelijk 3
fans kan aansluiten.
deze fancontroller heeft natuirlijk ook mooie blauwe leds :038:
Fan controller/ aan knop/ flcc knop afgetekend in het zijpanneel en uitgefreesd daarna geschuurd.
fancontroller vastgemaakt met 2 90graden hoekjes en m4 bouten:
Ook nog even de aan/uit'zetkabel verlengd en een stukje gesleeved:
Bouwen!
Eindelijk ik kon alles in de kast proppen en kijken of het werkt.
Eerst de kast binnen gezet omdat er in de schuur nogal veel stof is daarna alle hardware ingebouwd zoals bij een gewone pc alleen dan op een beetje andere plaatsen.
En natuurlijk bij het opstarten een bsod....:'
'
'(
maar gelukkig na 2X opnieuw opstarten geen bsod :003: en een werkende windows 7!
Dan is zoon ingebouwde monitor tog wel heel handig.
Na een paar benchmarks te hebben gedaan is geleken dat Crossfire waarvan de eerste gpu 1 extender heeft en de andere 3 extenders dat hij hetzelfde presteert! weer een groot + punt. Deze extenders worden natuirlijk nog wel van kleur veranderd maar ik weet nog niet precies hoe, of ik gebruik verf mischien UV blauwe tape? Iemand een goed idee laat maar weten!
Omdat het moet... hier zijn de foto's van de achterkant, een beetje geprobeerd om cable managment toetepassen maar das niet echt gelukt, als de kast is gespoten en ik zeker weet hoe alles komt te zitten ga ik hier meer moeiten in stoppen:
Scythe Mugen 2 Rev. B MOD
Volgens mij ben ik de eerste die iets leuks doet met een mugen cpu cooler want ik heb er verder geen kunnen vinden.
weinig tekst want foto's laten wel zien wat ik bedoel.
En dan natuurlijk het eindresultaat in het donker plus de "Mugen Mod":
http://i.imgur.com/9kRtd.jpg
link naar hogere resolutie.
Sommigen zullen nu mischien denken: Waar is de ssd gebleven? maar die licht achter de kast omdat het snoer niet lang genoeg is moet ik daar nog even verloopstukje voor kopen voor €3,95.
dit waren de foto's van voor het spuiten ik hoop dat ik deze week nog kan spuiten omdat ik volgende week op vakantie ga en anders duurt het nog 3 weken voordat ik weer kan update.
Tot de volgende update!