Update 4
UPDATE 4
Eindelijk update 4 is er, sorry voor het lange wachten maar had het druk met andere dingen en kon er weinig aan werken.
hier de hdd/ ssd mod die ik beloofd had.
Ik was al een tijdje terug begonnen aan het plexiglas zagen voor de ssd maar omdat ik toen nog geen led's had heb ik besloten alles in deze update te zetten. het is de bedoeling dat er achter de ssd een plexiglas plaat komt van 8mm dik en die te verlichten met 2 leds.
dit is de ssd die ik heb:
een plexiglas plaat gezaagd met dezelfde maten als de ssd:
gewoon gezaagd met de hoekzaag omdat het blad zo groot is word hij niet snel warm en smelt het niet dicht.
na het schuren met de slijptol zag het er al een stuk beter uit
daarna alle zijde geschuurd met 400
na nog een tijdje schuren met 800 vond ik het wel lang genoeg duren
om hem nog gladder te maken heb ik het een keer schoongemaakt met "commandant cleaner 4".
Toen de gaatjes afgetekend geboord en gepast:
Ik zie nu pas dat het plexiglas plaatje ondersteboven zit waardoor dezen er 5mm bovenuit steekt ik moet hem nog ff omdraaien dan klopt hij wel met de ssd
Heb de led's op een molex connector aangesloten want ze werken namelijk op 12V en dat is hetzelfde als een computer fan.
De plexiglas plaat ook even in de kast gepast met schroeven, ik heb er nog een stukje aluminium folie tussen gedaan zodat het licht beter verspreid.
Nog 2 extra gaatjes geboord voor de leds, en dan de prik erop:
Deze is zonder aluminium folie.
Deze is met aluminium folie, ik vind het best groot verschil.
HDD
Het leek me leuk om mijn 320gb hdd open te schroeven en te kijken wat ik ervan kon maken, zo gezegd zo gedaan.
hier hoef ik weinig bij te vertellen want foto's laten het hele proces zien:
Mijn ontwerp
Dubbelzijdig tape om het plexiglas plaatje mee vast te zette.
Met silicone kit de randen ingevuld om te zorgen dat hij stof dicht blijft
ook even 2 leds aan een molex stekker gekoppeld deze keer met ductape ipv krimpkousjes omdat ik die niet had liggen op dat moment, daarna de leds vastgelijmd met een lijmpistool in de deksel van de hdd.
Wn ook weer testen met stroom erop:
En natuurlijk testen aan een computer.
Ik ben al begonnen aan mijn cd-drive mod maar die moet nog ff worden gespoten en dan komen daar foto's van.
Ik heb nu alles in de kast zitten (Leds,
Fans, CCFL, hdd, ssd) moet nog ff op stroom zette en dan kunnen jullie de foto's zien van het resultaat in het donker.
toedoe lijst:
* cd-drive modden en Verven
* gpu sloten uitzagen.
* cpu cooler voorzien van led en een mooiere fan
* 24pin opening uitzagen
* gehele kast zwart spuiten
* Bliksem airbrushen
* bevestigings steunen aan de muur maken
* buro zagen en ophangen aan de muur
* schermen bestellen
* beugel maken voor de schermen
* control panel maken voor onder het buro met power button etz.
* genieten van een werkende pc./