• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CCIP] Blue Lightning!

Wat te doen met de fans?

bedankt!

Ik zit alleen met een probleem ik heb twee coolermaster blue led fan 120mm waarvan ik er nog 2 bij bestel voor de bovenste 4 gaten. ik heb ook nog 4 gewoon zwarte 120mm fans zonder led:
n8Ad6.jpg

deze wou ik aan de onderkant van de kast plaatsen maar het lijkt me niet echt mooi om daar 3 verschillende soorten te doen. ik d8 zelf aan UV blauwe fans maar die kosten 13euro per/stuk, dus dan zou het in totaal 13*5= 65euro + 2*11euro= 76euro dat vind ik nogal duur voor een paar fans.. weet iemand een oplossing? of is het niet heel erg als alle fans aan de onderkant een ander type zijn?

mischien weet iemand een site of 2de hands waar ik goedkoper fans kan kopen? dan zou ik het graag horen!
toch wel mooi een stapeltje fans:icon_super::
BzCNR.jpg


____________________________________________________________________
Toch wel leuk om te zien al die mensen met die sponsors :snik:snik
 
maarja... 76euro voor een beter niveau.
ik hoop dat ik nog ergens een aanbieding vind of dat coolermaster weer eens aardig wild doen :p, ik ben al aan het zoeken op internet naar een lading 2de hands fans maar kan ze niet echt vinden.

__________
HeLp
 
eey, bedankt voor de links ik wist niet dat ze bij highflow goedkoper waren dan bij andere shops! daar bestel ik zoizo 2 van die zwarte.
het nadeel aan die witte is dat je de lelijke kant ziet als ze onder in mijn kast zitten en bij die zwarte kan je dan noge het draadje afplakken maar denk dat dat bij die witte niet zo mooi is, of wel?
 
Stomme TNT... heb mijn 120mm fans nog steeds niet binnnen! volgens trackandtrace komen ze morgen binnen! eindelijk...

sorry dat update 4 wat langer duurt :(
maar ik zal jullie niet teleur stellen met de volgende grooten update, word verwacht in de komende dagen.
 
Spullen binnen!

Spullen binnen!

ik heb nu alle spullen binnen! behalve de leds die ik op ebay heb besteld voor hdd/ssd/mugen,

hier een foto van de fans:
fdYJf.jpg

W4JYyh.jpg


Ik dacht laat ik ook is van alle hardware de dozen bij elkaar zetten en een mooie foto maken, dus die heb ik hierzo:
edxR4h.jpg


Ik had alleen maar foto's van sketchup en daar kan ik moeilijk licht bij toevoegen. ik ben nu al een paar dagen bezig met cinema 4D en heb een mooiere foto van het uiteindelijke resultaat gemaakt. was wel ff lastig met programma doorhebben maar dat ga ik voortaan mijn casemods gebruiken! echt een aanrader. je kan namelijk gewoon sketchup bestander exporteren als .3ds en dan in cinema 4d importeren en gewoon licht toevoegen :eusa_drool::
GzlvMh.jpg

de bliksem die je ziet ga ik proberen op de binnenkant te airbrushen.


ik ben nu bezig met sleeven en hoop dat ik vanavond alle fans heb gesleefd!
kB39Dh.jpg
9cHjDh.jpg
 
Ben al een dag bezig met sleeving... is best lastig de eerste keer.
ik had 5 fans gedaan maar toen ik ze aan deed bleken de fan bladen tegen de draad aan te komen. moest het opnieuw.

maar ben nu al weer bezig en heb er 2 van de 9 gedaan, dus binnenkort komen de fotos met fans en led.

heb de led's binnen dus kan ik mijn foto's van hdd en ssd mod ook uploaden! heb ik namelijk al gedaan maar nog zonder led dus dacht dan wacht ik ff met uploaden.
Q9ujnh.jpg

KArqqh.jpg


the next update is comming!
 
Update 4

UPDATE 4

Eindelijk update 4 is er, sorry voor het lange wachten maar had het druk met andere dingen en kon er weinig aan werken.
hier de hdd/ ssd mod die ik beloofd had.

Ik was al een tijdje terug begonnen aan het plexiglas zagen voor de ssd maar omdat ik toen nog geen led's had heb ik besloten alles in deze update te zetten. het is de bedoeling dat er achter de ssd een plexiglas plaat komt van 8mm dik en die te verlichten met 2 leds.

dit is de ssd die ik heb:
9RGTth.jpg


een plexiglas plaat gezaagd met dezelfde maten als de ssd:
SggB4h.jpg


gewoon gezaagd met de hoekzaag omdat het blad zo groot is word hij niet snel warm en smelt het niet dicht.
L14xBh.jpg


Qln9zh.jpg


330mzh.jpg


na het schuren met de slijptol zag het er al een stuk beter uit :p
TjqxWh.jpg


daarna alle zijde geschuurd met 400
csm6Sh.jpg


22y22h.jpg


na nog een tijdje schuren met 800 vond ik het wel lang genoeg duren
lz0M4h.jpg


om hem nog gladder te maken heb ik het een keer schoongemaakt met "commandant cleaner 4".
bFZ0vh.jpg

9sPw8h.jpg




Toen de gaatjes afgetekend geboord en gepast:
Ik zie nu pas dat het plexiglas plaatje ondersteboven zit waardoor dezen er 5mm bovenuit steekt ik moet hem nog ff omdraaien dan klopt hij wel met de ssd
RQDKVh.jpg


aEZsQh.jpg


LWMiZh.jpg



Heb de led's op een molex connector aangesloten want ze werken namelijk op 12V en dat is hetzelfde als een computer fan.

Er9Y8h.jpg


CL58sh.jpg


tct0Qh.jpg


z41tah.jpg


URnVQh.jpg



De plexiglas plaat ook even in de kast gepast met schroeven, ik heb er nog een stukje aluminium folie tussen gedaan zodat het licht beter verspreid.

fVRmnh.jpg


8rjAwh.jpg


ZZaWWh.jpg


Nog 2 extra gaatjes geboord voor de leds, en dan de prik erop:
e3zxBh.jpg


lNO5eh.jpg


Deze is zonder aluminium folie.
01dwlh.jpg

Deze is met aluminium folie, ik vind het best groot verschil.
OKTBxh.jpg


6CnUah.jpg



HDD

Het leek me leuk om mijn 320gb hdd open te schroeven en te kijken wat ik ervan kon maken, zo gezegd zo gedaan.
hier hoef ik weinig bij te vertellen want foto's laten het hele proces zien:

DfMSUh.jpg


Mijn ontwerp
017MKh.jpg


MQSHTh.jpg


Vb6iEh.jpg


kmB3th.jpg


dUwFWh.jpg


8FM3Ch.jpg


Fc3rSh.jpg


vququh.jpg


Ksy6vh.jpg


AEwDyh.jpg


CiZ63h.jpg


Dubbelzijdig tape om het plexiglas plaatje mee vast te zette.
ZNN62h.jpg


nPqiVh.jpg


Met silicone kit de randen ingevuld om te zorgen dat hij stof dicht blijft
t4LGLh.jpg


ook even 2 leds aan een molex stekker gekoppeld deze keer met ductape ipv krimpkousjes omdat ik die niet had liggen op dat moment, daarna de leds vastgelijmd met een lijmpistool in de deksel van de hdd.

lCeJkh.jpg


ttSRVh.jpg


VUGNHh.jpg


s8kQFh.jpg


Bahumh.jpg


Wn ook weer testen met stroom erop:

6LAqLh.jpg


aVghTh.jpg


6SRech.jpg


E0YePh.jpg



En natuurlijk testen aan een computer.

NuoTah.jpg

bd8Qmh.jpg


Ik ben al begonnen aan mijn cd-drive mod maar die moet nog ff worden gespoten en dan komen daar foto's van.

Ik heb nu alles in de kast zitten (Leds, Fans, CCFL, hdd, ssd) moet nog ff op stroom zette en dan kunnen jullie de foto's zien van het resultaat in het donker.



toedoe lijst:
* cd-drive modden en Verven
* gpu sloten uitzagen.
* cpu cooler voorzien van led en een mooiere fan
* 24pin opening uitzagen
* gehele kast zwart spuiten
* Bliksem airbrushen
* bevestigings steunen aan de muur maken
* buro zagen en ophangen aan de muur
* schermen bestellen
* beugel maken voor de schermen
* control panel maken voor onder het buro met power button etz.
* genieten van een werkende pc./
 
Update 5!

Update 5!

Ik heb foto's gemaakt met de stroom erop, het enige probleem is dat ik een 125watt voeding heb om te testen maar die kan niet alle fans+leds aan waardoor hij iedere keer uitvalt. daarom zijn de foto's van de bovenkant apart gemaakt van de onderkant. vind zelf dat de blauwe leds er goed uitzien in combinatie met de fans.

eerst alle fans vastgemaakt, en even een gat gemaakt voor de kabels van de fans:
2scxvh.jpg


qDZKzh.jpg


SIQpeh.jpg


yiDnth.jpg


de zijkant er weer even aan vast gemaakt voor de 80mm fans:
19Wcyh.jpg


QrHffh.jpg


XzG13h.jpg


Een hele mooie cable managment xD, wordnatuirlijk beter als ik de 750watt voeding erin zet.
hrEpeh.jpg


nhPBoh.jpg


wON6Rh.jpg


En dan natuurlijk het resultaat in het donker met de leds aan:
5Tno3h.jpg


VGaX4h.jpg


43Bfih.jpg


iWgNWh.jpg



19Wcyh.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
U [CCIP] An unexpected Desk Gallery & Build Logs 70
J [CCIP] BlueDesk Gallery & Build Logs 13
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
S [CCIP] SoulCrusher Gallery & Build Logs 48
T [CciP] 100% Overkill Gallery & Build Logs 31
maomanna [CCIP] Smallz Gallery & Build Logs 45
PasLis [CCIP] The Next Level Gallery & Build Logs 471
djwesz11 [CCIP] White 'n Orange Gallery & Build Logs 17
maomanna [CCIP] Archigram Gallery & Build Logs 10
F [CCIP] Project Black Industrie Gallery & Build Logs 3
Dennis07 Ccip Royal Flush Gallery & Build Logs 153
Slade Blue and Red, or Red and White Tubes? What looks better? HighFlow Forum 1
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Hightower Blue Horryzen Gallery & Build Logs 106
Q Aquaero 6 XT blue USB fan controller HighFlow Webshop 2
Freddy Ledger Blue Review / Ervaring HighFlow Product Reviews 2
Q UV blue reageert slecht op UV licht Waterkoeling 6
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
J Monsoon Series Two D5 Premium Dual 5.25 Reservoir blue en basic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
J "the blue overkill" Gallery & Build Logs 6
TinusB USB 3.0 extension cable blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
TinusB Aerocool DS Edition 140mm Fan - BLUE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
88Gamer88 [REFUSED] D-Tek FuZion v2 en XSPC RS240 UV Blue Verkocht 1
Pharlap [VERKOCHT] Eheim 1048 met Innovatek AGB-O-Matic - Reservoir Blue Verkocht 1
K Aerocool Dead Silence 12cm Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Pharlap [VERKOCHT] Innovatek AGB-O-Matic - Eheim 1046/1048 Reservoir Blue Verkocht 5
volcom NZXT Phantom 410 Midi-Tower - white / blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
kier Cooler Master Blue flame MbK Gallery & Build Logs 27
B Mayhem Blue Dye HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
l3p [VERKOCHT] 3 x Enermax T.B. Vegas Duo UCTVD14A 140mm Fan - Blue/Red- 1500RPM Verkocht 9
Sw333t Lamptron Blue and White Dual Color LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
ChillPascal Level 10 GT (Blue/Black/White Theme) Gallery & Build Logs 49
ChillPascal FrozenQ Liquid Fusion Blue Reservoir V2 Waterkoeling 2
D FlexLight SMD Leds - 30x 2mm Leds Blue - 30CM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
G Mayhems X1 UV Blue Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
J I'm Blue... Gallery & Build Logs 7
N Nielz1990 - Niels van den Berg - Blue EliteKiller Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
J Corsair 800D Simple Black nd Blue Gallery & Build Logs 42
Luculenus Mayhems Dye UV Clear Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Mannozels Enermax T.B. Apollish 8cm Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
K Haf 922 Blue Cases en Modding 1
T Aerocool 140mm shark fan Blue edition. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
H Xigmatek 140mm PWM Fan XAF-F1456 (Blue) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Rooneys [VERKOCHT] NZXT FS-200LED BLUE 200mm Verkocht 1
E 4-Pin Molex Female UV blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan