• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Aerocool 140mm shark fan Blue edition.

The Grinch

New member
hey lui,

ik heb een tijdje mijn oog op de shark fans van aerocool.
zag ze al een tijdje liggen bij performance-pcs.com en overwoog bijna ze uit US te verschepen..(doen ze alleen niet volgens mij:p)

anyway, ik zie de black Aerocool 140mm Shark Black Edition Fan 1500RPM EN55451 en red edition, maar ben zelf meer van de blauw met zwart als kleuren thema.

dus mijn vraag: zijn die blue editions te verkrijgen? en hoe goed zijn ze?? het zal nog wel even duren maar wordt aangedacht om hier later nog een 280 rads aan te hangen..(vooraan in een lian li pc-a70f black kast)

deze fans komen ter vervanging van de standaard lian li blue led fans.

hartstikke bedankt!

Thomas
 
damn en dat is nou snel! :p
jammer dat jullie hardware assortiment niet zo uitgebreid is zoals jullie cooling assortiment. ;)
anders had ik nooit meer een andere winkel aangeraakt.
zercom levert op zich wel goed enzo, alleen hun website is een grote chaos..
en daar duurt het ook wel even voordat er een reactie komt.

jullie zijn gewoon HET voorbeeld voor webshops wat betreft service!

tijd om mijn bankrekening te plunderen...
 
@ The Grinch : Weet wel dat deze shark fans heel erg last hebben van trillingen! (heb zelf de zwarte) Dus hou er rekening mee dat mits je deze op sommige plaatsen in je kast plaatst oid je last kan krijgen van (irritante) trillingen/geluiden.
Voor de rest echt top fans qua luchtverplaatsing, alleen dat motertje had wat zachter gemogen en dan zouden ze perfect zijn:023:

Heb mede door die trillingen de fan gedegradeerd tot 'bij-intake' op de laagste stand door de trillingen en gebruik er nu andere fans in de plaats xD

(dit zeg ik uit eigen ervaring met de fan zelf, dus kan dat andere fans hier geen last van hebben (daarvoor moet je Freddy maar eens lief aankijken of ie even checkt of de andere fans er ook last van hebben (A)))
 
ik zal eens even kijken of het nodig zal zijn;)
meeste herrie is momenteel de grafische kaart (HD6970)

en er zit inderdaad ergens een nare trilling die zo nu en dan tussendoor spookt,
maar weet niet helemaal of dat nou aan de fans ligt of dat er iets anders mijn kast doet resoneren;)

maar sharks zijn dus beter (en dus iets stiller per CFM) dan de standaard lian li fans??

even kijken of ik er idd ringetjes ertussen kan doen..
met de lianli kast kwam een enorme lading schroefjes en ringetjes, dus zal vast wel iets er voor hebben.

zo niet en storen die fannetjes me echt dan ziet highflow me weer snel;)

@music addict: welke fannetjes heb je als vervanging genomen dan?
 
Even als eerste; de fans die ik nu heb zijn voor de stilte en niet voor de 'maximale' airflow, dus deze doen maximaal ongeveer de helft qua m³/h dan wat de shark fan doet, daarintegen zijn ze wel doodstil, dus qua vergelijking gaat het niet helemaal gelijk (omdat het 2 verschillende 'type' fans zijn)

Maar ik had dus laatst bequiet 120mm silent wings (paar weken terug) door een foutje in een webshop voor 2,50 per stuk kunnen kopen en hierbij had ik er dus 10 gekocht na lezen van goede reviews :) Vonden ze bij de betreffende webshop zeker niet leuk denk ik, maar kreeg na anderhalve week toch mijn pakketje binnen (A)
En ja, deze fans die ik nu heb zijn echt doodstil! En als je ze op 12v zet komt er toch wel redelijk wat lucht door gelukkig. (ongeveer de helft van wat de shark 140mm doet, met wel als voordeel dat je totaal geen irritante geluiden oid hebt)

Anyhow, de shark fan op 12v is wanneer je hem in de hand houd niet irritant (qua dB dan weer wel, wel super airflow) maar op het moment dat hij in contact komt met een ondergrond die niet meegeeft (kast) trilt hij op 12v heel hard in ieder geval naar mijn ervaring er mee.

Ik ben in ieder geval tevreden met de andere fans, de 140mm shark fan zit er alleen nog maar in omdat er alleen maar een 140mm fans te plaatsen was qua gaatjes op die plek.. (en op de laagste stand merk ik heel weinig van de trillingen, maar dan verplaatst hij ook weinig lucht)

Freddy heeft de fans die ik nu heb (heb er nu dus 5 in gebruik :)) ook in het assortiment trouwens ;p Be Quiet! 120MM Fan SilentWings USC 1500RPM

Bovenstaande fans zijn echt geweldig en niet hoorbaar. Ook de kwaliteit van de fan is vergeleken met de shark toch beter, dit komt mede doordat de fan rubber om zich heen geeft waar de bevestigingen zitten, en je 'klikt' gewoon de fan op zijn plaats met de bijgeleverde pennetjes. Geen gezooi met schroeven :) (als dat niet genoeg is, zitten zelfs nog van die rubberen ringetjes bij xD)

Over of de sharks stiller zijn dan de bijgeleverde lian li's die je hebt, kan ik zo niet zeggen..
Maar zoals ik al had gezegd aan het begin; het zijn twee verschillende fans voor andere gebruiken.. maar dus qua trillingen heb ik dus over de shark fans niet veel lof en dus prefereer ik de bequiet's boven de sharks iig (ookal 140mm vs 120mm) en de iets mindere maximale airflow..

Meer vragen, ask me :)
 
thanks music addict!
helaas passen er alleen maar 140mm voorin en kan ik wel wat airflow gebruiken in de kast;)
lian li levert met zn kasten echt super veel bouten, moeren en ringetjes mee, dus mocht er idd veel gaan trillen dan zet ik er een rubbertje ertussen(Y)

ik weet dat er ook van die adapters bestaan, maar dat is het toch net niet helemaal..(had ze al eerder gekocht bij het kopen van die kast en coolermaster sickleflow fans 2000 rpm blue leds)
vond het alleen helemaal niets: te dik voor mijn doen en de ledjes kwamen dan niet tot hun recht. die sickleflows zijn wel lekkere outtake fans geworden en ben er zeker nog blij mee!

daarnaast wil ik ooit voorin een rad kwijt en dan zit je gelijk aan de 280rad aangezien de spacings tussen de 120mm anders te groot is.

ook heb ik een scythe kama master dinges ==> een fan controller, ertussen zitten en worden ze beide terug geschroefd.
de max vermogen is meer voor in de zomer of zodra er een rad op zit;)

maar effe over dat koopje van je: wtf!? nice! lekker bezig XD die hoeven je zeker eventjes niet meer te zien;)

in ieder geval bedankt voor het delen van je ervaringen met deze fans. weet ik gelijk waar ik op moet letten!
ik post hier direct wel als ik die fannetjes eens in mn handen heb gehad;) (of maakt er een kleine review van in de juiste thread, snapt dat het hier niet echt ideaal zal zijn :p)

oh btw: qua dB maken ze dus best nog een herrie?

praten we over irritanter of minder irritant dan de standaard graka koeler van de HD 6970??
Die irriteert me het meest op het moment XD naast het nodige gezeik met hardware(CPU/Mobo/geheugen)

dus eerst maar eens dat op orde krijgen, systeem in de tussentijd heerlijk cool houden met deze sharks:p
sparen voor het leven en wie weet! komt er mijn eerste officiele build aan en wc ik gelijk alles in mijn kast
(uitgezonderd de drives, controllers en voeding:p)

maar ik blijf hier zeker hangen en meegenieten van alle builds!

Thomas a.K.a. The Grinch
 
Over die db; ik heb even opnieuw voor je getest ;)
op 12v zijn ze echt 'luid' te noemen, en als je je hand op t motertje legt trilt het wel als een gek.
Als je iets onder 12v zit (gebruik een aparte fan controller) dan is het wel iets minder, maar weet niet hoe erg je 6970 is he xD
Wel moet ik zeggen dat er met het bijgeleverde 7v kabeltje de fan vol open gewoon te doen is qua geluid en prestaties. Dan is er niks op aan te merken, dus op zich is het zo qua geluid wel een optie :)
Wel moet ik er bij zeggen dat de fans zelf best veel Watt gebruiken! ( 4.32W zelfs op 12v) Kijk hiermee uit als je een y-splitter gebruikt en (zo) dus het maximale vermogen van je fan controller channel overbelast. Zo heb ik er al 1 kapot gekregen xD

Over mijn goedkope aanwinst; ach, ik koop er vaker dingen dus een keer een extra meevallertje mag de pret niet drukken (A) Sterker nog, hebben ze vaker last van die foutjes merk ik wel..
 
okey thanks!
ik zal wel even opletten;) en mocht hij het alsnog begeven na al die jaren trouwe dienst, dan wordt ie vervangen door zo'n lamptron (A)

wat betreft herrie van de HD6970: stock koeler dual slot unit, dus van horen zeggen dat het in ieder geval beter kan:p
 
hey lui,
i know, dit is het plek er niet voor enzo;)
alleen wilde ik even melden dat op volle toeren deze shark fans veel lucht verplaatsen en stiller zijn dan de stock lian li fans die komen bij mijn A70F kastje

fan controller houdt het prima uit al heb (doordat ik een nu stock cpu cooler draai) een losse kanaal gebruikt om de twee losse kanalen te geven. enige wat me een beetje stoorde aan de fans was de rubberen mountings.. de locatie van de fans maakte het er niet makkelijker op, maar na de eerste paar leken ze makkelijker te gaan, maar alsnog een rot klus in monteren. maar moet toegeven dat ik blij ben met het resultaat van de mountings, geen rare trillingen enzovoort. misschien merk ik er meer van als ik de grafische kaart van zijn huidige koeler ontdoe;) maar momenteel echt alleen die twee stock coolers waar ik helemaal leip van wordt.

verder loopt mijn nieuwe systeem als een zonnetje(i7 2600k, asus M4E, Crucial SSD m4 128gb, Corsair 1600Mhz DDR3)

just thought to let you guys know!;) de shark fans zijn zeker een aanwinst!

hartelijk bedankt voor alles, freddy en MusicAddict! de info was zeker voldoende voor een goeie beslissing en de shop was zeer snel in leveren(uiteraard ook alles goed verpakt)

tot de volgende keer (wellicht in de waterkoeling sectie dit keer:p)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Aerocool Shark Fan Black Edition 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Impulse EK rads + aerocool shark 140mm 1500rpm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
TinusB Aerocool DS Edition 140mm Fan - BLUE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
soppy Aerocool Silver Lightning 140mm Silent White LED Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Hightower Aerocool fancontroller 2100 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
K Aerocool Dead Silence 12cm Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Aerocool DS Dead Silence Fan 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
S Waterkoeling Case Aerocool Xpredator X3 Advies Waterkoeling Setup 1
PlayGamble [VERKOCHT] Aerocool Touch-1000 fancontroller Verkocht 2
K Aerocool Strike-X Panel Fan Controller Red Hardware & Software 0
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
chicken Aerocool 120mm Shark Devil Red edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
K [VERKOCHT] Fancontroller Aerocool V12XT Verkocht 6
VoYaGeRTM Aerocool Streamliner BLACK-w/Quad blue LEDs-EN042383 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
olympus [VERKOCHT] Aerocool Strike-X Panel Fan Controller (black) Verkocht 28
thijs2163 Aerocool Strike-X series Hardware & Software 0
Sw333t Aerocool RS12 Carbon Fiber Black & Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
soppy Aerocool RS12 Carbon Fiber Edition(Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
W Aerocool Strike X Case / Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 23
R AeroCool Shark Fan White 12CM & 14CM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
D Aerocool Silver Lightning - 120 x 120 x 25 mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Be Quiet! Light Wings 120mm & 140mm PWM High-speed - Triple Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Lyra - 140MM ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower corsair ll fans rgb 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T Goede 140mm LED fans voor Radiator Advies Waterkoeling Setup 0
C Aanpassing Koolance MVR Heat Transfer Plate, 140mm MVR-PLT140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
L [IN-ACTIVE] Phobya G-Changer 280 + 2x 140mm Sharkoon system fan (Power) Verkocht 0
A (UN)Designs pomp bracket 140mm fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P [VERKOCHT] be quiet! Silent Wings 2 140mm (2x) Verkocht 2
arwin74 [VERKOCHT] NOISEBLOCKER 140MM NB-BlackSilentPRO PK-2 Verkocht 1
canonchiel [VERKOCHT] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 140mm res Verkocht 3
l3p [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower 120mm & 140mm Fan & Rad Guards Verkocht 3
l3p [VERKOCHT] 3 x Enermax T.B. Vegas Duo UCTVD14A 140mm Fan - Blue/Red- 1500RPM Verkocht 9
l3p [VERKOCHT] Enermax T.B. Apollish Red 4x 140mm & 1x 120mm Verkocht 9
dietje1908 Lian Li 140mm mesh filter / guard PT-AF14-1B HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
l3p [VERKOCHT] 2x CM Turbine Master Mach 1.8 120mm + 2x Be quiet! Silent Wings USC 140mm Verkocht 2
l3p [IN-ACTIVE] 2 x Be quiet! Silent Wings USC 140mm Verkocht 0
alain-s Vortex Fan Aluminum Series(140mm fan) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Besje Vraagjes over 140mm rad, Bitspower Spectre fans, en EK Supreme HF. Advies Waterkoeling Setup 3
Verderf Bitspower 140mm Water Tank Mount Panel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Bitspower 120mm en 140mm Custom Design Fan Grill - Mesh Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Lian Li PC-8FIA (zilver) en 140mm fans? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Asphiax [GEVONDEN] 560 radiator (4x 140mm fan) Gevonden 1
N 140mm RAD fans. Waterkoeling 6
H Xigmatek 140mm PWM Fan XAF-F1456 (Blue) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
C Thermalright X-Silent 140mm fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan