• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Casemod] GAME HARD, FOLD HARDER

zeker mooie panelen :icon_cool:

Dank je Stephan.

Ziet er zeker netjes uit mijn complimenten

Thanks

VET! :D :D

Alleen die leeuw had voor mij niet gehoeven. Ziet er denk ik strakker uit zonder dat. :)

Geeft niks :) Ieder zijn ding toch? Ik wilde er een persoonlijk tintje aan geven. En Ricardo had eerst 5 of 6 van die leeuwen erop gezet haha.

leeuw gaat juist moi worden met die verlichting erachter :D! lekker uniek :D! of verklapte ik dat haha !

Dank je wel Kenny. :) Nee geeft niks hoor. :D

Wauw erg mooi!
De sleeving ziet er super netjes uit :)!
Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat.

Ik ook man, ik ook. Morgen nieuwe foto's van de ontvangen onderdelen.
 
Vandaag was een grote dag voor dit project. De custom delen van Coldzero arriveerden :038:

Even voor de duidelijkheid op de doos gezet; deze doos is voor TIM... en dat ben ik :111:



Alles even uitgestald.



Een illuminated midplate. Ik moet nog wel de gaten erin maken voor de heen en retour leiding. Was ergens in de communicatie mis gegaan. Maar gaan probleem. Komt goed.



Achterpaneel. Ben ik zelf erg trots op.



De 5,25 bay side cover met lightbox achter de gfx.



De mobo tray extension plate customised voor mijn Gigabyte Z77X-UP7.



Een vervangend deel van een sidegrill die ik door mijn lompe gedraai aan de schroef een scheurtje in gekregen had :icon_hang:



De lightbox op de side cover. Zit echt super in elkaar.





Paar foto's van het achterpaneel.





Nog een foto van de lichtgevende middenplaat en de losse onderdelen die bij dit hele pakket kwamen.



Ik hoop dat ik hem nu zeer snel een stuk verder kan bouwen. Ik heb meteen een tweede XSPC Razor GTX670 waterblock besteld ergens waar hij op voorraad was. Om grafische kaarten te wisselen moet je telkens de lichtbox uit elkaar halen. Dus dat ben ik van plan om maar één keer te hoeven doen :D.

Ik wil graag hierbij Ricardo (eigenaar van Coldzero.eu) nogmaals bedanken voor zijn waanzinnig goede onderdelen. Echt superprofessioneel gemaakt, strak, schoon, uniek. Gewoon topwerk. Het is een eer dat hij aan mijn zijde staat. :055::icon_pidu::041::icon_super::038:



ColdZero International - Coldzero
 
Update time brethern :)

Ik heb laatst EINDELIJK een pakje ontvangen waar ik op zat te wachten. Kortom eindelijk mogelijk om een flink stuk af te gaan bouwen. Omdat er op de achterzijde een lightbox komt moet ik die telkens verwijderen als ik iets met de grfaische kaarten wil doen. Daar heb ik dus geen zin in dus eerst die kaarten af en dan de boel erin. Pakketje bevatte een XSPC waterblock, stapeltje cable houders en een Bitspower zwart kraantje. Koelere wat is alles van Bitspower toch duur. Echt belachelijkgewoon. Waarom maken die andere merken toch niet eens meer (goede) adapters enzo. Ik gebruik voor dit blok een EVGA kaart om te zien waar nu het probleem de vorige keer zat van het slechte passen. Als het blok ook niet goed past op een reference EVGA dan is het toch echt het blok met het probleem.
De kaart is getest door er uren mee te folden. Geen enkel probleem mee gehad.

Ik denk ook dat het nu het juiste tijdstip is om de tweede backplate van Coldzero.eu te laten zien. Zelfde thema als de rest van de bouw. Ik heb hem al een tijdje. Geen merk of sponsor erop deze keer. Maar puur kunst van Ricardo. Pas als je dit in je handen hebt begrijp je wat voor topkwaliteit werk dit is.







































Nu ga ik plezier hebben met bouwen. Hopelijk snel eer foto's.

See ya! :)

NOGMAALS bedankt Ricardo! Echt super werk man. "The pleximaster" strikes again! :041:



ColdZero International - Coldzero
 
Hier even twee kleine updates die ik eigenlijk afzonderlijk had geplaatst maar nu samen erop zal zetten.

---------------------------

Ik vraag u meneer XSPC, is het nu echt zo moeilijk om een passend waterblok te maken voor een reference grafische kaart? Omdat het je core business is enzo.
Ik heb geprobeerd twee dezelfde blokken te passen op twee reference PCBs van twee verschillende merken en beiden hadden andere problemen uuurgghhhhh Ik weet zeker dat als ik een Aquacomputer of EKWB waterblock had genomen deze als gegoten op de EVGA had gepast. Kortom; slecht waterblok design. Zoals je kunt zien op de volgende foto's (in de oranje omlijnde stukjes) raakt het waterblok de power phases / VRMs niet. Ik heb er zelfs thermal pads tussen en er zit gewoon nog een milimeter of twee tussen pfffff Ik zal met de dremel aan de slag moeten en wellicht zelfs met een ghetto CNC ofwel; boor in een boorstandaard :p
Maar man o man wat een rot passend koelblok zeg. Zo mooi, maar zo slecht passend.





-------------------------------------------

En uiteindelijk heb ik hem na een aantal dagen aangepast. Ik had wat tijd dus aan de slag gegaan en... succes!

En deze keer eens een live-action-photo van mij hahaha

Hier zie je voor en na foto's van het waterblok en waar ik dus materiaal weg heb gehaald.

Ik heb de slotplaat eraf gehaald om weer zwart te spuiten net als de andere. Ten tijde van deze foto nemen lag die te drogen.

















ONWARDS TO SOME ACTUAL BUILDING!!!!
 
Zal ik als ik straks op mn pc zit (zit nu op tapatalk) meteen doen :)

Dank je wel, much appreciated :)

-----------------

Eergisteren tijd gespendeerd aan de bouw weer eens. Ik ben de midplate aan het proef plaatsen geweest. Zodat ik nu weet waar de fillports moeten komen. Ook het achterpaneel vast gemonteerd en man o man wat ziet die er vet uit in het echt. Helemaal super gewoon. Ik heb inmiddels aardig in mijn hoofd in welke volgorde ik alles moet gaan monteren straks. Vandaag de uiteindelijke gaten gemaakt en gemonteerd. Dat komt in de volgende update / reply straks.

Bijzonder pakketje ontvangen van de week. Check it out!













Hoora :026:

Sir Michael of Mayhems was zo vriendelijk om me 3 liter te doneren van zijn oranje pastel koelvloeistof en heeft er een mix bij gedaan van geel en rood. Zo kan ik tzt de perfecte oranje fabriceren.
Waanzinnig bedankt Mike! Echt helemaal top. I ben vereerd dat je samen wilde werken voor dit project.



Mayhems Home Page - www.mayhems.co.uk
 
Tijd voor een grote update. Vandaag tijd gehad om de gaten te boren in de midplate en heb erna een kleine fotosessie ter plaatse gedaan. Slecht licht, slechte fotograaf (ik), maar de foto's geven wel het idee wat er gaande is.

Maar laat de foto's maar voor me praten. Ik kan hier wel heel erg lang over praten, maar jullie willen toch de foto's zien :D





























Volgende klusjes: de gesleevde kabels plaatsen en netjes ordenen. Ze uiteraard laten lopen door de prachtige "combs" in de mobo extension plate. Zelf een aantal op maat gemaakte fan kabel verlengstukken maken en sleeven. En dan aansluiten op de fancontroller. Verlorten en sleeven van de bedrading van de D5 pomp.



ColdZero International - Coldzero
 
Mooie case zo, ga zo door.

Nog wel wat puntjes van kritiek:


Fout, de fan aansluitingen op de voeding zijn 7 volts aansluitingen en niet regelbaar door middel van het 5.25" paneel. Alleen de aansluitingen die op het paneel zelf zitten zijn regelbaar.

Eens even een oude koe uit de sloot gehaald, want ik zit door wat informatie van deze voeding te bladeren en deze informatie geeft aan dat de 3 systeemfans die je aan kunt sluiten geregeld worden door de rechter draaiknop op het 5,25 inch bedieningspaneel. 3v tot 12v.
Of bedoelde je dat alleen de casefans die je achter op het paneel bevestigd regelbaar zijn en de fans die je op de voeding aan sluit niet?

Wow word zeker heel mooi. De details zorgen er echt voor dat deze built tot een hoger niveau wordt getild. Ik kan niet wachten op het eindresultaat.

Dank je wel GerGio. Tof dat je deze build mooi vindt :)
 
Kleine update. Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om de extensions te maken voor de fans. Allemaal individueel gemaakt. Ik heb immers een 12 channel fancontroller. Ik heb op mijn dooie gemakkie per fan gemeten hoe lang de kabel moest worden, lekker gaan zitten en crimpen maar :) Uiteraard worden ze allemaal gesleeved. Zwart, want het is juist de bedoeling dat ze niet heel erg in het zicht komen.



Ik heb ook een pakketje ontvangen van een UK watercooling shop. Ik wilde een paar andere winkels proberen om te zien hoe snel ze verzenden en of ze veel op voorraad hadden etc. en natuurlijk hoe de prijzen bij hun zijn. Ik vind het vervelende aan waterkoelingshops dat ze zaken te koop aanbieden en als je het besteld je gewoon 2 maanden moet wachten tot er weer een shipment binnen komt. Daar heb ik geen tijd voor, ik wil verder met mijn project :D
Anyway, twee 90 graden EKWB adapters (wie koopt er Bitspower als zulke mooie fittingen tegen deze prijs te kopen zijn?), een XSPC SLI connector voor 2 slots, een behoorlijk zware Alphacool T-splitsing. Hier ga ik de kraan voor het leeglopen van de loop op bevestigen. En als laatste een mannetje mannetje adapter van Alphacool om de boel bij elkaar te houden.





Iedere keer als je denkt dat je er bijna bent kom je weer iets anders tegen hahaha
 
Wat grotere update.

Na vele weken van veel minder kunnen modden en in de hete zolder prutsen is dan uiteindelijk de zolderkamer klaar voor mijn jongste dochter. Ze gaat van de babykamer naar een eigen grote slaapkamer met een groot bed en veel oppervlak om te kunnen spelen. Mijn kleine meisjes worden veel te snel groot :')

Maar de positieve kant is...ik kan nu een of twee bureaus op die babykamer zetten en heb ik eindelijk fatsoenlijk plek om te sleeven en te modden en al mijn onderdelen te stallen. :icon_super:

Een mini mancave :D

My baby is home again :woot



Ik had inmiddels al wat dingen gedaan waar ik nog geen foto's van genomen had. Nog wat kleine dingen aanvullend gedaan. Heerlijk bezig geweest.

Laatst had ik die fan extensions gemaakt. Ik had ze inmiddels ook gesleeved en geplaatst. Hier komt het voordeel van de Murderbox stijl radiator standaard naar voren. Geen enkele kabel meer in zicht. Helemaal clean. Top design muderbox!







Nu lopen de fankabels allemaal onder de radiator door en komen vooraan naar boven om daar in de fancontroller te komen. Zowel de 6 onder als de 3 boven. Ik denk niet dat de twee achter daar ook in zullen gaan. Nu moet ik de kabelclips nog vinden, die moeten nog ergens in een doos zitten.





Ik ben ook lekker bezig geweest de route van de slangen en fittings te bepalen. Wat proef fittingen gedaan. En maar weer voor 60 euro meer fittingen besteld pfffff waterkoelen is zo duur.

Ik heb helaas de prachtige Bitspower fillports moeten vervangen door Alphacool fillports. Die van Bitspower zijn erg kort. Perfect voor door wandjes van ijzer, maar niet door een midplate heen. En die van alphacool passen perfect. Geen enkel ander merk verkoopt zulke lange zwarte nette. Ik probeer zoveel mogelijk te kopen van Alphacool. Nette fittingen en veelal veel goedkoper dan een merk als Bitspower.







Ik heb ook de 2 slot XSPC SLI verbinding gemonteerd. Lekker stealthy. Nu maar hopen dat die o ringen niet gaan lekken.



Als laatste bezig geweest met het passen van een klein monitoring systeempje. Een Aquacomputer flowmeter en temperatuursensor. Dit blokje gaat vervolgens via een stekker in de usb poort van je moederbord. Met behulp van de Aquasuite software voor Windows kun je zo deze twee monitoren, alarmen instellen en zelfs de pc uit laten zetten bij een probleem.

Aan de achterkant gaat daar de drainvalve komen om de loop weer leeg te maken. is het laagste punt en zelfs onder de radiator. Ideaal dus.









Tot de volgende update!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
A [CaseMod] Copper Pyramid - Azza 804 - Designed by Vogd Gallery & Build Logs 7
foxbuster Beginner casemod en waterkoeling Waterkoeling 32
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
L casemod vraag Cases en Modding 1
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
V Comsom 2 casemod Gallery & Build Logs 2
Freddy The Party 13: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 47
Freddy The Party 12: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 56
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
k.3nny ModWithMe: Nederlandse Casemod/Designing onderneming Algemene Discussies 8
NaabJ Casemod als profielwerkstuk Cases en Modding 28
kier Maximus VI Formula Show Casemod MbK Gallery & Build Logs 15
Cygnitr0n [Casemod] Raspberry Pi "Silent 4 Twin Cooler" Gallery & Build Logs 8
Sw333t [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower (gemod, casemod "siNAS" Verkocht 20
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
Freddy TP11 HighFlow Casemod Compo Lan Party 5
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
k.3nny K.3nny's "Classy" LianLi Pc-7HX Casemod Gallery & Build Logs 148
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
T1mmy Eerste casemod project, frame of niet? Cases en Modding 0
gerjanlubbers pc onderdelen voor mijn 1ste casemod Hardware & Software 4
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
mierenking Xbox360 Casemod Saints Row theme Gallery & Build Logs 17
Freddy TP9 HighFlow Casemod Compo Lan Party 42
MrGiorgio Highflow'ers in de casemod compo van CM Cases en Modding 15
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
focus08 First Casemod HAF932 Gallery & Build Logs 28
G Welk moederbord voor mijn casemod; Ipple I5 Hardware & Software 2
G Apples G5 casemod: Ipple i5 Gallery & Build Logs 116
Celly M'n nieuwste awesome casemod Cases en Modding 7
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
E even better then the tubberware casemod Cases en Modding 1
vincent leuke antec 900 casemod Waterkoeling 6
G Guardian's casemod log Cases en Modding 64
D ward0 casemod log Gallery & Build Logs 69
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
HighFlow PlayStation VR-game Iron Man VR verschijnt op 3 juli Gaming 3
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
Hightower Arozzi game chairs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
iSP [VERKOCHT Assassin's Creed Syndicate game key Verkocht 1
iSP [TKA] Game Bundle; Just Cause 3 - Counter Strike: Global Defense - World of Warships Verkocht 1
P Advies game pc Hardware & Software 2
ProAce The Party 14: The game is on! Lan Party 269
J Joery - joery Coppe - Game PC (betty) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan