• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CaseMod] Copper Pyramid - Azza 804 - Designed by Vogd

Allubz

Junior Member
Designed by Vogd | Copper Pyramid

Hallo, mijn naam is Albert en ik run een custom design workshop genaamd Vogd Design, vanuit Groningen. Ik heb ruim 10 jaar ervaring in het bouwen van high-end workstations voor de audio- en visuele creators, wetenschappelijke toepassingen, en ook gaming rigs. Mijn doel is om een entree te maken in de DIY custom cases en case modding scene, na een paar in-house projecten te hebben gedaan. Dit is mijn eerste publieke project, genaamd “Copper Pyramid”. Ik hoop dat je van deze build log kan genieten, en ik zie je reactie graag tegemoet!

Als je de promofilm nog niet hebt gezien, dan kan je hier direct een volledige indruk van de build krijgen:

Voor contactgegevens kan je mijn website bezoeken: https://vogd.design


Als je benieuwd bent naar hoe deze build tot stand is gekomen, dan volgt hier het hele log!


Het concept:

jU5NXrR.jpg


Het system is gebouwd in de Azza 804 piramidevormige behuizing. Deze kast heeft een paar unieke eigenschappen en problemen als het gaat om het bouwen van een high-end workstation. Gezien dit de eerste build is waar ik een zaag in zet en verf op aanbreng, ben ik met de volgende schetsen aan de slag gegaan:

XDy13vN.png


Voor het 3D-model heb ik SketchUp gebruikt om de twee binnenplaten van de behuizing na te maken, om vanaf daar onderdelen vanuit o.a. 3D Warehouse te gebruiken. Hiernaast bleek Alphacool een heel repetoir aan 3D modellen op hun website te hebben, wat superhandig is. Na heel wat late nachtjes had ik de smaak te pakken, en kon ook zelf onderdelen op maat namaken.

pg8Ddxs.png

In deze sketch is de onderkant nog niet helemaal ingevuld, want er missen nog fill ports en de fan / pump controller.