• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Casemod als profielwerkstuk

NaabJ

New member
Hey Highflowers :)

Ik zit nu in 6 atheneum en ik moet dit jaar een profielwerkstuk maken. Ik moet een vak uitkiezen waar ik dit voor wil doen en ik moet hier minimaal 80 uur aan uitbesteden. Aangezien ik toch iets wil doen dat me interesseert, ga ik kiezen voor het maken van een casemod. Echter heb ik hier enkele vragen over.

Materiaal
Welk materiaal kan ik het beste gebruiken? Ik heb geen ervaring met hout of een metaal. Mij werd in de chat aangeraden om met hout te beginnen aangezien het makkelijker is. Heeft het echter grote gevolgen op de temperatuur?

Moeilijkheid
Ik wil natuurlijk het liefst met niks beginnen, maar is dit haalbaar met 0 ervaring? Mijn vader is handig en kan me dus eventueel tips geven over hoe ik het moet aanpakken en soms helpen. Ook heb ik gereedschappen tot mijn beschikking.

Overig
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden als ik ga beginnen met het maken van een casemod? Ik ben nu bezig met ruwe schetsen en zal alles langzamerhand precies uittekenen, maar er zullen ongetwijfeld dingetjes zijn die ik over het hoofd zal zien. Welke rookie mistakes moet ik voorkomen?
 
hout is inderdaad een van de betere materialen om mee te beginnen. Afhankelijk van het gebruikte type kost het een stuk minder dan andere materialen. Ook het bewerken en bevestigen kan een stuk makkelijker en kostelozer dan bijv. metaal of acryl. Gevolgen voor de temperatuur zijn er niet zolang je kast goed ontworpen is.

Dat is eigenlijk het moeilijkste aan iets zelf bouwen, het goed functioneel ontwerpen en vervolgens uitvoeren zodat alle functionaliteit behouden blijft.

Alvast een paar tips voor het werken met hout: