yamaha_R1
New member
Hello all,
onlangs eindelijk mijn nieuwe pc in elkaar gezet
specs:
cpu: intel 3770K
mem: 8GB ddr3 - CL 7 ripjaws
mobo: asrock z68 extreme7
psu: 850HX corsair (silver)
graka: Sapphire Radeon HD 7970 vapor-x oc
case: Haf-x ( met spijt geen corsair 800D maarja ...)
ik ga deze voorzien van waterkoeling, deze maal een custom setje,
voorlopig alleen een CPU-loop
-Danger den RAD reservoir heb ik al
-Tubing: heb ik voor 1/2 ID - 3/4 OD gekozen
(merk Tygon)
- radiator Black Ice GT Xtreme 360 bl. als keuze
- fans voor push/pull config = ook al keuze voor kunnen maken
al de rest ga ik niet opsommen aangezien er nog een hele hoop kleine zaken zijn
( fittings, temp metertjes, verlichting, fancontroll.. enz )
de vragen
1) welk CPU water-block ( socket 1155 dus) raden jullie aan ?
ik had ooit eens iets gelezen dat er waren met nikkel, die dan niet goed waren, of andersom, of iets met koper, aleja
wat het juist was weet ik niet meer, maar 1 van die zou corrosie of lekkages of weet ik veel wat kunnen betekenen.
dus graag jullie advies over welk cpu block ik het beste er op zou kunnen zetten
(ps. zijn er "goede" die van plexi ad bovenkant " ? of misschien beter niet ?
2) POMP ! (help ...) ik heb me al gek gezocht naar een goede pomp.. wetende dat er id toekomst een dual loop voor een twee-tal graka's bij moet
volstaat zo een D5 voor een single loop ? is een D5 een betrouwbare/goede pomp? zijn er betere alternatieven zonder
x 5 in de prijs te gaan
wat is een geschikte "top" daarvoor ? ( beetje rekening houden van fittings/tubing 1/2, wederom, plexi = ok of nok ?
3) drainage punt: onderaan de case ( vlak NA of voor de pomp ( denk ik ) ga ik een drainage punt voorzien
wat is het beste ? met een "kraantje" , of een snelkoppeling in combinatie met een soort van Y-stukje ? of T stuk ?
4) advies koelvloeistof even , welke = de "beste" ... het moet een rode vloeistof zijn, niet persé UV hoor.
graag spoedig een antwoord zodat ik m'n setje kan bestellen
mvg
onlangs eindelijk mijn nieuwe pc in elkaar gezet
specs:
cpu: intel 3770K
mem: 8GB ddr3 - CL 7 ripjaws
mobo: asrock z68 extreme7
psu: 850HX corsair (silver)
graka: Sapphire Radeon HD 7970 vapor-x oc
case: Haf-x ( met spijt geen corsair 800D maarja ...)
ik ga deze voorzien van waterkoeling, deze maal een custom setje,
voorlopig alleen een CPU-loop
-Danger den RAD reservoir heb ik al
-Tubing: heb ik voor 1/2 ID - 3/4 OD gekozen
(merk Tygon)
- radiator Black Ice GT Xtreme 360 bl. als keuze
- fans voor push/pull config = ook al keuze voor kunnen maken
al de rest ga ik niet opsommen aangezien er nog een hele hoop kleine zaken zijn
( fittings, temp metertjes, verlichting, fancontroll.. enz )
de vragen
1) welk CPU water-block ( socket 1155 dus) raden jullie aan ?
ik had ooit eens iets gelezen dat er waren met nikkel, die dan niet goed waren, of andersom, of iets met koper, aleja
wat het juist was weet ik niet meer, maar 1 van die zou corrosie of lekkages of weet ik veel wat kunnen betekenen.
dus graag jullie advies over welk cpu block ik het beste er op zou kunnen zetten
(ps. zijn er "goede" die van plexi ad bovenkant " ? of misschien beter niet ?
2) POMP ! (help ...) ik heb me al gek gezocht naar een goede pomp.. wetende dat er id toekomst een dual loop voor een twee-tal graka's bij moet
volstaat zo een D5 voor een single loop ? is een D5 een betrouwbare/goede pomp? zijn er betere alternatieven zonder
x 5 in de prijs te gaan
wat is een geschikte "top" daarvoor ? ( beetje rekening houden van fittings/tubing 1/2, wederom, plexi = ok of nok ?
3) drainage punt: onderaan de case ( vlak NA of voor de pomp ( denk ik ) ga ik een drainage punt voorzien
wat is het beste ? met een "kraantje" , of een snelkoppeling in combinatie met een soort van Y-stukje ? of T stuk ?
4) advies koelvloeistof even , welke = de "beste" ... het moet een rode vloeistof zijn, niet persé UV hoor.
graag spoedig een antwoord zodat ik m'n setje kan bestellen
mvg