• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 pc desk build, audio ruis.

Dave-V

Member
Goedemorgen allemaal,

ik had een kort vraagje, ik heb een bureau gebouwd met 2 (game pc en stream pc) pc's in het bureau.. met een mixer ertussen (voor streamen op twitch etc.) maar sinds alles is aangesloten en werkt, heb ik een ruis in mijn geluid zitten..
Klinkt als een ruis/statisch geluid. Ook als ik mijn muis van de game pc beweeg hoor ik dit als statisch geluid.
Het bureau is van MDF zou het misschien een aarde probleem kunnen zijn?

f2fee7c9-e472-4549-a7be-1eeaa318d87a.jpg

Voorbeeld 1 (al het geluid staat hier uit!):

https://www.twitch.tv/dmv_tv/v/107161978

Voorbeeld 2 (beetje skippen, dan hoor je het vanzelf)

https://www.twitch.tv/dmv_tv/v/106766479

Graag hoor ik alle tips/ideeën van wat het zou kunnen zijn!


Dave
 
Je zou voor de zekerheid een draadje kunnen trekken van een moederbord standoff naar de voeding (en vastmaken).
Dan kan het moederbord de statische lading kwijt, wat nu niet lukt omdat de standoffs in MDF staan.
 
Dit klinkt idd als een aarde probleem. Ik weet niet of je, je audio van je mobo gebruikt of van een losse kaart. Je zegt dat alles in een geaard wcd (stopcontact) zit. Heb je dit getest?

https://nl.hardware.info/forum/threads/geaard-stopcontact-testen.230280/

De makkelijkste (lees: goedkoopste) manier om het te testen is als volgend: Met een spanningszoeker (schroevendraaier met lampje) kijken in welke pin van je wcd het lampje niet gaat branden dit is dan de min (blauwe draad). Dan met een stukje (geïsoleerd waarvan alleen de uiteinde gestript zijn) draad een verbinding maken tussen dit gat en de aarde pin. Als het goed is moet dan je aardlek uitspringen zonder grote vonken o.i.d..

Wees uiteraard wel voorzichtig 230V heeft de nijging om te kietelen. doe even goede schoenen aan en ga het niet op je blote voeten doen terwijl je met één hand de radiator vasthoud.
 
Iedereen bedankt voor de suggesties/tips! Het is inmiddels opgelost, ik wist dat ik nog ergens een "hum eliminator" had liggen.

HD400.jpg

(niet dezelfde, maar hetzelfde principe)
Ik dacht deze eens te proberen want erger kon het toch eigenlijk al niet worden.
Maar hij blijkt dus goed z'n werk te doen,

Dank jullie wel allemaal voor het mee denken!
 
Er gaat dus hoogstwaarschijnlijk ergens een stroompje lopen, oftewel een aardlus.

Het probleem zit hoogst waarschijnlijk in 1 van de mobo's of de apparatuur die daar aan hangt, die kan zijn lekstroom niet kwijt.
Bij dit soort houten constructies/desks/cases proberen een draadje te leggen van mobo standoff naar PSU.
Wanneer je 2 pc's gebruikt zou ik zelfs gewoon alles met elkaar verbinden, dus de 2 mobo's en 2 PSU's.

Uiteraard lost het bovenstaande apparaat het op maar de volgende keer als je op 1 of andere manier weer verbinding maakt van de ene naar de andere pc heb je kans dat je weer dit probleem hebt.
(Vraag me trouwens af hoe het zit als je shielded netwerk kabel/apparatuur gebruikt)
 
Ik bedoel dat zeker niet als oplossing, ik vraag me wel af of een switch daar ook voor beveiligd is dat daar gewoon een 'flink stroompje' gaat lopen.
Ik zou in ieder geval alles aan aarde leggen (aan de PSU behuizing), just in case
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
R Nieuwe Build: JeMi Desk Gallery & Build Logs 11
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
Quint0sz Quint0sz - Quint - Flat desk PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
Vannos Vannos: Pc and desk gallary Gallery & Build Logs 2
P Desk-case advies Cases en Modding 2
M Bringing back the desk in desk mods Cases en Modding 8
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
JaPeMo JP[D]: Ikea Jerker PC Desk.... Gallery & Build Logs 22
B Desk XXL Gallery & Build Logs 7
B Desk icm tube res Waterkoeling 7
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
Freddy GEVONDEN: Modwerk aan voet platen van mijn Cross Desk Gevonden 3
Freddy Vector Desk / Bureau behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
Hightower the desk by Hightower Gallery & Build Logs 535
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
Freddy Freddy's Cross Desk :) Gallery & Build Logs 373
B Desk pc design eerst in karton maken. Cases en Modding 1
B Bouli - Patrick Boelhouwer - Bouli's PC / Bouli's Desk Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
CDA441 The Desk Rev 2.0 Gallery & Build Logs 106
jev09 The Desk "Red Dragon" Gallery & Build Logs 52
H Even voorstellen, Haraldje - ROG DESK - Harald de Vries Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
U [CCIP] An unexpected Desk Gallery & Build Logs 70
CDA441 Project: The Desk Gallery & Build Logs 178
L Liahkim - Youri - Thermaltake GT10 en binnekort Cross desk van RH! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
PasLis Desk Art Gallery & Build Logs 509
vincent Cinewall build Overige Builds 19
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan