• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Apples G5 casemod: Ipple i5

Dit wordt wel een hele nette build. Ik heb ongeveer een jaartje terug ook een g5 mod gedaan (zie http://www.highflow.nl/forum/f16/marott-maartin-g5_pc-1683/#post26089 ). Alleen door te vaak vervangen van mijn hardware (mobo,CPU,GPU) is het bijhouden van zo'n case heel moeilijk. Vananvond post ik wat nieuwe updates.
Ik heb trouwens OSX Snow Leopard draaien op zo'n i7 boardje en draait veel sneller dan een echte MAc :icon_twisted:

Ik zag hem, je build ziet er ook netjes uit. Hoe staat de kast er nu bij?
 
Mijn kast ziet er nog hetzelfde uit:icon_wink:
Alleen de inhoud is in de loop van het jaar 3 keer veranderd.
Ik deel ook jouw mening om de kast zo stock mogelijk te houden aan de buitenkant. Is wel grappig dat hij nu sneller is dan de snelste Mac van nu.
Ik heb nu een i7 860 draaien met Snow Leopard. Ik had van de week een lekkage en had dringend nieuwe slangen nodig. Ik werd toen keurig geholpen door Highflow.
Voor verdere info en fotos zie mijn topic.
 
Als je eenmaal al het "zware" werk hebt gedaan aan de kast dan is het ook eigenlijk een gewone ATX kast... alleen een beetje klein. Ben benieuwd hoe ik het er allemaal in krijg. Zit nu te stoeien met de slangen.:108:

Hoe heb jij dat opgelost met de dvd-drive eject knop? Kan ik niet terugvinden op je foto's

Ik wil naast W7 ook het Apple besturingssysteem erop hebben, alleen heb ik geen software voorhanden.... :wehe
 
De dvd heb ik gewoon erin geschroefd. Ik heb wel een gaatje aan de voorkant geboord zodat ik met een paperclip dat knopje in kan drukken. Je hoef je niet zo druk te maken aangezien je via software de drive kan openen.
Ik ben wel benieuwd hoe je de mainboard gaat plaatsen, aangezien er geen ruimte is aan de zijde van de backplate. Welk boardje ga je trouwens plaatsen?
 
De dvd heb ik gewoon erin geschroefd. Ik heb wel een gaatje aan de voorkant geboord zodat ik met een paperclip dat knopje in kan drukken. Je hoef je niet zo druk te maken aangezien je via software de drive kan openen.
Ik ben wel benieuwd hoe je de mainboard gaat plaatsen, aangezien er geen ruimte is aan de zijde van de backplate. Welk boardje ga je trouwens plaatsen?

Ik heb de Evga P55 Micro besteld. Als het goed is heb ik voldoende ruimte bij de backplate omdat ik de boel 18 mm naar binnen het verplaatst. :eusa_doh:

lelijkeachterzijde_resize.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klein Update met grote gevolgen

Even een tussendoor UPDATE

Afgelopen week alle spullen verzameld uit alle windhoeken van de wereld;
- EVGA P55 Micro
- i5 750
- Corsair Vertex 60 GB
- WD 1 tb Green EARS

Dus, in principe kan ik de Ipple laten draaien.

De spullen;
IMG_4551_resize.jpg

IMG_4554_resize.jpg


Dan maar beginnen met assembleren. Valt allemaal wel tegen, het is erg klein;
IMG_4556_resize.jpg

Heel errrruuuug krap zelfs;
IMG_4558_resize.jpg


Wat nog veel erger is.... De Evga wil niet booten. De pomp en de fans gaan lekker draaien. De blauwe, groene en oranje led branden. De GPU wordt warm als ik de pomp uitzet. De Cpu echter blijft koud.
HELP! ;(
Ik zal hem de komende dagen weer "helemaal" los gaan halen en kaal testen, en ja;
- ik heb alle kabels al verwijderd
- alle onzin dingen afgesloten
- de CPU fan aangesloten
- Bios gereset
- En nog een keer gereset

Tips zijn welkom.

Het kabinet valt (mischien) maar dit vind ik veel erger... :026:
IMG_4555_resize.jpg
 
De (bijna) laatste loodjes.

probeer de cpu er een keer opnieuw in te stoppen ;)
mischien is hij net een heel klein beetje verschoven op de pinnetjes ;)

Dankje voor de opmerking het bleek uiteindelijke een combinatie te zijn van het DDR geheugen op de verkeerde plek geprikt te hebben en problemen met de frontaansluitingen, deze gaven kortsluiting bij de USB, led en -aan en uitknop.

De "machine" werkt. De XSPC pomp met reservoir is vervangen door een alphacool pomp uit mijn bestaande PC. De XSPC pomp overgenomen van iemand van Tweakersnet bleek te rammelen. De Alphacool maar even uit mijn bestaande PC gehaald, heb even geen financiene om een nieuwe pomp en res aan te schaffen. Op de oude PC stonden ook de fotoos van het inbouwen van alles….. weg. De Alphacool zal een tijdelijke oplossing zijn, hij is wel vreselijk stil en de temps zijn met 32 graden prima. SPONSORING IS WELKOM….:eusa_whistle:

Op een bepaald moment gaat de nieuwsgierigheid tegenover "de extreme perfectionist" uithangen het uiteindelijk winnen; "Ik wil gewoon weten of 6 weken werken eraan wel loont". En foutloos, zie voorgaande update mag ik het niet noemen. De problemen met de front USB, led en aan- uitschakelaar kan je gewoon niet verzinnen. :013:

Hier wat foto's van de pruttelende, zeer stille ( het doel ) kast. :110: Met de afwerking ga ik de komende periode verder. De i5 moet nog op de aluminiumplaat, de kabels moeten iets netter weg, en vooral de zalman controller moet nog wijken. :088:

Zo was ie bij aankoop;
Hetorigineel_resize.jpg

Zo wil ik hem uiteindelijk;
IMG_4453_resize.jpg

Zo is ie nu, maar wel werkend;
IMG_4567_resize.jpg

IMG_4568_resize.jpg

IMG_4569_resize.jpg

IMG_4570_resize.jpg

IMG_4571_resize.jpg

Tarzan kan zo aan de slangen slingeren...lelijk
IMG_4572_resize.jpg

IMG_4574_resize.jpg

IMG_4574_resize.jpg


Eerst even een werkende PC en dan kom ik weer terug met de allerlaatste loodjes;

- Bedrading wegwerken
- pomp vervangen
- nog stiller maken
- overclocken
- uitrusten
 
ja moet nog wel wat gebeuren :)
je krijgt toch wel je geld terug van die tweaker??
wat zijn de load temps van je gpu (vrm's vooral)

Ik weet de naam niet eens meer van die tweaker.... :087:

Temperaturen:

Moederbord 30 °C (86 °F)
CPU 29 °C (84 °F)
CPU #1 / Kern #1 32 °C (90 °F)
CPU #1 / Kern #2 30 °C (86 °F)
CPU #1 / Kern #3 34 °C (93 °F)
CPU #1 / Kern #4 28 °C (82 °F)
Aux 39 °C (102 °F)
GPU diode (DispIO) 36 °C (97 °F)
GPU diode (MemIO) 46 °C (115 °F) loopt op naar 55 C bij fullload
GPU diode (shader) 34 °C (93 °F)

system 44% load

Netjes toch?
 
ja best net, maar daar zit volgens mij niet je gpu vrm temp bij??

Het is de hoogste temp, ik heb ook GPUz gedraaid:
hsx.png


Zelfs onder load niet verder dan 55 graden... hebt ik toch goed gedaan!

5 minuten stresstest
9qh.png



Nog ff en ik ga serieus overklokken terwijl ik alleen een potje UT2 speel.....
 
Laatst bewerkt:
Revisie 1 van de Iplle i5

Zoals in het begin van de story te lezen was is één item voor mij zeer belangrijk;

- een stille, vreselijk stille computer

De Ipple i5 staat beneden in de woonkamer en hij moet niet boven het geluid van een afzuigkap uitkomen, sterker nog; ik moet de koelkast horen aanslaan als mijn comp aanstaat. En eigenlijk het meest vreselijke; hij moet stiller zijn dan mijn vriendins High End HP ( hp C2D 6550, Ati 3890, 1 tb hd ) die ook in de woonkamer staat.

Na wat tegenslagen voor wat betreft de standaard Apple fans, die maar niet op 5 volt willen draaien en op 7 volt een irritante brom vertonen heb ik deze al vervangen voor Zalman 92mm fans. Dat is al een verbetering. De Coolermaster voeding geeft geen krimp en geen geluid. De grote 12 cm fan van de voeding draait stationair omdat er in de case ook 2 80 mm papst fans op 1100 rpm draaien die de warme lucht wegduwen.

De XSPC pomp met res was een tweedehands miskoop, deze ratelde zo dat iedereen er een beetje frustie van werd en ik helemaal. De bestaande pomp uit mijn oude PC voldoet wel maar ziet er niet uit. Past niet in de case en ziet er niet uit. Van een medetweaker een 2e hands Swiftech 655 pomp op de kop weten te tikken;
SW_MCP655.jpg

Wat is dat ding ongelofelijk groot en onhandig, dat gaat met de bestaande indeling niet passen;
IMG_4567_resize.jpg

Om een beetje het probleem van de grote onhandige pomp en vooral de aansluitingen het hoofd te bieden maar een EK top bij Highflow aangeschaft;
900_D5-EK_kit.jpg

Deze heeft de mogelijkheid om de in- en outlet aansluitingen van de pomp aan de voorzijde aan te sluiten, beter dus;
900_D5-EK_frontoutlet.jpg


Omdat ik de onderzijde met de atx voeding in het zicht lelijk vind en plaatst moet maken voor de pomp ben ik van plan om een nieuwe onderzijde te gaan maken waar de voeding aan het zicht wordt onttrokken. Daar ga ik het komende weekend even mee stoeien. Het is droog (nog wel) het is geen -12 meer en de schuur is weer netjes; Knutselsmurfen geblazen.
knutselsmurf.jpg
 
nice :) D5 FTW :D

ik vind het nogsteeds raar dat je geen vrm temps hebt (denk dat ze met hun costom pcb die er niet bij hebben gedaan...)

Laten we ervan uitgaan dat het systeem van mij snel genoeg is en voldoende overclock potentieel in zich heeft. Zelfs met ATI overdrive blijft het systeem stabiel dus mijn manier van de VRM's koelen bljken afdoende te zijn. Het gaat mij liever om een stil systeem en dat is mijn uitdaging... :020:
 
Zo het is nu midden in de nacht en mijn eerste vrije uurtjes zijn besteedt aan het maken van een nieuwe onderkant waar de voeding en de pomp komt. Heb ik ff mazzel dat ik een 2e Appel G5 kast heb staan. Deze dient als nieuwe Ipple i5. Mijn huidige loopt nu en ik kan jammer genoeg niet zonder PC. Dus ik wil de duur van het omzetten zo kort mogelijk houden. Het wordt dus weer droogzwemmen zoals in de voorgaande build zonder moederbord. Nu kan ik gelukkig wel wat secuurder opmeten bij de draaiende machine.

Eerst de bestaande behuizing van de voeding aangepast;

IMG_4595.jpg


Daarna de spanningskabel;

IMG_4596.jpg


Kijken of het past....tuurlijk!

IMG_4598.jpg


De bovenzijde van de behuizing ook kleiner gemaakt maar wel de bevestiging van het stopcontact behouden;

IMG_4597.jpg


Weer kijken of het past;

i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/revisie%202/IMG_4603.jpg

Het past en past ook weer in de kast. De bedoeling is om nu aan de achterzijde 2 outletfans te plaatsen, deze zaten eerst in de voorkant;

IMG_4600.jpg


De fan zit precies tegen de bovenkant aan;

IMG_4601.jpg


Alsof het ervoor gemaakt is. Het past en nu kan de afwerking beginnen, een mooi stuk aluminium erop;

IMG_4602.jpg


nu in de kast;

IMG_4606.jpg


IMG_4605.jpg


Ik had nog een mooi stuk gebogen aluminium staan, even op maat zagen en kijken of het staat en past;

IMG_4608.jpg


Voor een beetje stabiliteit moet ik wel wat staanders maken;

IMG_4610.jpg


Daar kan mooi de voeding tzt onder, nu kijken of de pomp zal passen;

IMG_4611.jpg


Wat een groot bizar ding is het eigenlijk;

IMG_4612.jpg


Kijken of de EK top wat kan uitmaken, nu past de pomp nog niet;

IMG_4613.jpg


Ziet er veelbelovend uit, hij kan zelfs nu op z'n achterste pompen. dat scheelt stukken. (zie beschrijving)

IMG_4614.jpg


Wat een mooi materiaal, ziet er goed uit;

IMG_4615.jpg


In elkaar zetten die handel;

IMG_4616.jpg


Even ter illustratie, naast de pomp een 80 mm fan;

IMG_4618.jpg


Zo de inlet en outlet erop, ja de inlet is 1/2 inch, de outlet 3/8;

IMG_4617.jpg


Nu ik toch de fan had gepakt van de Apple kwam ik meteen op het idee om het grijze plastic te gebruiken als pompcase, even stoeien ermee;

IMG_4619.jpg


Past natuurlijk ook weer precies, en de pomp maakt nog gebruik van de rubbers van de fan ook.
IMG_4620.jpg


Stuk aluminium plaat erop en een afbeelding van de "aspirant" sponsor :*) Eigenlijk zonde om in te bouwen. Ik moet er maar een nachtje over slapen, tot morgen.

IMG_4622.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A [CaseMod] Copper Pyramid - Azza 804 - Designed by Vogd Gallery & Build Logs 7
foxbuster Beginner casemod en waterkoeling Waterkoeling 32
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
L casemod vraag Cases en Modding 1
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
V Comsom 2 casemod Gallery & Build Logs 2
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
Freddy The Party 13: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 47
Freddy The Party 12: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 56
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
k.3nny ModWithMe: Nederlandse Casemod/Designing onderneming Algemene Discussies 8
NaabJ Casemod als profielwerkstuk Cases en Modding 28
kier Maximus VI Formula Show Casemod MbK Gallery & Build Logs 15
Cygnitr0n [Casemod] Raspberry Pi "Silent 4 Twin Cooler" Gallery & Build Logs 8
Sw333t [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower (gemod, casemod "siNAS" Verkocht 20
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
Freddy TP11 HighFlow Casemod Compo Lan Party 5
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
H [Casemod] GAME HARD, FOLD HARDER Gallery & Build Logs 162
k.3nny K.3nny's "Classy" LianLi Pc-7HX Casemod Gallery & Build Logs 148
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
T1mmy Eerste casemod project, frame of niet? Cases en Modding 0
gerjanlubbers pc onderdelen voor mijn 1ste casemod Hardware & Software 4
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
mierenking Xbox360 Casemod Saints Row theme Gallery & Build Logs 17
Freddy TP9 HighFlow Casemod Compo Lan Party 42
MrGiorgio Highflow'ers in de casemod compo van CM Cases en Modding 15
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
focus08 First Casemod HAF932 Gallery & Build Logs 28
G Welk moederbord voor mijn casemod; Ipple I5 Hardware & Software 2
Celly M'n nieuwste awesome casemod Cases en Modding 7
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
E even better then the tubberware casemod Cases en Modding 1
vincent leuke antec 900 casemod Waterkoeling 6
G Guardian's casemod log Cases en Modding 64
D ward0 casemod log Gallery & Build Logs 69

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan