Zo het is nu midden in de nacht en mijn eerste vrije uurtjes zijn besteedt aan het maken van een nieuwe onderkant waar de voeding en de
pomp komt. Heb ik ff mazzel dat ik een 2e Appel G5 kast heb staan. Deze dient als nieuwe Ipple i5. Mijn huidige loopt nu en ik kan jammer genoeg niet zonder PC. Dus ik wil de duur van het omzetten zo kort mogelijk houden. Het wordt dus weer droogzwemmen zoals in de voorgaande build zonder moederbord. Nu kan ik gelukkig wel wat secuurder opmeten bij de draaiende machine.
Eerst de bestaande behuizing van de voeding aangepast;
Daarna de spanningskabel;
Kijken of het past....tuurlijk!
De bovenzijde van de behuizing ook kleiner gemaakt maar wel de bevestiging van het stopcontact behouden;
Weer kijken of het past;
i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/revisie%202/IMG_4603.jpg
Het past en past ook weer in de kast. De bedoeling is om nu aan de achterzijde 2 outletfans te plaatsen, deze zaten eerst in de voorkant;
De fan zit precies tegen de bovenkant aan;
Alsof het ervoor gemaakt is. Het past en nu kan de afwerking beginnen, een mooi stuk aluminium erop;
nu in de kast;
Ik had nog een mooi stuk gebogen aluminium staan, even op maat zagen en kijken of het staat en past;
Voor een beetje stabiliteit moet ik wel wat staanders maken;
Daar kan mooi de voeding tzt onder, nu kijken of de
pomp zal passen;
Wat een groot bizar ding is het eigenlijk;
Kijken of de
EK top wat kan uitmaken, nu past de
pomp nog niet;
Ziet er veelbelovend uit, hij kan zelfs nu op z'n achterste
pompen. dat scheelt stukken. (zie beschrijving)
Wat een mooi materiaal, ziet er goed uit;
In elkaar zetten die handel;
Even ter illustratie, naast de
pomp een 80 mm fan;
Zo de inlet en outlet erop, ja de inlet is 1/2 inch, de outlet 3/8;
Nu ik toch de fan had gepakt van de Apple kwam ik meteen op het idee om het grijze plastic te gebruiken als pompcase, even stoeien ermee;
Past natuurlijk ook weer precies, en de
pomp maakt nog gebruik van de rubbers van de fan ook.
Stuk aluminium plaat erop en een afbeelding van de "aspirant" sponsor :*) Eigenlijk zonde om in te bouwen. Ik moet er maar een nachtje over slapen, tot morgen.