De wet van Smurphy
oftewel de wet van murphy, kan er iets fout gaan dan gebeurd dat ook.
Gisteren zat ik toch een beetje tegen het over bouwen aan te hikken dacht ik slim te zijn om mijn Jan de Bouvrie lampje iets beter te monteren aan de onderkant van de
slang bij de
pomp. Het gat in het midden was wel voldoende om de
slang doorheen te doen maar bleef steken bij de slangaansluiting, Het zou mooier zijn als hij helemaal op de
pomp kon zitten. Zodoende voor de 2e keer maar eens mijn Ferm/Dremel tool ter hand genomen. Vijlen is niet modern dus freezen maar. Aangezien het een printplaatje is met sporen vlak bij het gat maar voorzichting aan doen...... Nee dus. Met ongeveer 20.000 rpm rukte de frees een stuk printplaat weg waar ook een spoor liep.... Over een weg van ongeveer 5 mm was het printspoortje weg.. !&@#^*&#$^@#$* Hier de wat onscherpe foto ( op macro gemaakt maar de Canon slaat ze weer paars op als RAW formaat ) En nee, zo'n dikke duim heb ik nou ook weer niet.
Diepe zucht en eerst het koperen spoortje vrijleggen om te zorgen dat het soldeertin vat krijgt. Daarne met een dun stukje draad de boel weer aan elkaar gesoldeerd. Hij doet het weer;
Daarna voorzichtig met een gewone sleutelvijl vlak langs de printspoortjes het gat groter gemaakt. Nu past ie wel over de slangaansluiting, bij lekkage zal het lekker knetteren.
Dit was wel de bedoeling, nu als een moorkop de boel weer inpakken en voorzien van aluminiumfolie om te zorgen dat het licht alleen maar naar de
slang gaat;
Zo dat is gedaan en mijn avondje was wel weer gevuld.
Its all in the smurf;
Ik kwam op het geweldige idee om de voorste
radiator alvast te verwijderen zodat ik deze kan gaan spuiten en de bevestigingen voor de
radiator alvast kan maken in de nieuwe kast, dat scheelt weer off time voor mijn comp.
Met hulp van 2 kinderen die hun vinger in "de dijk" mochten houden. Oftewel 1 vinger op de los te wrikken
slang van de
radiator, 1 vinger op de
radiator en dat maal 2. En ik proberen een verlengstuk, ik had alleen maar 90 graden bocht, weer op de 2 slangen te koppelen. I love tiewraps! Het zit er weer op;
Met minimaal
vloeistof verlies kan de boel weer gaan draaien met 1 120 rad, en ik heb mijn
radiator vrij om te spuiten.
Tot de volgende update, het verbaasd me overigens dat de temps nu tegen de 40 graden zijn terwijl ze eerst omstreeks de 32 zaten. Ik ga maar even niet gamen.
Tot de volgende smurf.