• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Apples G5 casemod: Ipple i5

Deel 2 van revisie 2.

Ik had de vraag nog open liggen of het verstandig was om het reservoir met acryllak zilvergrijs te gaan spuiten. Ik ben de gok maar gaan wagen en had natuurlijk weer lumineuze ideeen. Ja Gnoom ziet af en toe het licht.

Eerst was het deze res; :gek

bay525bkhuge.jpg


Dan voor een spuitbeurt, heel dunnetjes 2 lagen, lekker drogen op de verwarming;

IMG_4625.jpg


Da's toch wel goed gegaan, scheelt weer 40 euri voor een nieuwe aluminiumkleurig;

IMG_4626.jpg

IMG_4627.jpg


Nu mijn idee, outa nowhere, ik heb nog de G5 processor schildjes;

IMG_4624.jpg


Daar kan ik weleens de zaag in gaan zetten;

IMG_4628.jpg


G5 is not done; :icon_toilet:

IMG_4629.jpg


Kijken of mijn idee gaat werken, eigenlijk best wel strak zo even hangend aan wat plakband;

IMG_4631.jpg


Past precies als ik de zaak weer in ga bouwen, de videokaart zal het reservoir niet aanraken en de radiator ( 92 x 184 mm ) zal niet in de weg zitten;

IMG_4632.jpg


Nu kijken of het reservoir past in mijn gezaagde en gevijlde uitsparing;

IMG_4633.jpg

IMG_4634.jpg


Het begint bijna op casemodden te lijken, nu maar een nachtje slapen en testen of er geen lekkage aanwezig is; :icon_jook:
IMG_4636.jpg


Tot smurfs weer
knutselsmurf.jpg
 
Pomp inbouwen deel 1

Om toch zoveel mogelijk onderdelen te gebruiken van de bestaande Apple, ben ik de afgelopen dagen maar weer creatief met (kurk) plastic geweest. Wat grijze accenten van de Apple mogen best wel terugkomen. Niet teveel, zoals tweakers me al melden maar wat nuance kan geen kwaad. Aangezien ik niet zoveel plaats heb om de pomp in het zicht te maken, en hij is nog groot ook, komt de pomp op de bodem. Nu kan ik natuurlijk een groot gat maken waar de pomp in kan, zodat ik bij onderhoud niet de bodemplaat en slangen moet demonteren. Ik kan natuurlijk ook in de stijl van Apple het op subtiele wijze oplossen.

Een soort verhoging op maat die aan de pomp vast komt te zitten. Ik kan namelijk niet de pomp exact in de grote aluminium onderplaat plaatsen omdat de EK top een lastige moer aan de zijkant heeft. Geheel in de stijl (van mij en) van Apple het volgende gevonden;

Men neme een Apple fan van 92mm;

IMG_46392.jpg

IMG_46402.jpg


Dat is mooi, daar kan ik best wel een randje afzagen;

IMG_46442.jpg


Hoppa, een rand van ongeveer 3 mm hou ik over. Nu kijken of ik nog een mooi stukje alu heb;

IMG_46462.jpg


Dat ga ik passend maken op het plastic;

jpg46482.jpg


Hebbie hem door; het wordt een nieuwe pomptop en daar moet ie komen;

IMG_46422.jpg


Even kijken of het wel werkt. Jammer voor mijn houtspeedboor maar ik had niks anders. Wel een mooi gat van 16 mm, dus even kijken of het goed zit;

jpg46492.jpg


Het is net een mm te klein voor de slang dus maar even buiten, het is immers mooi weer, wat monnikenwerk verrichten. Schuurpapier opgerold en maar heen en weer halen totdat er een mm. verdwenen is;

jpg46502.jpg

jpg46512.jpg


Na een kwartiertje was het gat op 17 mm en mooi rond, nu de andere slang met een diameter van 12 mm. passend maken. Daar gaat speedboor nummer 2 ( gelukkig Kwantumkwaliteit, 5 € bak ), maar deze speedboor is al 12 mm. Af fabriek gemaakt door Gnoom;

jpg46522.jpg


Sorry voor de paars/blauwe gloed ( dat hebben we allemaal weleens ) maar de camera stond ineens op CRW. Canon Raw Image.

jpg46532.jpg


Nu met de pomp erin; (wauwie)

jpg46542.jpg

jpg46552.jpg


Nu moet ik me gaan opbeuren om in de grote onderplaat een gat te maken waar de pomp met "Apple"top in kan passen zonder dat dit zichtbaar is. De afstand van de moeren tot aan de rand is mij veel te klein, ik zal de moederbord stands van kast gaan gebruiken, van nieuw m4 schroefdraad voorzien en gebruiken als "moer" en geleiding voor het gat in de onderplaat:

jpg46562.jpg

Wat moed verzameld en ben gaan aftekenen op de onderplaat. Ik hou meer dan genoeg ruimte over. De bussen met getapt draadeind "overgezet" op de onderplaat en daartussen met de decoupeerzaag uitgezaagt.

Kijken of het past;

IMG_4662.jpg


Yeah right, het werkt, de onderplaat waar straks de voeding onderkomt, wat extra fans en de onderkant van het 184 rad kan blijven zitten als ik de pomp in- of uit wil bouwen. Da's de bedoeling;

IMG_4664.jpg


Even de slangen afgeknipt om te kijken of de pomp past met aan de onderzijde wat foam, nog een centimeter over, de pomp hoeft niet eens vast te zitten, de slagen houden de pomp klemvast. Zolang het niet gaat resoneren doe ik er niets. Ik maak nog wel even een "plasgoot" over het foam zodat eventuele kleine lekkages in de toekomst via de voorkant naar buiten komen en niet naar de voeding lopen.

IMG_4661.jpg


Dit wordt het uiteindelijke resultaat, een ware doorzichtige standleiding die zichtbaar de vloeistof naar beneden laat vallen: zijn er nog tips om deze (onzichtbaar) via witte leds te verlichten?

IMG_4658.jpg

IMG_4660.jpg




knutselsmurf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Revisie 2.1; afwerken "standleiding"

Met dank aan Freddy die de post verplaatst heeft gaan we hier verder met deel 2.1 van de revisie. Afwerken van de "standleiding" en reservoir.

Gisteren had ik het nog over de "plasgoot" voor de waterkoeling. Een beetje lekken mag nu;

IMG_4668.jpg


Eerst moet ik het reservoir netjes, verwijderbaar, kunnen monteren. Wat cd sledes van een HP computer bieden uitkomst;
allebei al gezaagd maar de bovenste is ter illustratie;
IMG_4666.jpg


De 2 zwarte boutjes fungeren als passtuk zodat ik niet hoef te schroeven maar zo in de gaten van de beugels glijden;
IMG_4671.jpg


De eerste gaatjes onder de dvd-drive in de Apple kast....zonde. De beugels komen hier aan te hangen;
IMG_4674.jpg


Zo dus; Aan de linkerkant de grote gaten in de beugels, aan de rechterkant kleinere gaatjes waar schroeven inpassen;

IMG_4675.jpg


Jawel, weer gelukt, met schuifmaat en aluminium lineaal kan ik aardig exact gaatjes uitmeten. Ik had immers maar 1 mm. speling tot de rails van het schuifsysteem van de zijklep;

IMG_4677.jpg


"hanguh" die handel, leuk en mooi hoor;

IMG_4676.jpg


Daar komt ie dan, de "standleiding"! Een bloedhete slang wil zich wel recht plooien;

IMG_4678.jpg


ps. Neem eens de moeite om naar de Wibra.....of Zeeman te gaan. Bij de Praxis of Gamma ( dat zeg ik ) hebben ze het ook wel maar dan kost het goudgeld. Je komt op de meest gekke ideeen bij zulke winkels..:
IMG_4672.jpg

IMG_4673.jpg


nb. ( voor de oplettende kijker ) Ja, er werken echt smurfen met me mee, zie de kleine groene schroevendraaier...
IMG_4675.jpg


ps.2 hier de ledjes en andere goodies van Conrad, daar ga ik morgen mee stoeien;

IMG_4667.jpg


knutselsmurf.jpg
 
Revisie 2.2 slang en reservoir verlichten

Met de spulletjes van Conrad waaronder witte leds met de benaming 18000 mcd ( ik hoor graag de betekenis ), ben ik weer verder gegaan met knutselen.

1 aansluiting gemaakt met 2 leds, 1 voor het reservoir en 1 voor de slang, netjes gesleeved en krimpkous er om heen;

IMG_4682.jpg


Hehehe, da's weer mooi geworden;

IMG_4679.jpg


Het reservoir;

IMG_4681.jpg


en de slang;

IMG_4680.jpg


En dat nog zonder vloeistof, dit moet helemaal goedkomen volgens mij. Nu de komende dagen lekker aan de gang om van de 2e kast de frontaansluitingen aan te passen en de achteraansluitingen te voorzien van aansluitingen. i'll be back.

knutselsmurf.jpg
 
erg mooi ja (denk vooral zo met vloeistof erin)

mcd (millicandela) een eenheid van lichtsterkte (afkomstig van candela aka kaars)
als ik het goed begrijp/omzet dan staat dus 1 zo een led gelijk aan het licht van 18 kaarsen :p (het moet 10 tot de -3e voor gewoone candela :p) en dan weer omgezet ong een 15W gloeilamp ;)

ow en hier is de link naar onze grote vriend wikipedia :D
 
Laatst bewerkt:
erg mooi ja (denk vooral zo met vloeistof erin)

mcd (millicandela) een eenheid van lichtsterkte (afkomstig van candela aka kaars)
als ik het goed begrijp/omzet dan staat dus 1 zo een led gelijk aan het licht van 18 kaarsen :p (het moet 10 tot de -3e voor gewoone candela :p) en dan weer omgezet ong een 15W gloeilamp ;)

ow en hier is de link naar onze grote vriend wikipedia :D

Dus 2 van die leds geeft licht als van 36 kaarsen. hehehe:033:
 
Revisie deel 2.3 videokaart venster linkerkant

Aan de linkerbovenkant komt ook een venster in de vorm van het reservoir. Dat staat wel zo netjes en kan mijn videokaart verlichten. Anders is al het werk om het een beetje mooi te krijgen ook voor niets.

Bij gebrek aan plexiglas heb ik de 2e hands XSPC reservoir met pomp maar aangewezen als vrijwilliger. Ik wil voor mijn volgende project toch nog zelf een reservoir maken;

Dus dag reservoir;
IMG_4684.jpg


wel mooi maar de pomp ie defect, hij ratelt nogal. Het dikke front kan ik wel gebruiken die moet eraf;

IMG_4685.jpg


eerste keer dat ik een zaag in plexiglas zet, wat stinkt dat een partij zeg. Vooral met de decoupeerzaag. Maar uiteindelijk is de voorkant eraf;

IMG_4686.jpg


Gaatjes geboord voor 2 witte leds, ook alvast gesleeved voor een mooi resultaat;

IMG_4687.jpg


Dat is wel bruut vind ik in het donker;

IMG_4688.jpg


Nu aan de gang met het alu front waar eerst G5 op stond, deze dus;

powermacg5v2_resize.jpg


en zo na wat zaagwerk;

IMG_4683.jpg


Kan weer net, er blijven randjes zichtbaar maar dat heeft het reservoir ook;

IMG_4691.jpg


IMG_4693.jpg


Iets bewogen foto, maar het principe is nu wel duidelijk;

IMG_4690.jpg


Nu ga ik weer verder met het passend maken in de kast. En ik heb weer een leuke gimmick, kijken of dat gaat werken. Tot smurfs;

knutselsmurf.jpg
 
Revisie 2.4 Beam me up Scotty ( google maar als je het niet weet )

oftewel;

beamtransporter1.jpg


maar goed het heeft bijna niets te maken met mijn casemod. Ik had wel aangegeven dat ik weer een "lumineus" idee had. Misschien kennen de wat oudere onder ons dat bij de Blokker enkele jaren geleden tafellampen te koop waren van Jan de Bouvrie. Ja, zelfs hij helpt me mee. Hier de lamp;

IMG_4698.jpg


Het "mooie" van de lamp is, is dat ie met een simpele schakelaar verschillende kleuren weer kan geven. Dat gebeurd door aansturing van een momentschakelaar die een serie leds aanstuurt. Als de kleur je bevalt kan je hem vastzetten door weer de schakelaar in te drukken.
Laat mijn paps toevallig een defecte hebben, hij had hem al een tijd geleden gegeven, "kijk maar of je er iets mee kan, er moet 12 volt op";

IMG_4699.jpg


Jan de Bouvrie gaan we eens even lekker modden, Er zit al een gat in maar die is veel te klein, nu niet meer;

IMG_4700.jpg


Een momentschakelaar uit een oude computerkast komt altijd van pas;

IMG_4701.jpg


Het is straks wel niet te zien maar toch maar even sleeven de Akasa dempingsmat ligt alvast klaar om het electrisch te isoleren;

IMG_4702.jpg


Zo, netjes gesleeved, ingepakt en de binnenkant van de leds met aluminiumfolie voorzien;

IMG_4703.jpg


Even voor de grap ingebouwd, je ziet aan de linkerkant ook al het venster hangen voor de videokaart, beide bovenkanten hangen nog even los en zitten met plakband vast. Maar let op de slang die geeft al licht en dat nog wel met flits!

IMG_4704.jpg


Zijn jullie klaar voor een kleine lichtshow?

IMG_4705.jpg

IMG_4706.jpg

IMG_4708.jpg

IMG_4709.jpg

IMG_4710.jpg

IMG_4712.jpg

IMG_4713.jpg

IMG_4714.jpg


En dit alles in een cyclus van ongeveer 90 seconden.

Ik vind het persoonlijk erg mooi, wat vinden jullie ervan?

Het was weer een avondje creatief met kurk.

Tot Smurfs

knutselsmurf.jpg
 
hij is vet ;)

maar pas je wel op met dat jan de bouvrie modden?? voor je het weet zit je in de bak ;) :p

en trouwens met dat ratelende pompje... dat ziet eruit als een eheim pomp... 99% zeker dat dan gewoon de "rotor" een beetje los zit... dit kan je simpel weer vast zetten door tussen rotor en as bijv wat teflontape oid te doen ;)
 
hij is vet ;)

maar pas je wel op met dat jan de bouvrie modden?? voor je het weet zit je in de bak ;) :p

en trouwens met dat ratelende pompje... dat ziet eruit als een eheim pomp... 99% zeker dat dan gewoon de "rotor" een beetje los zit... dit kan je simpel weer vast zetten door tussen rotor en as bijv wat teflontape oid te doen ;)

Ik heb nog wel ergens een factuurtje liggen. moest ie nou op persoon of op bedrijf... :119:

Het nadeel van die leuke XSPC pomp en reservoir is dat het helemaal vast zit gelijmd. Nu kan ik er ook pas bij en zal hem zeker nakijken, bedankt voor de tip! Zolang ie ratelt doet ie nog wat dus is de moeite waard. De rest van het reservoir ga ik hergebruiken, dus dat komt ook wel goed.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A [CaseMod] Copper Pyramid - Azza 804 - Designed by Vogd Gallery & Build Logs 7
foxbuster Beginner casemod en waterkoeling Waterkoeling 32
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
L casemod vraag Cases en Modding 1
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
V Comsom 2 casemod Gallery & Build Logs 2
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
Freddy The Party 13: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 47
Freddy The Party 12: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 56
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
k.3nny ModWithMe: Nederlandse Casemod/Designing onderneming Algemene Discussies 8
NaabJ Casemod als profielwerkstuk Cases en Modding 28
kier Maximus VI Formula Show Casemod MbK Gallery & Build Logs 15
Cygnitr0n [Casemod] Raspberry Pi "Silent 4 Twin Cooler" Gallery & Build Logs 8
Sw333t [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower (gemod, casemod "siNAS" Verkocht 20
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
Freddy TP11 HighFlow Casemod Compo Lan Party 5
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
H [Casemod] GAME HARD, FOLD HARDER Gallery & Build Logs 162
k.3nny K.3nny's "Classy" LianLi Pc-7HX Casemod Gallery & Build Logs 148
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
T1mmy Eerste casemod project, frame of niet? Cases en Modding 0
gerjanlubbers pc onderdelen voor mijn 1ste casemod Hardware & Software 4
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
mierenking Xbox360 Casemod Saints Row theme Gallery & Build Logs 17
Freddy TP9 HighFlow Casemod Compo Lan Party 42
MrGiorgio Highflow'ers in de casemod compo van CM Cases en Modding 15
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
focus08 First Casemod HAF932 Gallery & Build Logs 28
G Welk moederbord voor mijn casemod; Ipple I5 Hardware & Software 2
Celly M'n nieuwste awesome casemod Cases en Modding 7
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
E even better then the tubberware casemod Cases en Modding 1
vincent leuke antec 900 casemod Waterkoeling 6
G Guardian's casemod log Cases en Modding 64
D ward0 casemod log Gallery & Build Logs 69

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan