Update van het omtoveren van de ATI 4890
Zoals voorgaand te lezen was wil ik graag mijn akelige Club3d kaart voorzien van een grijs/alu jasje. Mijn mooie Swiftec MCW-60-4870 ligt nog bij de douane op Schiphol. Ze denken waarschijnlijk dat het een ontsteking is voor een bom :+
Hier nog even de MCW60
In de doos van de 3dClub kaart zat een leuk stukje piepschuim of foam. Dat kan ik misschien wel gebruiken.
Even op maat knippen, de spuitbus eroverheen en een hoeklijntje maken;
http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/ati%
204870/IMG_4435_resize.jpg
Hoppa en de onderkant, waar je toch al bijna niets van gaat zien is zilvergrijs. :9~
Nu werd ik gewaarschuwd door Dopestuff dat de 2 koelblokken van de VRM’s lekker warm worden en dat ik daar wel eens problemen mee zou krijgen als ik de MCW60 zou verlengen ( zie vorige item over de videokaart )
Even zoeken in mijn computerhok en misschien wel de oplossing gevonden. Een oude heatsink gaat dienst doen als koeler voor de VRM’s en is meteen verlengstuk voor de MCW60
Een half uurtje in mijn knutselsmurfenschuur met de decoupeerzaag, figuurzaag, vijlen en ijzerzaag;
Kijken of het past als rauw model;
Kan niet anders zeggen, ziet er wel aardig uit. Nu wat foam gebruiken voor de bovenkant. Ik heb een plaat foam gekocht bij een modelbouwzaak. 3mm x 500 x 1000, genoeg om alle videokaarten in huis te modden.
Dit is hetzelfde soort foam als waarvan je vroeger (en nu nog) van die vliegtuigjes van had. Prima met een scalpelmes te bewerken.
Het bijna eindresultaat, er is nu plek voor de MCW 60
Met los het koelblok erop ziet het er wel strak uit. Ik kom nog met de foto zodra het foam gespoten is.
Dit was even de update, wachten nu op de spullen.